Dinsdag 17 maart Stoplicht uit geen probleem - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Dinsdag 17 maart Stoplicht uit geen probleem - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17 maart Stoplicht uit geen probleem

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

17 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Ik zit lekker op het balkon te schrijven het is heerlijk weer, warm is het altijd maar er staat nu een heerlijk windje, dat is wel een voordeel als je wat hoger woont.
Wij missen hier dan ook helemaal de airco niet, dat steeds wisselen van temperatuur als je uit je kamer loopt is ook niet aangenaam.
De nachten zijn niet erg warm we hebben een laken over en liggen onder de klamboe meer is ook niet nodig.
Gisteravond zijn we nog even naar de stad geweest bier en frisdrank halen bij een Chinese toko, die is niet erg duur, het maakt nogal verschil waar je heen gaat.
Ook even de telefoon van Yustin van nieuw bel tegoed voorzien zij zat in de keuken en probeerde te sms maar had onvoldoende te goed.
Onderweg passeerden we de stoplichten waarvan al dagen de rode lichten kapot zijn, de lampen zullen wel uitverkocht zijn.
Maar helemaal geen punt, geen licht dan neem je aan dat het rood is en wacht je op groen, dat gaat zonder zichtbare problemen, het verloopt allemaal gladjes.
Aan de andere kant van het balkon zijn er mannen bezig een Tv ontvanger te plaatsen, er was voor wij kwamen al een tv voor ons gekocht, maar die stond nog in het huis wat voor ons bedoeld was.
Men vond het niet veilig dat die daar bleef staan, daarom is hij hierheen gebracht.
Wij hadden het nog niet gemist we kunnen het niet verstaan en wat je zoal langs ziet komen is een boel Bollywood.
Truus belde tegen vijven of zo zij samen met Johanna kon komen mee-eten, Yustin vond het geen probleem Johanna is verloskundige in het ziekenhuis en heeft een vriend in Nederland waar zij in juni naar toe gaat, dus een beetje spraak oefening is wel goed.
Na het eten hebben we buiten zitten kletsen, binnen stond de tv aan op een Papoea zender en de hele fam. Zat er naar te kijken, leuk voor vanavond maar het is niet de bedoeling dat het een gewoonte wordt.

• 17 Maart 2009 - 13:49

Joke :

is dat een gekko

• 17 Maart 2009 - 14:49

Henk En Bets:

Er is ook altijd wat te beleven.
    Het is wel lekker dat het niet zo warm is,omdat jullie wat hoger slapen.
    Als in nederland een stoplicht stuk is moet deze met spoed gemaakt worden,maar is in Biak geen probleem blijkt.
    Het is hier prima weer ,de zon schijnt en er is na dagen eens geen regen.
    Het is wel fijn om met mensen te praten die ook de taal beheersen.
    Groet ,
    Henk en Bets

• 21 Maart 2009 - 15:36

Geert En Gezina:

Jantinus en Elly, even een reactie op jullie berichten,Hoera het rijbewijs gehaald en dat is volgens Gezina een klein wonder,want volgens haar kun je niet goed rijden. Volgens ons vermaken jullie zich prima. Ook nog gewond geraakt en wij hopen dat het vlug geneest.Elly ook weer een beetje aan het werk en dat is wel lekker natuurlijk. Het weer bij ons zonnig,maar nog 3a4 graden vorst in de nacht. Groetjes van Geert en Gezina.