Hallo allemaal - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Hallo allemaal - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

30 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Vandaag maar weer eens even in de spreekwoordelijke pen klimmen om jullie op de hoogte te houden van ons wel en wee.
Het enige wee wat we hebben is een zieke Martha, dus stond ik vanmorgen zelf de onderbroeken te wassen, nu doe ik dat thuis natuurlijk ook maar een hulpmiddel als een wasmachine is hier niet en ook geen warm water uit de kraan.
We hopen dat zij maandag weer beter is, maar we redden ons wel, al is het wel heel makkelijk een hulp die je niks hoeft te vragen en gewoon haar gang gaat.
Gelukkig kwam Truus koffie drinken en die zei breng maar bij ons die was, heerlijk want handdoeken wassen op de hand is toch wel heel lastig voor een verwende Blanda als ik.
Vanavond weer wezen zingen en toen was de was al klaar ik heb het net opgehangen, het was een heel gezellige avond waar ook Johanna was die hadden we nog niet gezien.
Het uitspreken van de g(keelpijn) en de u (oe)blijven lastig en ook heerlijk(lijk) is moeilijk, dus christus, halleluja en deerlijk zijn een hele toer als je ook nog mooi moet zingen.
Er is tussendoor veel gebabbeld in het Nederlands en worden er ook vragen gesteld, Truus was bij het opruimen van haar huis ook een carnavalsbril tegen gekomen en iedereen lachte zich er slap om.
Maar het top nummer kwam nog een scheetzak, op blazen stiekem bij iemand op de stoel leggen en wanneer die gaat zitten geeft het een heel gênant geluid, het was een topper en Truus leerde haar leerlingen er direct maar een Hollands rijmpje erbij.
Harde klinken, zachte stinken, succes verzekert en wie weet een vraag voor de inburgering cursus.
Bij thuiskomst nog een poos via Skype met Mark gepraat de verbinding vloog er nog als eens uit maar toch gezellig.

• 30 Maart 2012 - 16:03

Henk En Bets:

Hoi beste mensen,
    Zoals je het zegt wij zijn verwende balandas.
    Je gooit het in de was machine en haalt her er weer uitwat een gemak.
    Maar ja als er iemand ziek wordt in het verre Biak.
    Wij hebben het gevoel als jullie weg gaan over 23 dag een ieder Nederlands spreekt.
    Sommige mensen zijn geen scheet zak nodig?
    Weer bedankt voor het verslag

• 30 Maart 2012 - 18:51

Jantsje:

Geelpijn, Christoes en deerlijk. Wat te denken van onze Poolse priester, die de h uitspreekt als een g en de u als een oe. Jezus Christus gaat dan nog, maar onze puberjongens rollen pas echt over de banken als de Heilige Geest wordt aangesproken. Zo valt er, zelfs in een Katholieke kerk, nog heel wat te lachen. Broodnodig eigenlijk.

• 30 Maart 2012 - 21:18

Hillie:

ja zo'n carnavalsbril is ook om te gillen, vooral de neus die komt heel goed uit.
    T och fijn voor Jantinus , dat er zoveel controle krijgt bij zijn werk.
    En ja dan die scheetzak ken je het gezegde wie niet beter weet lacht om een scheet. Maar je lacht ook niet om die scheet maar om het gezicht wat de gene trekt die het over komt.
    ik zie het als het ware voor me,en dan lif ik ook in een deuk.
    Ik hoop voor jullie dat Martha inderdaad Maandag weer beter is, niet alleen voor jullie hoor ook voor Martha zelf.
    en dan nog even over die moeilijke G en U Nederlands is ook gewoon een moeilijke taal niet alleen op Biak maar ook in Nederland.
    ik heb haardop zitten laqchen om de priester bij Jansje in de kerk, ik kan me zo goed voorstellen dat die jongens helemaal in een deuk liggen.
    Ik denk dat ik ook moeite zou hebben om mijn lachen in te kunnen houden.
    Een fijn weekend, en tot de volgende brief hartelijke groeten Hillie4