Weekend - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

06 Maart 2016 | Indonesië, Biak

We hebben een leuk en druk bezet weekend achter de rug.
Zaterdag eerst naar de passar om groente te kopen prei, selderij uien en tomaten het viel ons op dat er een overkapping was gemaakt waar nu de Papua verkopers onder dak zitten, vorig jaar zaten zij nog in de brandende zon.
Middags eten naar Jenny gebracht, en zijn daarna naar Martince gereden, Martince is het meisje met een erge heupafwijking de volgers van de afgelopen jaren weten dat zij geopereerd gaat worden, maar eerst moeten haar botten volgroeid zijn.
Zij gaat maandag met haar moeder naar het ziekenhuis om dat te laten contoleren, hopelijk is het nu zover, dan kunnen we verdere stappen gaan ondernemen.
En zaterdag avond eten bij Inge om Garvin zijn verjaardag te vieren, wij hadden een vishengel voor hem gekocht en ik heb zelden zo’n gelukkige dertienjarige gezien.
Hij leert op school Engels en dat probeert hij op ons uit op een gegeven moment zei hij oom Jantinus I love you zo leuk.
We hebben heerlijke soto Ajam gegeten en het was weer een gezellige avond.
Vandaag zijn we naar noord Biak geweest, Charles ging ook mee hij is de rechterhand van Jantinus op het werk, zijn ouders wonen in een kampong in die richting.
We gingen ver naar het noorden waar een aantal erg armoedige kampong zijn we brachten daar kinderkleren en we hadden ook kleurboeken en schriften met daarbij behorende potloden meegenomen, een heel dankbaar werk.
Ik wil ook nog even schrijven over een oproep die wij vorige week deden naar de fam. Zwaaneveld voor een oude man hier, die die fam. kende uit de Nederlandse tijd.
De heer Zwaaneveld was piloot bij de Kroonduif en helaas leeft hij niet meer. Jantinus heeft via Google zijn zoon Charles gevonden hij woont in Washington DC. Amerika hij was erg blij om wat van Adrianus Rumakier te horen.
Toch heel leuk om op deze manier mensen weer met elkaar in contact te brengen

• 06 Maart 2016 - 17:20

Henk En Bets:

Jullie hebben het er druk mee,maar wel heel apart om op deze manier de mensen blij te maken.
    De foto,s geven een goed beeld hoe het daar is.
    Het blije en dankbare gezicht te zien van Carvin met zijn nieuwe hengel
    Wij wensen jullie een fijne nieuwe week.
    groet,
    Henk en Bets

• 06 Maart 2016 - 19:10

Adrie Bouwmeester:

Wat een leuke Foto,s kan iemand mij vertellen hoe af ik deze Foto,s kan
    uit Printen ? ik heb Jantinus al een mail gestuurd met deze vraag .
    Ook wij wensen jullie een Fijne week .

• 06 Maart 2016 - 21:36

Betteke:

Hoi Elly en Jt,

Door technische problemen werd mijn stukje niet geplaatst vanmiddag. Vandaar deze nieuwe poging.

Garvin had een leuke verjaardag mede dankzij jullie. En jullie hoefden niet te koken!
    Martince lijkt al groot te worden. Hopelijk komt ze nu eindelijk in aanmerking voor de operatie. Wat zou het fantastisch zijn als het allemaal goed komt met haar.
    Hoe is het met Jenny?

Ik zie jullie al rijden. Potholes ontwijkend...
    Naar onbekende kampongs.
    Arme mensen blij maken daar.
    Wie wil dat nou niet?

Ik heb de zondagmiddag gebruikt om mijn belasting aangifte in te vullen..
    Stomvervelend en niet vrolijk stemmend..
    Als jullie terug zijn hoop ik dat jullie snel naar Emmen komen. Weliswaar geen onbekende kampong, maar ook hier kunnen jullie ondersteunend bezig gaan hoor. Ik denk dan meer aan de mentale kant..

Liefs, ook van HJ

• 10 Maart 2016 - 13:55

Leonie En Kees Jansen:

Lieve Elly en JanTinus,
    Zo te lezen hebben jullie het weer prima naar je zin en de mensen om je heen hetzelfde.
    Wat blijft het toch onvoorstelbaar, dat potloden en stiften toch nog bijzonder gewaardeerd worden, dat kunnen we ons hier niet meer voorstellen.
    Als je de huisjes ziet, begrijp je het ook niet, dat daar zo weinig vooruitgang geboekt wordt.
    Jullie doen je stinkende best om daar stapje voor stapje iets aan bij te dragen en dat is geweldig!
    Hopelijk verder alles goed met jullie beiden en geniet ervan, want het is zo weer voorbij. We hopen elkaar te zien in augustus.
    Veel liefs van Leonie en Kees.

• 11 Maart 2016 - 13:22

Sonja:

Hallo Elly en Jantinus,

Ik zie weer blije gezichten bij het uitdelen van de kleurpotloden en -boeken plus nog kleding. Ze zullen wel verrast zijn geweest. Die school mag ook wel een opklapbeurtje hebben. Misschien moeten ze daar ook zo'n vrijwillersdag houden zoals ze zaterdag hier doen!
    Succes nog met jullie werk.
    Groetjes Sonja.