Dinsdag 31 maart Een groene boomkikker - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Dinsdag 31 maart Een groene boomkikker - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Dinsdag 31 maart Een groene boomkikker

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

31 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Vanmorgen heb ik op het terras een aantal privé mails geschreven, later op de dag nog een poosje zitten borduren maar de stof bleef aan mijn handen plakken, het was vandaag een heel hete dag soms voelde de wind aan alsof je voor een föhn zat.
Jantinus kwam nat bezweet thuis en vertelde dat ook de Biak jongens vandaag last van de warmte hadden, hij had wel weer wat leuks gezien, een groene boomkikker, ik vind het maar een eng beest Jt heeft wel gevraagd aan de mensen die er wonen of ze het beest vandaag niet willen opeten want hij had de videocamera niet bij zich en wil er nog een opname van maken. We denken aan onze vijver waar de groene kikkers in de komende maand ook wel weer wakker zullen worden, wij genieten daar altijd erg van maar opeten daar moet ik niet aandenken.
Verder zien jullie bij dit verslag een lange slinger aan een auto hangen, dat zijn boomwortels die uit een waterleidingbuis zijn gekomen, geen wonder dat je dan geen water meer krijgt maar ook dat probleem is weer opgelost.
Op een hete dag als vandaag moet ik er aan denken wat meer te drinken anders krijg je hoofdpijn,Jenny vertelde dat er op Biak momenteel veel zieken zijn diarree en malaria, je hoort het toch heel veel om je heen dat mensen een aanval van Malaria hebben, wanneer er een van de monteurs mist is het ook vaak om die reden.
Het is nu vijf uur in de middag en Jt zit buiten aan zijn tekeningen te werken en ik tik dus dit stukje en intussen word ik weer eens geprikt door een of andere rotmug je kunt smeren wat je wilt maar je ontkomt niet aan een aantal jeukbulten per dag.
Vanavond zijn we voor het eten uitgenodigd bij Truus die had een soort sla ontdekt in de winkel dat is hier bijna nooit te krijgen dus dat word lekker op de Hollandse toer met patat erbij.
Dit is het dan weer voor vandaag, morgen is het 1april ik ben benieuwd of er hier ook grappen gemaakt worden zo ja dan horen jullie er van.

• 31 Maart 2009 - 13:15

Jantsje:

Hoi Elly en Jantinus.
    Het doet me deugd te horen dat er toch enige aandacht wordt besteed aan het borduurwerk. Ik had daar al zo mijn twijfels over, maar inmiddels komen de eerste smoezen al deze kant op.... Verder is het misschien niet verkeerd om op te merken dat het hier vorige week tot vervelens toe geregend heeft en dat ik nu elke ochtend de auto moet krabben. Bitter koud, dat is het. We doen hier een moord voor een beetje hittegolf met vrije tijd. Zweethanden...hoe voelt dat eigenlijk? Lekker ons nog meer jaloers maken zeker.
    Dus, niet klagen, maar dragen, dat doen wij hier ook. Toch nog de hartelijke groeten van Jantsje.

• 31 Maart 2009 - 20:01

De Fietser:

Hallo Elly en Jantinus,

Het is toch wat. Barrevoets je werk doen, och, och,....

Elly maak eens een fotootje van je borduurwerkje. Ik las een reactie met een beetje twijfel.

Elly en Jantinus,
    Geweldig dat jullie dagelijks je belevenissen wereldkundig maken.

• 31 Maart 2009 - 20:48

Tollie Middel:

Hallo Elly en Jt,
    Zulke grote kikkers heb je niet in je vijver, ze zijn wel weer aan het reizen (net als de baas???), ik heb er al 2 in onze tuin gevonden en teruggezet in jullie vijver.grt. tollie

• 02 April 2009 - 17:41

Willem En Ria:

gaat wel prima daar zo te zien.we volgen het met veel plezier.groeten uit zuidwolde