Martince, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Martince, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Martince,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

20 April 2012 | Indonesië, Biak

Vanmorgen, viel er nog een heleboel op te ruimen van gisteravond, maar ik heb Martha die werkt rustig en heel efficiënt, ik doe dat meer in periodes van snel opschieten en bezweet neerploffen, ik weet dat haar methode beter is maar ik ben nu eenmaal een Belanda.
Vanmorgen ben ik met Inge naar de ouders van Martince Wakum geweest om te praten over de mogelijkheid tot medische hulp in Solo op Java.
De moeder was blij verrast en riep haar man erbij die al thuis was van het vissen, het huis zag er netjes maar erg armoedig uit.
Toen we vertelden dat er een mogelijkheid is om met hun dochter naar het ziekenhuis in Solo te gaan waren zij heel erg blij en was er geen enkele twijfel te zien over de hele onderneming.
We hebben uitgelegd hoe de reis zal gaan, met de boot naar Surabaya =5 dagen, daar worden zij opgevangen door bekenden van Inge die hen op de bus of trein kunnen zetten naar Yogjakarta waar zij in een opvangcentrum van het Liliane fonds kunnen verblijven.
We hebben afgesproken dat moeder een mobieltje mee krijgt, Inge en Margriet zullen haar leren ermee om te gaan, ook hebben we afgesproken dat zij wat nieuwe kleding krijgen zodat zij netjes op reis kunnen.
Moeder zwaaide ons met een grote glimlach na, op de terugweg, had ik tranen van blijdschap in mijn ogen zo blij voel ik mij dat het nu in gang gezet is.
Bij thuiskomst weer vrolijk aan het inpakken geslagen, onze spullen worden nu bij Inge opgeslagen,
Je verzamelt wat in de jaren van pannen en een gaskooktoestel tot handdoeken en wat al niet meer.
Fijn dat we het ook nu weer veilig achter kunnen laten.
Daarna eten bij het water bedrijf met al het personeel, toespraken van Pa Aserem de directeur en Jantinus, daarna een origineel cadeau uniform kleding van de Pt iedereen krijgt nieuwe uniformen en die van Jt was dus al klaar.
Tot grote hilariteit heeft Jt zijn nieuwe overhemd aan getrokken, toen hij zei alle dames naar buiten want er komt striptease, lachten zij zich slap en ging er een gejuich op.
Vanmiddag verder spullen weggebracht naar Inge waar de naailes net van start was dus even een foto erbij.
En nu zit ik hier mijn laatste verhaal uit Biak te typen, morgen moeten we om 8uur op het vliegveld zijn.
Voor ik het vergeet, wanneer wij thuis zijn zal ik dit dagboek afsluiten met het reisverslag en een kleine samenvatting van ons hulpprojectje zodat iedereen weer bij gepraat is.

• 20 April 2012 - 13:39

Kees & Aly:

De laatste lootjes wegen altijd het zwaarst Elly.
    Alles wat mee moet ingepakt en dan toch nog iets vergeten.
    Maar Elly ik denk dat jij zo langzamerhand ook niet meer zonder Biak kunt.
    Dus als je iets vergeet, komt het de vlgende keer wel weer goed.
    Een goede terugreis en welkom thuis in Nederland, waar het volgens de krant beter weer wordt.
    WARMER WEER OP DE LOER Van onze weerman;
    SOEST - Na een wekenlange dip lijkt het weer volgende week klaar voor een spectaculaire kentering. Helemaal zeker is het nog niet maar vanaf volgende week woensdag lijken de temperaturen in de lift te komen, gaat de stroming naar het zuidoosten en is er ook meer kans op zonneschijn.

• 20 April 2012 - 13:39

Aly Bunschoten:

goede thuisreis!!!

• 20 April 2012 - 17:12

Rob En Wil:

Hallo Elly en Jantinus,
    Ik heb een hoop weken bij gelezen en je heb weer van alles mee gemaakt. Maar het laatste wat je gedaan heb voor Martince is ook wel heel mooi en fijn om mee af te sluiten voor deze periode.
    Wij wensen jullie een goede terugreis toe en welkom terug in Westerbork. Wat het weer betreft zal het wel even wennen zijn maar men voorspeld hier in de nieuwe week ook beter weer.
    Lieve groet en wie weet tot ziens,
    Rob & Wil.

• 20 April 2012 - 18:33

Henk En Bets:

Beste Elly en Jantinus,
    Wij hebben jullie alle dagen gevolgd.
    En willen het deze keer kort houden,
    Goeie vlucht terug.
    Bedankt voor de prachtige verhalen.

• 20 April 2012 - 21:01

Hans Slijp:

Hallo Elly en Jantinus,

Bedankt voor de mooie verhalen. Elke dag weer keek ik er naar uit.
    Ik wens jullie een goeie terugreis.
    Zodra jullie terug zijn in Holland en alles aan kant hebben, maken we een afspraak om elkaar te ontmoeten.
    goeie reis en tot gauw,

Hans

• 20 April 2012 - 21:04

Netty En Bas:

We hebben genoten van de verhalen en wensen jullie een voorspoedige terugreis toe. Groetjes, Netty en Bas.

• 20 April 2012 - 21:08

Betteke:

Wat fijn dat het gaat lukken met het Liliane Fonds. Je was er al zo lang mee bezig Elly. Ik hoor het allemaal wel als jullie weer thuis zijn.
    Een heel goede vlucht en tot gauw!!!

• 20 April 2012 - 21:25

Hillie:

Wat een schitterende agfsluiting van dit verblijf op Biak, ik kan me zo voorstellen dat je een traantje moest laten.
    En nu zit het er dan op voor jullie ik wens jullie een voorspoedige terug reis.
    Fijn dat jullie je spullen bij Inge kwijt konden, en jullie volgers kunnen net als jullie uitkijken naar het volgende bezoek.
    zorg voor warme kleding bij de landing op Schiphol, want het is koud voor jullie hoor.
    hartelijke groeten

• 21 April 2012 - 18:26

Jantsje:

Hoera! Weer een kind met een toekomst! Geweldig! Wat een dankbaar werk!
    En Jantinus: giroblauw past bij jou! Mooi hoor! Kleurt prachtig bij wit haar!
    Goede reis samen en niet naar beneden vallen!
    Bedankt voor al het schrijfwerkt!