Woensdag 1 april met Oktov naar de poli - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Woensdag 1 april met Oktov naar de poli - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Woensdag 1 april met Oktov naar de poli

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

01 April 2009 | Indonesië, Biak

Eerst even over de Hollandse maaltijd waar we gisteravond bij Truus van hebben genoten.
Zoals ik al vertelde had Truus sla gevonden nou die was heerlijk en zij had een puike dressing gemaakt bovendien was er ook een pot mayonaise dat hadden we lang niet gehad.
We kregen heerlijk gefrituurde friet en kipcorn, voor Yujun was de sla iets nieuws, wat zij vond het erg lekker en bracht wat over was naar haar ouders, hier worden groentes altijd gekookt wat veiliger is gezien de kwaliteit van het water.
Als verrassing kwamen er nog een vanille en een chocolade pudding op tafel en dat gemaakt zonder gebruik van pakjes want die zijn hier niet te koop.
Vandaag weer een hele warme dag en om een uur of 1 een gigantische hoosbui, helaas daarna is het dan vreselijk broeierig en komen de stekende insecten ook weer volop in actie.
Daarom heb ik een poos op onze slaapkamer met de ventilator aan op bed liggen lezen, die beestjes hebben een hekel aan wind vandaar.
Tijdens de middag pauze komt Jenny altijd met Jt mee om hier te eten zij kan ondertussen ook wat vertaalwerk doen tussen Yustin en ons.
Wij hoorden toen dat Oktov gisteravond een ongeluk met de motor heeft gehad en daarbij zijn arm behoorlijk geschaafd heeft, ik begreep dat er nog niets aangedaan was, toen hij het mij later liet zien zijn we gelijk met hem naar de eerste hulp gereden.
Het was er weer ontzettend druk en mensen in de behandelruimte lagen al drie mensen 1 aan een infuus een ander waren ze aan het hechten en overal staan mensen tussendoor loopt er nog een te vegen. Oktov werd op een trapkrukje gezet en daar werd zijn arm met jodium behandeld geen lekker gevoel aan zijn gezicht te zien.
De dokter heeft er even naar gekeken en schreef een recept voor levertraanzalf en antibiotica, thuis heb ik hem nog maar paracetamol gegeven want het ziet er best pijnlijk uit.
Dat was dus weer een bezoekje aan het ziekenhuis, de dokter en ook de verpleegkundige maakten een goede indruk op mij, het is mij een raadsel dat zij zo rustig kunnen werken in een wirwar van mensen.

• 01 April 2009 - 19:48

Henk En Bets:

Hoi beste mensen,
    Het is nog nooit in Nederland voor gekomen de temperatuur op 1 april plm 26 graden.
    Zoals blijkt hebben ze op Biak geen 1 APRIL grappen.
    Het bovenstaande is als 1 april grap bedoeld.
    Wat kan het eten dan geweldig zijn,sla en alles wat er bij hoort.
    En dan het toetje klinkt niet gek heerlijk.
    De foto laat zien dat het er lekker uitziet.
    En dan die warmte te gek die hitte en dan die muggen.
    Het ergste is niet MUGGEN.
    En dan weer het omgaan als je wat hebt,en in het ziekenhuis hoe het met de wonden wordt omgegaan.
    Maar gelukkig gaat het met jullie prima.
    Groet uit Emmen,
    Henk en Bets

• 02 April 2009 - 12:23

Gerrit:

Hi JT en Elly

zoals jullie inmiddels uit mijn smsje hebben begrepen is er het e.e.a. gewijzigd. jullie aflossing in Biak vindt nu plaats door drie stagiars die inmiddels bij juliie zijn gearriveerd.

ik vertrek zelf nu per 3 mei naar Sorong en niet naar Biak zoals foutief in het smsje staat vermeld.

zo te lezen houden jullie het nog wel een tijdje vol.

groeten en kallempies aan Gerrit en Ada

• 02 April 2009 - 15:15

Marrie Bolt:

Hallo Jantinus en Elly,
    Leuk om jullie leven in Biak een beetje te volgen. Ik ben nu een week terug in Nederland en verheug me om straks weer terug te gaan. Jan komt volgende week terug. Hij komt nog bij jullie in Biak samen met Willem. Maak er nog een mooie tijd van en geniet vooral!!!!!!
    Groetjes Marrie Bolt

• 04 April 2009 - 10:43

Arjen Biesma:

Hoi Jantinus en Elly,

heb jullie verslag bekenen, ziet er goed uit, begrijp wel dat je het er erg druk heb.
    Nog een fijne tijd en weer in nederland hoor ik je belevenissen wel.

Gr Arjen Biesma