Een vrije zaterdag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een vrije zaterdag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een vrije zaterdag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

29 Maart 2014 | Indonesië, Biak

We hadden afgesproken om vandaag met goed weer naar een eilandje te varen maar helaas de prauw was niet beschikbaar, maar maandag is een vrije dag (Hindoe nieuwjaar) dus hebben we de prauw besproken voor die dag.
We hadden voorbereidingen getroffen voor een picknick, koude macaroni, dus gingen we een lange tocht maken.
Samen met Inge en Margriet zijn we naar het noorden van Biak gegaan waar we eerst een kampong bezochten waar in 2008 een water en sanitatie project van Simavi was, wij waren toen bij de opening.
Jantinus was gevraagd om te gaan kijken of het nog goed functioneerde en dat was gelukkig zo, het zag er keurig onderhouden uit, de kampong bewoners herkenden ons nog, niet echt een wonder natuurlijk.
We reden verder naar de Warsa waterval altijd leuk om te zijn Jantinus klom naar boven om te kijken en maakte daar mooie foto’s, het is leuk en ook wel een beetje eng om te zien hoe kinderen naar boven klimmen en van grote hoogte naar beneden springen.
Betteke kreeg weer een vuurdoop plassen op een openbaar toilet ze vond het best eng maar sloot het spectaculair af door de deur doormidden te breken toen zij naar buiten kwam, kennelijk erg opgelucht, de vrouw die het geheel beheerde kon er ook hartelijk om lachen, de dingen zijn hier nu eenmaal vaak rusak ( kapot)
Hierna aan de stille oceaan staan kijken op een plaats waar de golven met grote kracht tegen de koraalrotsen slaan prachtig om te zien, en we zagen ook nog een school dolfijnen daar word je toch blij van.
Daarna doorgereden naar een picknickplaats aan het strand lekker gegeten uit zelf gevouwen vetvrije papieren puntzak, er kwam iemand langs om te praten en die vond de macaroni ook lekker net als de hond die kwam kijken of er voor hem ook wat te snaaien viel.
Het fijne van hier, is er komen wel eens mensen langs om een babbeltje te maken maar waar je elders vaak last van hebt, zij zijn nooit opdringerig en schooien niet.
Nu sluiten we de dag met een borrel af en gaan morgen weer op pad om rijst rond te brengen.

• 29 Maart 2014 - 16:08

Mini En Henk:

Hallo daar,

Ja Ja dan gaat Betteke mee en dan maak ze er een puinhoop van.
    Ik weet het niet precies meer maar ik geloof dat er in het verre verleden aan de eerbeekseweg ook wel eens vreemde dingen zijn gebeurt.
    Jammer Betteke dat we jouw gezicht er niet bij kunnen zien. morgen extra aan het rijstprojekt werken dat compenseerd.
    Trouwens Elly kan dat wel een "school" dolfijnen als ik het goed heb zij dolfijnen zoogdieren en een school zeg je van vissen,ik zal het nog eens nader uitpuizen.
    Blijft natuurlijk een fantastisch gezicht zo'n roedel,troep,vlucht,kudde dolfijnen een school klinkt misschien toch
    wel het beste.
    Jullie vrije zaterdag voor mij een nog vrijere dag Mini is met vriendinnen naar het "een en dertigste" vriendinnen weekend in Heerlen.Morgen sta ik in de TThal in Assen er moet toch iemand brood op de plank brengen.
    De foto's van de waterval enz komen zeker wat later ontwikkelen ,afdrukken och nee flauwe kul
    Geniet,doe wel en kijk zo nu en dan even om om te zien welk een prachtig werk jullie verrichten.

Groet Mini en Henk

• 30 Maart 2014 - 20:51

Ben En Wil:

Hallo Elle en Jantinus,
    Nu pas lees ik jullie reisverslag 2014 en bekijk de foto's. Jullie mogen best weten dat ik best wel jaloers ben op jullie uitstapjes. Het springen in de waterval heb ik ook gezien in Teminabuam. De jongens wisten van gekkigheid niet hoe ze ons konden imponeren. Best wel eng met die harde rotsen. Ook leuk weer die bekende namen te zien. Trouwens het moet JT goed doen dat de waterleiding die hij aangelegd heeft nog goed functioneert en onderhouden wordt. Wat ik hoor van anderen is dat niet altijd het geval. Het ga jullie goed in dat prachtige land met geweldige fijne mensen.
    Groeten uit Alkmaar.

• 31 Maart 2014 - 19:55

Jan En Hennie:

Hallo Betteke Elly en Jantinus,
    Wat een leuke zaterdag hebben jullie gehad met elkaar.
    Betteke je. doet touh wel rustig aan he,de boel niet afbreken zeg.
    We gaan morgen weer 20 km van het pieterpad lopen.
    Het word een mooie dag, 20graden, van coevorden
    naar Hardenberg.
    groet Jan en Hennie

• 31 Maart 2014 - 22:24

Cas En Annelieke:

Hilarische foto Betteke die een deur doormidden slaat! Wij houden ons hart vast als ze weer eens naar Amsterdam komt. We lijmen alles nog eens extra vast. Ook al begint de lente/zomer al vroeg in Nederland, jullie foto's maken toch wel heel erg jaloers hoor, Wat een prachtige stranden en natuur daar. Zo te zien hebben jullie plezier en genieten jullie, prachtig.
    We kijken/genieten met jullie mee!

Groetjes,
    Cas en Annelieke

• 01 April 2014 - 16:49

Jantsje:

Wat fijn voor Jantinus dat alles zo goed was onderhouden, als dit werk zo je hart heeft, dan ben je dankbaar dat het ook vervolg krijgt en dienst doet. Gelukkig werkt hij niet voor Jan(tinus) met de korte achtenaam!
    Hier is het práchtig weer, echt voorjaar. Genieten!... eigenlijk. Maar ja, dan moeten jullie niet van die foto's sturen van Bountystranden en tropische watervallen, want dan is er voor ons ook geen lol meer aan. Krijg ik weer last van mijn jaloezieschijfje.

• 02 April 2014 - 23:41

Eelco:

Betteke gaat mij een Ajam Rusak leren koken!!!

• 02 April 2014 - 23:44

Eelco: