Zaterdag actiedag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag actiedag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag actiedag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

01 April 2012 | Indonesië, Biak

Ons eerste bezoek was vandaag aan de naaimachineman die zijn belofte om de machines bij Inge af te leveren weer niet was nagekomen, hij schrok dat we kwamen en dan zonder Inge, maar Jt heeft hem duidelijk gemaakt dat maandagmorgen zijn laatste kans is, we zijn benieuwd.
Vandaag al weer op pad om rijst thee suiker en gecondenseerde melk te brengen naar de kampongs, we starten in Padwa sup omdat het een eind rijden is.
Van een vriendin van Trea hebben we veel kinderkleding en ook veel mooi speelgoed gekregen die hebben we in delen hiermee naar toe genomen, deze keer veel blokken en dikke kralen.
Het kwam dus mooi uit dat er in Padwa sup in het gemeenschapshuis ook een kleuterschooltje komt, dan kunnen er veel kinderen plezier van hebben.
Toen we rijst brachten bij een van de gezinnen, bleek daar een baby van twee maanden ziek te zijn, we maakten ons daar zorgen over, pas woensdag komt de gezondheidsdienst daar.
De moeder heeft geen goede conditie door weinig en eenzijdig eten, wat ook de voeding voor het kind slecht beïnvloed, het is ook een vrouw met een beperking, gelukkig is oma erbij.
Met een rot gevoel reden wij verder tot we ineens een auto van de gezondheidsdienst zagen die hebben we aan gehouden en Margriet heeft de dokter gevraagd naar het kind te gaan kijken.
Wij zijn voor hen uitgereden en de dokter heeft het kind onderzocht en medicijnen gegeven, daarna rij je een stuk prettiger weer verder.
In Mariyendi waar 14 gezinnen in het rijstproject zitten waren ze al bezig met het maken van de paascamping, school kinderen gaan daar tijdens de paasnacht slapen.
We hadden ook zaden meegenomen voor de tuinen die de vrouwen daar maken, maar de contact persoon was er niet dus die krijgen zij later het is niet verstandig zoiets achter te laten zonder uitleg.
Maandag gaan we de rest wegbrengen want morgen is het Palmpasen dan doen heel veel jonge mensen hier belijdenis in de kerk, dat betekent dat er bij al die mensen thuis een feestelijk eten is.
En omdat wij heel aardige mensen zijn hebben we al drie uitnodigingen om te komen eten, dus overal een beetje eten en een poosje zitten, waarvan morgen weer verslag.

• 31 Maart 2012 - 16:28

Henk En Bets :

Jullie maken leuke dingen mee maar ook vervelende dingen.
    Een kind die ziek is heeft altijd een vervelend gevoel maar gelukkig kwam de dokter toch op tijd.
    De man van de naaimachines maakt er maar een potje van,kijk maar uit voor deze man.
    Het geloog is voor deze mensen heel belangrijk dat is hier wel anders geworden.
    Fijn weekend.

• 31 Maart 2012 - 23:40

Hillie:

Heerlijk als jullie zo bezig kunnen zijn, zo zie je maar weer het is zaliger te geven dan te onrvangen.
    Maar als je honger hebt dan denk je daat heel anders over.
    ik wens jullie morgen veel plezier, en dat want er is overal feest waar je komt.
    wat fijn dat jullie net de dokter tegen kwamen zo zie je maar een mens wikt maar God beschikt
    ik ben al weer nieuwsgierig naar het verslag van morgen en kijk uit je niet misselijk eten hoor.
    hartelijke groeten Hillie

• 01 April 2012 - 10:41

Hemiol:

Ave,

Vandaag een makkie om te reageren:
    Onaardige mensen doen niet dat werk dat jullie doen.We zijn trots.

Dat ene woordje "heel "mag weg want daar past 'AAP WAT HEB JE MOOIE JONGEN'bij

Groet.
    brozwahe.

• 01 April 2012 - 12:30

Fam. Meijers :

Wat ontzettend indrukwekkend en dankbaar werk....
    Prachtig om te lezen en te zien. Sommige foto's zijn zo prachtig dat je zo in het vliegtuig wilt stappen :-)

Heel veel succes nog daar!

Liefs, Harry, Erna, Martijn en Jorien