Zaterdag 28 maart Een kind kan de was doen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag 28 maart Een kind kan de was doen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag 28 maart Een kind kan de was doen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

28 Maart 2009 | Indonesië, Biak

We hebben een paar gewone dagen achter de rug Jantinus werkt zaterdags tot 13 uur, dus vanmiddag vrij.
Hij is tevreden met de werkresultaten van de afgelopen week, het werk vordert goed en er heerst een goede sfeer.
Hij was in de buurt aan het werk waar Jenny (de vrouw die voor hem tolkt Bahassa /Engels)woont haar kinderen deden de was, ze hadden een dagje vrij van school.
Hij heeft mij opgehaald bij Truus waar ik vanmorgen bezig ben geweest met het sorteren van borduurzijde een hele klus maar wel leuk werk.
Inge kwam ook nog gezellig langs zij weet veel te vertellen over de geschiedenis van Papoea en spreekt heel goed Ned.
Zij vertelde dat zij vroeger op school boete moesten betalen wanneer zij Maleis onder elkaar spraken, ze hadden de wind er goed onder dat is wel duidelijk.
Zij heeft ons uitgenodigd om morgen middag bij har op bezoek te komen.
Vanavond zijn we weer eens uit eten gegaan want Yustin heeft dan haar vrije dag zij is lid van de zevende dag adventisten een kerkgenootschap die de wekelijkse rustdag op zaterdag houd.
Wij proberen dan ook haar te weer houden toch van alles voor ons te doen maar dat lukt haast niet, toen we thuis kwamen zat zij in de kamer op de vloer te strijken.
Afgelopen week hebben we groene bananen en sinasappels gegeten je denkt met je Nederlandse hoofd dat het niet rijp is maar ze smaakten heerlijk de bananen heten pisang Ambon nu begrijp ik ook de naam en kleur van de likeur die je in Ned. kunt kopen.

• 31 Maart 2009 - 13:31

Nichtje Inge:

Hallo, hallo, tante Elly,

misschien dat broerlief zo'n pisang dan wel lust.....beetje lastig meenemen/opsturen om het uit te proberen.

Zelf ben ik ook absoluut niet van de bananen op één of andere manier worden dat soort dingen toch ook met je genen meegegeven, maar de bananen in Indonesie/Sumatra vond ik weer wel lekker....

Groetjes, natuurlijk ook aan oom Jan Tinus!
    Inge