Zondag 29 maart op de thee bij Inge - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zondag 29 maart op de thee bij Inge - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zondag 29 maart op de thee bij Inge

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

29 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Vandaag begon de dag met omweer en regen, Jantinus is met zijn achterstallig tekenwerk bezig gegaan, vorige keren deed hij dat middags na het werk, het heeft dus ook nadelen als je vrouw meegaat.
Vanmiddag zijn we bij Inge op de thee geweest zij serveerde daar een boel lekkers bij.
Zoals ik al eerder vermelde kan zij heel leuk vertellen over de Nederlandse tijd hier, en heeft ons mooie oude boeken over die tijd laten zien.

Zij zat in Jayapura in de derde klas van de Mulo toen de school dicht ging vanwege de overdracht en alle Nederlandse leerkrachten weggingen.
Het is heel interessant om die verhalen te horen en ik ben dan erg verbaast dat wij als Nederlanders hier zo welkom zijn, maar Inge zegt dat de mensen hier heel goede herinneringen aan “ons” hebben nu is zij ook een heel lief mens (He nichtje zou dat in de naam zitten)
Inge haar moeder en zus wonen in Nederland waar zij ook al wel gelogeerd heeft, zij had graag de boerderijen gezien die zij vanuit haar schooltijd in haar hoofd had, waar koeien met de hand gemolken worden, de boerderij zoals het vroeger was, Jantinus heeft haar beloofd wanneer ze nog eens naar Nederland komt dat hij haar meeneemt naar Staphorst.

• 30 Maart 2009 - 01:05

Hillie Koning:

Hallo
    Elly en Jantinus
    Weer leuke verhalen en foto's en zelfs een filmpje van je huis dieren, en die lrijg je zo maar gratis te gek joh. Ook je bezoek bij Inge wat leuk dat ze jullie dieverhalen verteld, zo zie je maar je bent nooit te oud om te leren. dus nu gaat ze natuurlijk hard speren om naar nederland te kunnen komen.
    nou mensen jullie moeten me even een paar dagen missen maar Vrijdag lees ik alles wat ik gemist heb tot Vrijdag voor mij en voor jullie Zaterdag
    veel plezier in je werk en je vrije tijd
    Hartelijke groeten Hillie

• 30 Maart 2009 - 10:08

Betteke:

Leuk hoor: al die verschillende invalshoeken van waaruit je vertelt!
    Ik zag een foto waar jij alleen rijst en wat groente op je bord had liggen.. Ik mag toch hopen dat je alles uitprobeert wat je voorgeschoteld krijgt..En hoe zit het met al die enge beesten daar? Al slangen in de badkamer aangetroffen? W.s niet. Anders hadden we je hier wel kunnen horen gillen!
    Lieve Elly en JT, nog heel veel avontuurlijke momenten toegewenst, Betteke

• 30 Maart 2009 - 17:01

Henk En Bets:

Hoi Elly en Jantinus,
    Bedankt voor de informatie betreft het hotel.
    Jammer dat er alleen nog muren staan.
    Wij zijn een weekend naar Renesse geweest,in een huisje van Roompot heel leuk en geen regen gehad.
    Hierdoor hebben we niet het bijna dagelijkse verslag van jullie gelezen.
    Maar ze zijn weer leuk om te lezen.
    Zoals Elly al schrijft als het vrouwtje mee gaat blijft het werk voor de waterleiding wel eens liggen,en moet je wel eens een overurtje maken.
    Zoals je weet hebben wij nog steeds contact op de molukken,en hebben op de terug(vandaag) reis in Alblazerdam fotos van ons en onze kinderen meegegeven voor tante Nonna op de molukken.
    Deze familie uit Alblazerdam gaar 21 april voor 3 weken naar de molukken.
    Tot de volgende keer ,
    Groeten Bets en Henk

• 30 Maart 2009 - 20:29

Henk:

zeker wel

• 31 Maart 2009 - 10:45

Nichtje Inge:

Hallo, hallo,

ja komt vast en zeker door de naam!
    Als ze dan ook nog toevallig "Jansen" heet dan zit ze helemaal snor!;-))
    Liefs,
    Inge