18 maart Hoera Jantinus heeft zijn rijbewijs - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu 18 maart Hoera Jantinus heeft zijn rijbewijs - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

18 maart Hoera Jantinus heeft zijn rijbewijs

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

18 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Vandaag moest Jantinus naar de dokter voor een gezondheid verklaring, in een klein kamertje wat er uitzag als een magazijntje had de dokter zitting.
Het was een vriendelijke Chinese jonge vrouw die direct zei dat het maar een formaliteit was.
Hij werd gewogen en zoal jullie zullen begrijpen niet te ligt bevonden, verder werd er naar zijn bloedgroep en of hij + of – glazen in zijn bril had.
Met gezondheid verklaring op zak naar het politie bureau daar werd eerst gebeld naar een hogere piet en na zijn toestemming, moest hij een rijvaardigheid test doen.
Een bijzonder gebeuren de tolk de chauffeur en nog een jongen van kantoor alles ging mee op de reis door de stad, aan het eind hoorde hij dat hij twee foutjes had gemaakt waarvan een keer teveel rechts gereden ja dat zit in je genen, links rijden is nog steeds nadenken.
Maar hij is gelaagd en kreeg zijn rijbewijs voor drie maanden als hij terugkomt, kan hij bij het immigratie kantoor een ander vragen.
Na het nemen van een foto en een vingerafdruk werd het document gemaakt en je geloofd het niet maar net zo, n mooi klein kaartje als bij ons.
Zelf ben ik vandaag in het ziekenhuis wezen kijken waarvan morgen mijn verslag.

• 18 Maart 2009 - 12:28

Cees En Hennie:

Zo, dus jullie kunnen nu zelf wegmisbruikers worden. Rijden ze daar net zo als in Manado? Je went trouwens snel aan het verkeer, ik rijd al net zo als de mensen hier. Gelukkig ben je nu wel een stuk onafhankelijker. Veel plezier met jullie gezamenlijke uitstapjes, nu nog maar een goede masseur zoeken.....

• 18 Maart 2009 - 19:48

De Fietser:

Jantinus,

Pas op! Je bent nu beginnend bestuurder en als je niet oppast ben je zo een aantal punten kwijt. Enne ..... kalm aan met de Bintang's je mag niet meer dan 0.2 promille in je bloed hebben.......
    Nou ja, het zal wel los lopen want Elly is bij je.

• 18 Maart 2009 - 21:39

Henk En Bets:

Van harte met het behalen van dit belangrijke bewijs.
    Het is niet te geloven maar 2 foutjes????
    Nu kunnen jullie het eiland samen verkennen.
    Maar volgens mij zijn jullie daar net zo bekend als in de omgeving van BORK
    En dan de strenge keuring,ja een maatje te groot dat mag de p(r)et niet drukken.
    Groet Henk en Bets

• 19 Maart 2009 - 10:16

Inge:

Oom Jantinus,
    gefeliciteerd! Knap hoor in 1 keer!;-) Veel veilige kilometers gewenst.
    Groetjes,
    Inge