Weer thuis - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

23 April 2012 | Indonesië, Biak

De lange thuisreis is achter de rug, onze kinderen in de armen gesloten, en na heerlijk warme douche al weer een nacht in ons eigen bed geslapen, klaar voor het dagelijks leven dus.
Maar zoals ik beloofd heb, hier het laatste verslag met een terugblik op de afgelopen twee maanden.
Zoals altijd werden we op het vliegveld weer door veel mensen uitgezwaaid, een emotioneel gebeuren wat je eigenlijk ook weer niet wilt missen.
Op Biak loop je over het vliegveld naar het vliegtuig toe en de uitzwaaiers stonden bij de brandweerkazerne naar ons te zwaaien, zo kan het gebeuren dat je al zwaaiend de vliegtuig trap op loopt , zij gaan niet eerder weg dan dat het vliegtuig is opgestegen.
Terugziend waren het fijne maanden waarin veel tot stand is gekomen, Jantinus heeft in het werk voor de Pt weer stappen gemaakt in het belang van een goed werkend waterbedrijf en bij het afscheid bleek weer dat men hem daar erg dankbaar voor is, wanneer kom je weer was dan ook een veel gestelde vraag.
Wat ons eigen hulpproject betreft we zijn erg blij dat we het rijstproject hebben kunnen uitbreiden tot 24 gezinnen.
7 kinderen waarvoor hulp gegeven kan worden om hun school opleiding financieel te ondersteunen.
Het mogelijk maken van naailessen door aanschaf van naaimachines en het financieren van de lessen.
Ook de lessen in houtbewerking in Padwa sup zijn in deze week van start gegaan.
Tussen door wat individuele hulp aan mensen in de vorm van medicijnen en dokters kosten tot het kopen van een nieuwe tuinslang voor de waterleiding en een wandelwagen voor een gehandicapt kindje.
De bouw van een huis voor een vrouw met haar dochter in Manswam.
En natuurlijk kwam er in de laatste week schot in de zaak rond Martince, heel fijn dat zij nu binnen kort naar Solo Java gaat voor een diagnose en naar wij hopen een hersteloperatie aan haar heup.
Ik schrijf deze dingen in het besef dat wij dit alles hebben kunnen doen door uw hulp,
Familie, vrienden en niet te vergeten organisaties van oud militairen.
Wij willen jullie daarvoor heel hartelijk bedanken ook namens Inge en Margriet die beiden heel blij zijn om mee te werken aan ons hulp project.
Een hartelijke groet,

Henk En Bets:

Welkom thuis

• 23 April 2012 - 20:27

Wil En Ben:

Geweldig al die verhalen, dat moet toch voor jullie ontzettend leuk zijn om op zo'n manier je belevenissen na te kunnen lezen. Ik, Ben, zag weer allerlei bekende mensen en dingen langskomen. Wij hopen voor de volgende keer (een jaar?) dat jullie naar Biak gaan weer een berichtje te krijgen. Verder geniet maar weer van de Nederlandse temperaturen want de tropische hitte is ook niet alles.
    Groetjes uit een nat en winderig Alkmaar, Wil en Ben

• 23 April 2012 - 21:12

Aly Bunschoten:

Thuiskomen is toch ook altijd weer fijn he.
    Nu weer genieten van het heerlijke nederlandse weer.

• 24 April 2012 - 00:56

Hillie:

Welkom thuis in ons koude kikkerlandje, maar ach met de kachel op standje gevaarlijk zal het best te doen zijn.
    Ik wil hartelijk bedanken voor die heerlijke verslagen,mooie foto's en leuke filmpje
    Desondanks jullie daar in die hitte hard hebben moeten werken, hebben jullie ons een heerlijk vakantie gevoel gegeven
    wij in de lage temperatuur en koude regen en hagel kregen toch een warm gevoel door jullie werk daar in de hitte en warme regen en stortbuien.
    Echt heel hartljk bedankt, ik hoop dat jullie hier weer snel wennen en van miuj ogen jullie wel een paar extra lekkere warme douces nemen hoor.
    We houden contact hartelijke groeten van Hillie Koning

• 24 April 2012 - 08:34

Hans Slijp:

En natuurlijk ben ik jullie erg dankbaar voor wat jullie gedaan hebben om het graf van mijn zus Hennie weer in oude staat te herstellen. Nogmaals heel veel dank daar voor!

• 27 April 2012 - 19:01

Roel En Corry:

Nog een welkom thuis hoor Elly en Jantinus, ik ben wel wat laat maar daarom is het niet minder gemeend hoor.
    Ik was een poosje afwezig dus vandaar.
    Maar ik weet nu dat de reis weer voorspoedig is verlopen, gelukkig maar.
    Bedankt voor de mooie reisverslagen en foto's en nu is het weer afkicken, het allerbeste en de hartelijke groeten van ons!