Vrijdag 15 mei Afscheid nemen en thuiskomen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag 15 mei Afscheid nemen en thuiskomen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 15 mei Afscheid nemen en thuiskomen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

16 Mei 2009 | Indonesië, Biak

Zoals afgesproken gingen wij richting vliegveld met Yustin en Jenny daar maakten wij een afscheidsfoto en die moest nog al eens overgenomen worden omdat er steeds meer mensen bij kwamen en wij dus ook door Chris Oktov Desi en Noortje werden uitgezwaaid.
Daarbij kwam Margret nog naar ons toe in de vertrek ruimte, zij werkt op het vliegveld dus kon echt op het laatste moment gedag zeggen.
Hoewel ik mij op de thuisreis verheugde was het toch wel emotioneel om te vertrekken.
Toen we al in het vliegtuig zaten belde Ibu Nanny dat ook Pa Aserem samen met de bupati naar het vliegveld was gekomen om gedag te zeggen maar helaas te laat.
De reis naar Jakarta verliep goed, wij werden opgewacht door Peter Schouten voor een werk evaluatie, het was zijn bedoeling geweest om naar Biak te komen maar door een druk vergader schema was dat niet gelukt.
Onze doorreis was om 8uur s‘avonds gepland dus probeerden wij onze koffers alvast kwijt te raken en hoorden bij de balie van Singapore airlines dat wij om 5 uur al weg konden.
Dat was prettig want daardoor hadden we een ruimere overstap tijd in Singapore, nadeel was dat we Inge niet meer hebben ontmoet in Jakarta.
Onze reis is goed verlopen maar 30 uur onderweg is wel heel vermoeiend.
Gelukkig werden wij op schiphol opgewacht door Trea en Mark en Jorryt, heel fijn om hen weer te kunnen omhelzen.
Daarvoor had ik het nog wel even akelig benauwd gehad, want de koffer van Jantinus waar drie grote schelpen inzaten, liet nog al even op zich wachten.
We wisten dat we die niet mochten invoeren en ik zag de bui al hangen, de verhalen die wij gehoord hadden over boetes variërend tussen een paar honderd en duizenden euro’s, maar ook dat is goed afgelopen.
De tuin heeft zich in de afgelopen maanden aan zijn wintersslaap onttrokken en is overdadig groen, in huis voelt het anders en heel vertrouwt tegelijk, heerlijk bijpraten met de kinderen en lekker douchen met warm water.
En nu zit ik te schrijven in een kamer vol bloemen, morgen pakken we het gewone leven weer op, al zullen we nog heel veel na praten en genieten.
En hiermee sluit ik mijn verhaal dan af, maar niet na nogmaals jullie allemaal heel hartelijk te bedanken voor alle reactie op de site en in de mail.
Een hartelijke groet,
Jantinus en Elly

• 16 Mei 2009 - 15:51

Mohamed En Jolanda:

Welkom thuis. Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad! Bedankt voor het vele leesplezier, het was een genoegen om jullie aldaar te kunnen volgen, via jullie prachtige verhalen. Geniet lekker van jullie kinderen, vrienden en je eigen huisje met (warm)stromend water!!!

Groetjes uit Hoogeveen

• 16 Mei 2009 - 18:44

De Fietser:

Ook wij willen jullie een hartelijk welkom heten in het voor jullie wel heel erg koude Nederland.
    Mooi daj der bint.

• 16 Mei 2009 - 21:11

Rika:

Bedankt vooral die mooie verhalen en de foto's erbij.Elly geweldig zoals jij dat doet het zal mij ook niks verbazen als je later nog eens met Jantinus mee terug gaat.Mooi dat de reis zo goed is verlopen, en dat jullie weer in Westerbork zijn.En nu genieten van eigen huis en tuin.groetjes Rika

• 18 Mei 2009 - 17:29

Jantsje:

Hoi Elly en Jantinus,
    Ik heb stevig aanjullie gedacht vrijdag en daarna ook nog: wat een afknapper dit kille druilerige weer na zoveel zonneschijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat je geniet van weer je eigen stekkie tussen het oranjeglas, de onderzettertjes en de zakhorloges enz. enz. Wat heerlijk dat jullie niet uit de lucht zijn gevallen en heelhuids terug zijn. Jammer dat de verhalen stoppen, maar mooi dat de thuisreis er nog op stond. Doechies Jantsje.

• 19 Mei 2009 - 12:24

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    Daar ben ik toch nog even hoor, heerlijk dat jullie weer thuis zijn en dat de vlucht goed verlopen is.
    Toch leuk dat er nog zoveel mensen afscheid van jullie kwamen nemen, maar dat hebben jullie wel verdiend hoor.
    Heerlijk om ook weer warm en hartelijk onthaald te worden in het koude kikkerland van ons, maar jullie hebben vast nog zoveel te vertellen over dat verre warme land dat jullie de kou wel even kunnen hebben. Zijn jullie nu al wat ge aclematisrred nu jullie al een paar dagen terug zijn, en Elly ben je al weer wat gewend aan een leven zonder Yustin?
    Dat ik niet eerder kon reageren was weer een paar dagen oppassen op mijn kleinkinderen,
    ik heb het al zo vaak gezegd maar toch nog één keer hartelijk bedankt voor al het leuks dat je geschreven heb, en voor al de foto's en de leuke filmpjes. Ik zal het missen maar ik hoop dat het niet de laatste keer was dat jullie daar geweest zijn, en Elly nu je weet hoe het daar is ga je de volgende keer gewoon weer mee met je mannetje. dan kunnen al je lezers weer mee genieten.
    de hartelijke groetjes van Hillie en laat me alsjeblieft weten als jullie weer gaan.

• 19 Mei 2009 - 18:15

Aly En Kees Bun:

hoi elly en jantinus,

welkom thuis!!
    we hopen dat de jetlag niet al te groot is, maar neem lekker de tijd om te acclimatiseren.
    groetjes uit zuidwolde