Nog een dag Bandung, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Nog een dag Bandung, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Nog een dag Bandung,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

06 Mei 2014 | Indonesië, Biak

De laagste dag in en rond Bandung was een hele mooie we vertrokken richting Tangkuban Parahu vulkaan we waren hier alle drie al eerder geweest maar het blijft een indrukwekkend gebied al stinkt het er vreselijk naar rotte eieren.
Hierna gingen wij langs prachtige thee velden die tegen de bergen rondom Bandung liggen naar kampong Ciater.
Waar we naar een mooi complex met warmwater bronnen gingen, we hebben hier heerlijk in het warme water rondgedobberd we kwamen er helemaal verweekt uit maar met een heerlijk zacht velletje, we zijn als nieuw.
Nadat we gegeten hebben zijn we via een lange omweg over Cimahi waar heel veel militaire gebouwen zijn ook nog uit de Ned. tijd.
In de oorlog was daar ook een vrouwenkamp waar Betteke haar moeder gevangen heeft gezeten.
Onderweg stopten wij om een waterval te bekijken maar de ingang daar naar toe was gesloten, dus die was alleen in de verte te zien maar we zagen daar wel een hele grote groep apen die in de bomen zaten en op daken van de toko’s zij kregen daar meloenen en ander eten, een leuk gezicht.
Bij thuiskomst in het hotel gegeten wat zwaar tegen viel, we hadden spijt dat we niet ergens anders heen waren gegaan maar na een dag reizen ben je daar soms weer te moe voor.
Vandaag vertrokken wij per trein naar Jakarta, deze treinreis staat bekent als een bijzonder mooie.
Jantinus had gister al kaarten gekocht voor zitplaatsen in een wagon met airco, bij aankomst op het station moesten we onze paspoorten weer laten zien om de nummers te kunnen controleren die ook op je treinkaart staan, je komt hier niet zomaar het perron op.
De reis was erg mooi je rijdt door het berglandschap en hebt prachtige vergezichten over de rijst velden en bergen rondom, de reis duurde drie uur.
In de plaatsen die je passeert heb je weer een heel ander uitzicht op de krotten die vlak langs de spoorbaan liggen en zonder hekken of andere beveiliging, de mensen lopen vlak langs de rails.
In Jakarta stond Wawang ons op te wachten, we moesten naar een ander station om de trein naar Depok te nemen, met de treinreis daarheen duurt 35 min. als je met een auto gaat ben je minimaal twee uur onderweg vanwege de drukte.
We gingen naar het andere station met een Bajaj een klein gemotoriseerd karretje dat knettert en stinkt en als een gek door alle ander verkeer rijd, Betteke en ik zaten samen met onze handkoffers op gepropt in een zo’n ding eng maar ook weer iets om de slappe lach van te krijgen gelukkig was de rit niet al te lang.
In Depok moesten we een levensgevaarlijke vierbaansweg oversteken, om bij de goede kant van de weg een taxi busje aan te houden die ons tegenover het hotel afzette, dus weer die weg over.
We hebben onze koffer naar de kamer gebracht en zijn daarna samen met Wawang gaan eten in een restaurant in de mall hier bij het hotel.
Toen even een rust pauze gehouden tot Wawang om 8uur terug kwam om onze grote koffers te brengen die de afgelopen dagen bij hem thuis hebben gestaan.
Tot onze verassing bracht hij zijn moeder mee die het ook leuk vond om nog even met ons te kletsen tijdens de koffie, zij benadrukte nogmaals dat wij altijd bij hen welkom zijn en er ook kunnen slapen want een hotel is zonde van het geld.
Toen we terug liepen naar het hotel hadden we weer zin in iets dat werden een paar lekkere pizza’s iets anders was niet meer te krijgen maar het was een goede afsluiting van onze laatste dag hier.
Morgen de koffers weer pakken voor de terugreis, morgen avond vliegen we terug naar huis waar we ook weer erg naar verlangen.
Zoals gewoonlijk zal ik deze versie van onze reis na thuiskomst afsluiten, tot dan

• 06 Mei 2014 - 20:17

Mini En Henk:

Hallo Daar,

Uit de verslagen zeker van de laatse weken blijkt dat jullie drieen een erg mooie soms emotionele tijd hebben gehad
    Laat nu het laatst het noodlot toeslaan een ijsklonje in Betteke's sinaasappelsap verdorie nog es aan toe!!
    Rotte eiergas H2S bij de vulkaan getrotseerd( Funk amanuensis/onderwijs assistent maakte dat in het Fycicalokaal op de Kon.Wilhelmina ulo aan de Kerklaan)
    Hij zette dan de deur naar de gang open om de hele school er van te laten genieten.
    (ik heb het even nagekeken je moest het toestel van Kipp gebruiken en dat brengt je dan vanzelf op Kip uit de Dalenk maar die had niet zo'n toestel want die was gewoon metselaar .
    Wonder schone foto's van de , denk ik ,rijstvelden en dat brengt me dan op reis,terug reis van jullie
    goede reis,tot ziens,

Mini en Henk

• 06 Mei 2014 - 20:19

Dinie:

Hallo Elly!
    Wat weer een mooi verhaal!
    Je schreef een stukje over Cimahi!
    En over militaire gebouwen, mijn vader zat daar gelegerd en wij ook mijn moeder broer zussen en ik.ik was nog een baby!
    Vandaar uit Cimahi zijn wij richting Nederland gegaan.
    Elly een selamat pulang ke Holland !
    Groeten aan Betteke en JT ( al ken ik JT niet) liefs Dinie

• 06 Mei 2014 - 21:08

Henk En Bets:

Weer niet te geloven wat weer mooie foto,s je hebt het gevoel dat je er zelf deel van uit maakt.
    Wij Henk en Bets hebben weer met veel plezier jullie verslagen en mooie foto,s gezien.
    Wij wensen jullie een fijne vlucht naar huis.
    Het is altijd moeilijk om van lieve mensen afscheid te nemen in het geliefde Biak.
    Maar zoals jullie in het reisverslag schrijven het is ook weer fijn om naar huis te gaan.
    Nogmaals bedankt voor alle mooie verhalen en hele mooie foto,s.
    Henk en Bets

• 07 Mei 2014 - 15:26

Cas En Annelieke:

Wauw, wat een prachtige foto's weer. Nog even genieten in het zwembad voordat jullie weer in het vliegtuig zitten. Goede reis en dank voor de mooie verhalen,
    tot dit weekend in Emmen!