De paasdagen zijn omgevlogen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu De paasdagen zijn omgevlogen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

De paasdagen zijn omgevlogen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

22 April 2014 | Indonesië, Biak

Eerste paasdag waren uitgenodigd bij Ruth een van onze breileerlingen die vierde dat zij belijdenis heeft gedaan.
Meestal is er eerst een soort kerkdienst en daarna is het zo, als altijd hier als er wat te vieren valt eten, er stond ook hond op tafel, alleen het idee omdat te eten staat zover van ons af dat we daar niet aan zijn begonnen.
We zijn nog even wezen kijken naar de grote waringin bomen die bij het ziekenhuis staan prachtig en er hangt een mystieke sfeer omheen.
S‘avonds waren we uitgenodigd voor het huwelijksfeest van Desi en Tina, Desi is de zoon van Yustin die jaren geleden hier voor ons zorgde.
Wij werden direct bij aankomst naar voren gebracht en helemaal vooraan neer gezet in een luxe bankstel, wij kennen dit al maar het geeft nog steeds een gênant gevoel om als bijzondere gast te worden behandeld.
Het eten was heerlijk en het was leuk om Yustin en haar man weer te zien en nu als bruidsouders.
Tegen tienen waren we bij Kartika, zij is de dominee van de kerk waar wij 2de paasdag hebben gezongen.
De laatste zangoefening begon laat doordat Bertsje onze muzikant ook bij de bruiloft de muziek had verzorgd, maar Kartika opende de kerkdeuren zodat we nog een keer oefenden ook met de opstelling erbij anders zodat iedereen zijn plaats wist.
Betteke en ik hadden allebei een kilo paaseitjes meegenomen die we in gekleurde zakjes hebben gedaan voor alle koorleden, het viel geweldig in de smaak, we kletsten nog wat na en zagen elkaar de volgende morgen om negen uur bij de kerk.
Jammer dat er geen filmpjes meer op de site kunnen want het ging tot onze vreugde helemaal goed, er werden ook een aantal kinderen gedoopt, dat is vast op tweede kerstdag en tweede paasdag.
Na de dienst handen schudden en met een heleboel mensen op de foto en daarna bij Kartika gezellig gezeten met cake en limonade, het is een leuke club mensen waar we ieder jaar weer mee omgaan hier.
Na een middag slaapje heeft Jantinus met Inge en Margriet oliebollen gebakken, ik kan me voorstellen dat jullie zeer verbaast kijken als je dit leest maar de WhatsApp beelden van oudejaarsdag hadden bij Margriet de vraag op geroepen kunnen we dat hier ook maken, vandaar.
Margriet had het bakken heel snel onder de knie en gelukkig smaken oliebollen ook bij 39 graden, dus maak ze eens bij de zomer barbecue

• 22 April 2014 - 21:40

Hennie Van Goor:

Dat waren drukke paasdagen voor jullie in Biak, maar het ziet er allemaal goed en gezellig uit.
    " OLIEBOLLEN" heerlijk, ik zou zo met jullie mee willen eten.
    Dus nog even en jullie gaan Biak weer verlaten, dat geeft vast wel een dubbel gevoel.
    Fijn, maar je laat daar ook wel weer veel achter.
    Goede reis verder.

Groeten, Henk en Hennie.

• 25 April 2014 - 20:48

Henk En Bets:

Beter laat dan nooit ik zit in de organisatie van de Wk SBK zoals jullie en ben van s,morgens vroeg tot s,avonds laat er mee bezig .
    Sorry hiervoor maar de foto,s en het verslag zijn weer heel duidelijk en mooi.
    Zijn jullie al aan het aftellen?
    Groet,
    Bets en Henk

• 27 April 2014 - 23:05

Jantsje:

Ik vraag me de laatste tijd steeds af of de lettertjes van jullie verslagen kleiner zijn geworden of dat het aan mij ligt. Ik kan me niet heugen dat ik anders zo met de neus op het scherm zat! Of houden jullie eenvoudigweg geen rekening meer met de leeftijd van het volgend publiek?
    Tot ons verdriet lag vorige week een van onze konijntjes dood in het hok. Als wij een hond hadden gehad, dan was het niet in ons opgekomen om hem na zijn overlijden in de braadpan te leggen. Zo hebben we wijlen ons konijntje gewoon begraven. Je moet er toch niet aan denken, hond eten! Alsof je je eigen dier opeet!
    Jantsje Dam heeft nu vakantie, 2 weken, van de ZESTIEN hele dagen, zijn er nu 2 om. Heerlijk!
    Zoonlief is al druk aan het leren voor z'n examen, moeders slaat er van achterover! En hij bedenkt 't ook nog eens zelf! Wat een geweldig kind!
    Heb het goed in Biak! Groetekens!

• 27 April 2014 - 23:08

Jantsje:

Weet ik eindelijk eens hoe een Waringing-boom eruit ziet. Ken je 'De Waringin' in Zuidwolde? Instelling van Promens Care, vroeger opvang-tehuis (?) voor Indishce ouderen.

• 28 April 2014 - 16:48

Leonie En Kees Jansen:

Hallo luitjes in het verre Biak,
    Wat een verhaal en dus dachten wij ook maar even te reageren! Uiteraard geloven wij dat jullie je prima vermaken en dat het heel gezellig is daar met alle vrienden om je heen.
    Alleen willen we toch wel even kwijt, dat jullie ons op 17 mei niet gaan "afblaffen" met al dat eten van hond en zo. Ja, ja zo zie je dat elk land eigen gewoontes heeft en dat is maar goed ook. Wat dacht je van die zoute haringen van ons!
    Genieten jullie nog maar van de laatste dagen in Biak en we hopen elkaar weer gezond en wel te zien op de "Jansendag" in Olst.
    Groetjes van Leonie en Kees.