Afscheid van Biak, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Afscheid van Biak, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Afscheid van Biak,

Door: ellyenjantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

29 April 2014 | Indonesië, Biak

Afscheid van Biak,
Zoals altijd is het een dubbel gevoel als het eind van ons verblijf op Biak inzicht is, we verheugen ons op de komende vakantie op Java en zien er tegenop om afscheid van alle lieve vrienden te nemen.
Afgelopen donderdag hebben we weer een afscheid feestje gegeven op z’n Biaks, met eten dus.
Het was een heel gezellige avond, na het eten heeft Temmy zijn gitaar gepakt en werd er gezongen en veel gelachen.
Vrijdag was het inpakken geblazen en zaterdagmorgen waren er weer acht mensen die ons kwamen uitzwaaien, het blijft bijzonder dat zoveel mensen nog weer naar het vliegveld komen om afscheid te nemen.
De warmte waarmee we omringd worden komt niet alleen door het tropisch klimaat.
De reis naar Jakarta verliep prima, maar dan begint het, we zijn per taxi naar ons hotel in Depok gegaan, dat lijkt eenvoudig maar wie ooit dwars door Jakarta is gekomen weet dat je dan heel langzaam vooruit komt met een mensen massa overal om je heen ,motoren die door elk klein gaatje dwars door alles heenrijden, verkopers van koekjes fruit en water die langs de rijen bijna stilstaande auto’s lopen te venten met hun waren.
Na goed twee uren rijden, is het dan lekker om op je kamer even bij te komen, daarna zijn we per taxibusje naar een gigantisch grote Moll (warenhuis)gegaan waar we eerst hebben gegeten en daarna rond gekeken.
Bij de Starbucks koffie gedronken waar Jt een meisje achter de kassa trof die een beetje Nederlands kon praten en dat graag even in praktijk bracht, op de koffie bekers had zij dan ook keurig P Yantinus had geschreven.
In het volgende verslag zal ik schrijven over onze plannen hier op Java en hoe wij de eerste dagen hebben doorgebracht.

• 29 April 2014 - 16:07

Henk En Bets:

Heel veel plezier op Java en hopelijk komen jullie daar tot de verdiende rust.
    Geniet er van.
    groet Henk en Bets

• 29 April 2014 - 19:19

Adrie Uit Baarn:

Ook vanaf Baarn een groet aan jullie , en veel plezier op Java .
    en tot ziens in Nederland

• 29 April 2014 - 20:40

Hennie:

Hallo reizigers,

Ik ken het gevoel van afscheid nemen, altijd weer even slikken. Ik wens jullie een hele fijne reis op Java en een behouden thuiskomst voor over een aantal dagen. Jullie komen in ieder geval in een prachtige natuur terug in Nederland maar dat duurt nog even.

Groetjes Hennie

• 29 April 2014 - 21:44

Jantsje:

Blijkbaar heb ik een hoofdstuk gemist: jullie gaan nu naar Java! We horen nog waarvoor. Goede reis en veel plezier!

• 06 Oktober 2014 - 14:31

Jan Braker:

Halo Elly en Jantinus.
    Ik volg jullie zo af en toe nog wel. Het blijft herinneringen oproepen.
    Het ga jullie goed. Groeten Jan Braker.