Malaria, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Malaria, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Malaria,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

28 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Zo vandaag weer een verslagje van ons leven hier op Biak, gister had ik geen zin in schrijven en er gebeurt natuurlijk ook niet alle dagen iets om over te schrijven.
We zijn vanmiddag even bij Jenny geweest, de kleine Jantinus en zijn zusje Enjel hebben beide Malaria, zij zagen er ook niet goed uit, hadden wel medicijnen gehad.
Op dit moment is het weer erg er zijn heel veel kinderen ziek een kleindochter van Martha en Chris heeft Malaria Tropika wat ernstige gevolgen kan hebben als het niet goed behandelt wordt, volgens Martha liggen er heel veel kinderen in het ziekenhuis, ze worden dan aan een infuus gelegd met medicatie.
Het steeds wisselen van regen en hitte wordt als oorzaak aan gegeven, waarschijnlijk komen er door dit weer meer muggen.
Hierna nog even met Inge naar de naaimachine man geweest, maandag was de afspraak dat hij de machines zou brengen dus even je gezicht laten zien wil nog wel eens helpen, hij komt ze morgen brengen?
Inge vertelde dat zij van Truus heel veel materiaal voor de naailessen heeft gekregen, zoals knippatronen en garen daar zijn we heel blij mee.
We hebben ook wat foto’s laten afdrukken om weg te geven, mensen maken met mobieltjes wel foto’s maar met een afdruk kun je al snel mensen blij maken.
Van Joke bericht gekregen dat zij na een fijne vakantie weer thuis is, een gezellig Skype gesprek met Trea, en een mail van Annie, als je ver weg bent zijn dat cadeautjes.

• 28 Maart 2012 - 17:02

Hemiol:

Ave.

Als ik aan jullie schrijf kan ik niet het onderschrift van de foto gebruiken,wel Jantinus en zus.
    Jantinus is niet klein en het blijft mijn zusJE!!!!!
    Geen positieven berichten over al die malaria ,Mal=ziek fr.aria =lied.
    Het lijkt mij met het onderkomen van de kleine Jant. ook niet al te jofel of zie ik dat een beetje verkeerd met mijn nedelandse ogen.Mijn ogen zijn trouwens beter dan mijn oren ik hoor van de Biakmensen geen klaagzangen en meestal lachende gezichten.
    Laten we het maar van de positieve kant bekijken geluk zit niet in een villa maar in de mooie donkere kroeskopjes van kleine Jantinus en zijn grote zus.

ps.Kijk even op de rekening !!!!!
    al weer een bedrag van 175,00 overgeschreven!!!!!
    Ja volgers het kan nog steeds blader maar even terug en je vindt mijn rekno.en de gang van zaken van de aktie BIAK 2012.

groet,
    brozwahe.

• 28 Maart 2012 - 18:27

Henk En Bets:

Alleen het woord Malaria doet al vermoeden hoe ziek je er van bent.
    Hopelijk worden de kinderen snel weer beter,en ook kleine Jantinus.
    Hopelijk krijgen ze goeie medicijnen.
    Ik denk dat al het geld nog niet binnen is maar het gaat volgens ons aardig.

• 28 Maart 2012 - 19:04

Joke:

Even schooljuffen!
    Het woord malaria komt van:
    Mal: slecht
    Air : lucht
    Slechte lucht.
    Het kwam vaak voor bij moerassige gebieden .
    Men dacht vroeger dat het aan de lucht lag en niet aan door muggen overgebrachte micro- organismen.
    Zo dat moest me even van ' t hart .

• 28 Maart 2012 - 22:33

Hilie:

Hallo Elly en JT
    Wat is de kleine JanTinus toch een mooi kindje, wat me op valt aan hem dat hij met die grote bruine kijkers altijd zo verbaast de wereld in kijkt.
    Maar wat sneu dat hij nu Malaria heeft en al die andere kinderen ook, laten we maar hopen en bidden dat er genoeg medicijnen voor al die kinderen is, en dat het voor die ouders betaalbaar is.
    Fijn dat er voor de naailessen weer het één en ander binnen is gekomen, kan dat ook lekker door gaan gelukkig toch eindigen met wat positiefs
    hartelijke groeten Hillie