Verjaardag van Kartika, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Verjaardag van Kartika, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Verjaardag van Kartika,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

26 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Vanavond waren wij om half acht uitgenodigd om de verjaardag van Kartika mee te vieren, we kennen haar via Truus waar zij Nederlandse lessen volgt.
Toen wij aankwamen zat er al een hele groep mensen, er was een zeil gespannen over de straat, om onder te zitten maar gelukkig was het droog.
Er is eerst altijd een kerkdienst en omdat Kartika ook dominee is deed haar collega denk ik extra zijn best, na de dienst feliciteren en werd de taart aangesneden daarna weer een gebed voor het eten en zo ben je dik twee uur verder.
Maar zo gaat dat hier nu eenmaal, er zijn weinig gesprekken onderling want na het eten gaan de meeste mensen weer naar huis.
Er was volop eten nasi kuning mie, vis en kip, het was lekker, het eten kreeg je niet op een bord maar in een mandje ter grote van een diep bord waar dan een vetvrij papier in gelegd wordt, wel een goede oplossing als er veel mensen zijn en je hebt hier geen afwasmachines.

Er was ook watermeloen en kleine sinaasappelen cake en heerlijke gesuikerde pinda’s, met rode suiker, erg lekker toen we weggingen kregen we nog een doos vol mee, zo gauw mensen zien dat je iets lekker vind gaat dat zo.

• 26 Maart 2012 - 15:16

Rob Van Es:

hallo Elly en Jantinus,

Erg leuke berichtjes.
    Zijn jullie pas weer op Biak?

groet,
    Rob

• 26 Maart 2012 - 18:49

Jantsje:

Hoi J en E, ik ben weer ver achter met lezen, maar ga dat snel inhalen. Nu ff een berichtje dat ik nog leef enzo. Het is ook hier prachtig weer, we zitten breeduit buiten. Heerlijk!
    Die mandjes met vetvrij papier vind ik super. Hoe kom je erop! Veel beter dan al dat afvalplastic, zo sprak ze milieubewust.
    Donderdag ga ik naar de schoonheidsspecialiste om me helegaar op te tuigen voor het grote feest. Moet je er nog een foto van?
    Groetjes van Jantsje die binnenkort even weer helemaal up to date wordt qua uiterlijk en nieuws. En een bedragje naar Henk gaat storten, zoals iedereen al heeft gedaan natuurlijk. Dan heb ik mijn achterstand weer enigszins ingehaald. Doeg!

• 26 Maart 2012 - 19:05

Roelie:

leuk om met jullie mee te leven
    hoe het daar is nog een fijne tijd
    gr roelie

• 27 Maart 2012 - 13:54

Leo Feijten:

Hallo Elly en Jantinus,
    Via Jan Stouten ontving ik reeds twee foto's van Biak, Sorido. Heel hartelijk dank. Zoals jullie mogelijk al weten zijn we een herinneringsboek, 50 jaar na dato aan het samenstellen. De foto's van jullie zijn dus 50 jaar na dato en wil ik combineren met de foto's van toen. Misschien overvraag ik jullie, maar toch maar even vragen: Zijn er ook foto's van de verkeerstoren op Mokmer, van de het voormalige Klu-kamp de Ridge, of van de hangars op Boroekoe en Mokmer? En van de aanlegsteiger waar de Keerkring destijds lag afgemeerd? Ja, ik heb nogal wat wensen, maar nooit geschoten, altijd mis. Mijn mailadres is nng@biak.info Ik wens jullie een heel goede tijd en behouden thuiskomst. Hartelijke groet, Leo
    (Ik benijd jullie wel dat je op een plek bent waar ik nog vaak over mijmer)

• 27 Maart 2012 - 22:07

Hillie:

Wat een leuk gehoor om het lang zal zij leven twee talig te horen zingen zeg.
    Maar goed ze had niet teklagen over weinig belangstelling, leuk hoor om dat ook eens mee te maken.
    erg leuk hoor dat jullie ons ook een beetje laten mee genieten
    ik hoop morgen weer een leuk verhaaltje van jullie te horen en tee zien.
    Hartelijke groeten Hillie

• 28 Maart 2012 - 08:02

Jantsje:

Gelukkig ben ik eindelijk weer helemaal bij. Van verbrande vingers tot mieren in de soep. Ik wist niet dat jullie vegetarisch waren. Even doorkoken en wat is er eigenlijk mis met een gare mier? Voor een dooie koe draai de je hand (en maag) toch ook niet om? Zonde van de soep.
    Nou Elly en ik trof je ook niet tussen de fitnessende dames... Wel een dure broek kopen voor het mooi, maar even stevig aan de slag, ho maar. Ik heb het vergrootglas er nog bij gehad, maar geen Elly te bekennen.
    Wat die bruiloft betreft, mijn neef is vorig jaar getrouwd in Vietnam en zijn vrouw kreeg op die ene halve trouwdag, 5 (VIJF) verschillende trouwjurken aan! Ze pasten nog ook allemaal! Ik wist al dat ik iets verkeerd had gedaan op mijn eigen bruiloft. Nu weet ik het zeker: verkeerde land!
    Heb onlangs het pas verschenen boek gelezen:"Geluk is een jurk" van de hoofdredactrice van Elle .ERG leuk Elly, je mag het van me lenen. Ik ben ook niet zo van de diepgang met die ellendige hoogtevrees van me.
    Verder valt me op dat Henk wel weinig vertrouwen aan de dag legt voor de volgers. Terwijl ik ons volgers een trouw volkje vind, met hooguit wat weinig tijd. En Henk, enthousiasmeren van anderen is niet mijn specialiteit. Ik ben meer van het drammen. En dat doe ik liever niet over geld. Krijg je in dit land gelazer mee. Dus ik stuur hooguit de site ff door naar anderen. Vorige jaren heeft dit geloof ik niks opgeleverd. Hetgeen mij spijt.
    Vandaag voorlopig de laatste warme dag in Nederland, waar het lekker buiten zitten was. ('s Ochtends krabben, dat dan weer wel.) Dus ben vrij vandaag en ga de zon aanbidden. Gelukkig is er bij jullie ook een bui-tje gevallen, zijn jullie weer des te blijer met de hitte. Dag lieve mensen, veel plezier! Heb het goed en lekker doorschrijven maar.

• 28 Maart 2012 - 13:48

Joke:

Weer terug van vacantie ( zonder internet) dus genoeg in te halen .
    Fijn dat er al geld binnenkomt en fijn om te zien hoe goed het gebruikt wordt. Ja Henk, op Aruba hebben ze
    Divi - divi bomen! Echt waar.
    Hoe vind je trouwens die taart?
    Heb gelachen om het commentaar van Jantsje! Mooi dat je er ook weer bij bent,trouwens wat voor grote dag? Ik blijf wel graag op de hoogte! Groeten aan allen .joke