Vrijdag 3 april - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag 3 april - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 3 april

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

03 April 2009 | Indonesië, Biak

Zo vandaag maar weer een stukje produceren maar soms gaat het leven hier in Biak net als in Nederland zomaar verder zonder vermeldenswaardig nieuws.
Ook vandaag was het een heel gewone dag, ik ben verder gegaan met sorteerwerk in het handwerk materiaal van Truus.
En zoals altijd heeft Jantinus gewerkt, zij hadden vanmorgen afgesproken om vroeger te stoppen in verband met de hitte, maar zoals vaak in zo’n geval lukt dat dan niet.
Er was een heel groot lek wat gemaakt moest worden en de mensen van het reparatie team zijn bijna allemaal ziek thuis, dus werd dat door het renovatie team maar gedaan.
Tussendoor even koffie en een broodje bij ibu Nanny met Pa Asyerem.
Nou na zo’n lange hete dag was Jt wel aan een douche toe.
Vanavond hebben we zo als alle avonden eigenlijk weer lekker gegeten Yustin weet steeds weer iets nieuws op tafel te zetten.
We hadden witte rijst (is er altijd) aardappels een groente waarvan ik de naam niet weet en taugé beetgaar in een soort kruiden bouillon heerlijk verder dikke moten vis met een mengsel van tomaten knoflook pepers uien er overheen en dan nog kip.
Daarna nog weer een glas met vruchtjes in een soort roze yogi drink.
En van middag had ik ook al een bijzonder toetje gehad bij Truus stukjes van allerlei vruchten waarop een soort stroop met stukjes noot en een beetje sambal. Heerlijk.
Jullie zien we komen hier niks te kort en eten alle dagen lekker, en jammer afvallen is er niet bij.
Allemaal weer de hartelijke groeten van ons beiden.

• 03 April 2009 - 17:40

Hillie Konng:

Hallo Elly en JT
    Ik ben weer terug, en heb gelijk even een inhaal slag gedaan.
    Ik hoop dat het met Oktov al weer wat beter gaat, want so'n schaaf wond kan erg pijnlijk zijn. Nu maar hopen dat het niet gaat zweren. Als ik de foto's zo zie, dan is het ook wel lekker zo'n Nederlandse maaltijd.
    Als ik het zo begrijp dan kunnen jullie straks niet eens naar huis toe, en al helemaal niet nog eejn paar dagen met vakantie. want dan is je sorteer werk bij Truus nog niet af. ha ha ha.
    Wat een erg leuk fimpje van die prachtige waterval, je moet maar durven om daar vnn af te springen.
    en dat he met zulk een warm weer niet kan borduren is heel begrijpelijk.
    nou tot de volgende keer maar weer, Hartelijke groeten Hillie

• 03 April 2009 - 18:21

Jantsje:

Nou Elly, persoonlijk heb ik geen vertrouwen meer in je borduurwerk. Tenzij je met foto's of een videoclipje de vorderingen kunt bewijzen. Dat dit nog steeds niet is gebeurd is een teken aan de wand. Aan dat beetje hitte moet je nu wel gewend zijn. Kom! Ik had van jou toch meer ruggegraat verwacht. Wat een tegenvaller!Het is hier nu ook best warm en ik brei maar raak. Dus. Toch nog de hartelijke groeten van een teleurgestelde collega.

• 04 April 2009 - 10:16

Henk:

Kun je wel,ons de ogen uitsteken met al dat lekkere eten?
    Alleen de sambal bij vruchten lijkt mij een beetje vreemd of de vruchten zijn daar bij jullie gans anders en of
    ook de sambal.
    En wij : "eten het brood der smarten en gij zijt mild en weldoorvoed"
    Of ken jij dat gebed niet wat oom Anton na het eten bad:

O Heer wij danken U van harte
    voor nooddruft en voor overvloed
    Waar menig mens eet ‘t brood der smarte
    hebt Gij ons mild en wel gevoed
    Doch geef dat onze ziele niet aan dit vergank’lijk leven kleve
    maar alles doen wat Gij gebiedt
    en eind’lijk eeuwig bij U leve.
    Amen”

Zo voldoende de voet tussen de deur gehad .
    Groet een JT.
    je broer