Maandag 16 maart - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Maandag 16 maart - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Maandag 16 maart

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

16 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Gisteren heeft het bijna de hele dag geregend en dan komt er een bak water onvoorstelbaar.
We zijn thuis gebleven alleen later in de middag even naar de stad geweest, maar veel winkels waren dicht en er is al geen groot winkel bestand hier.
Het is alleen al leuk om op gevouwen in een klein taxibusje voor € 0,21 te reizen en zones nooit van gehoord gewoon een prijs.
We kwamen Chris Padwa tegen hij was s’morgens terug gekomen uit Sorong, hij was daar heen om naar een begrafenis te gaan,je bent dan 14 dagen kwijt omdat er niet vaker een boot gaat.
We besloten om lopend terug te gaan, we waren nog maar net op weg toen er een monteur op de brommer langs kwam, hij vroeg verschrikt waarom wij daar liepen en wilde direct een taxi regelen.
Het valt hier moeilijk uit te leggen dat je voor je genoegen aan de wandel bent, ook vandaag hebben er een aantal medewerkers nog smakelijk om gelachen, kun je in een auto ben je zo stom om te lopen.
Maar het was ook geen kattenpis nat van het zweet heb ik maar weer een koude douche genomen, dat is nog wel steeds even adem vasthouden maar het is niet anders, we zijn in Papoea en niet in Bork.
In de loop van de avond masseerde Jantinus mijn nek want die deed pijn, onverwacht was daar onze Yustin die dat gelijk overnam en even later zei, kom maar even op je bed liggen, dan gaat het beter, nou echt geweldig mijn rug armen benen handen voeten en niet te vergeten de rimpels uit mijn voorhoofd ongelofelijk, dat gebeurt je dus ook niet in Bork.
Vandaag heerlijk op het balkon gezeten het was heerlijk weer een beetje wind dan scheelt gelijk een boel.
Vanmorgen kwam de man van Biakcom onze internet provider langs met de rekening voor het plaatsen van de mast en de ontvanger omgerekend nog geen € 20 het materiaal voor buiten had Truus nog liggen van haar vorige woning, maar de kabel binnen was er wel bij.
Truus kwam nog langs zij was in het ziekenhuis geweest bij een broertje van haar hulp en huisgenote, we hebben afgesproken dat ik er een keer met haar naar toe ga, waarna verslag.
Rika merkte op dat ik geen helm op had op de brommer nou hier kijkt men niet zo nou, ze worden wel gedragen, maar vaak alleen de berijder de rest van de fam. vrouw en meerdere kinderen niet, ook zitten er kleine kinderen voor pa op de tank.
Nu dit was het dan weer geen spectaculair nieuws, maar wie weet komt dat nog wel.
Allemaal weer heel veel dank voor jullie reacties voor ons een feest om te lezen.

  • 16 Maart 2009 - 15:00

    Jantsje:

    Niet alleen de lusten, Elly. Niet klagen, maar dragen. Is het leuk om op te merken dat hier de hele dag de zon heeft geschenen?
    En dat je nog even fotogeniek op de kiekjes staat als dat ik me van je kan herinneren? Vooral deze vind ik om te zoenen.

  • 16 Maart 2009 - 16:18

    Henk En Bets:

    Elly en Jantinus,
    Het lopen valt niet mee als het zo warm is,maar gelukkig is er nog een douche.
    Ja Elly een goeie masage is nooit weg,en in Bork is er niet snel iemand die het even van Jantinus overneemt.
    Elly het lijkt ons toch verstandig om een helm te dragen,maar dan komt het haar wel in de3 verdrukking.
    Tot de volgende reactie van jullie.
    groeten uut Emmnnn
    Bets en Henk

  • 16 Maart 2009 - 19:14

    Hilly Bouwmeester:

    Ik heb de foto's bekeken heel erg mooi daar zo te zien.Dus jullie zijn voorlopig nog niet weer terug.Nog heel veel werk en vakantie plezier. Gr Hilly

  • 17 Maart 2009 - 00:55

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT
    Weer een leuk verhaal,
    vooral dat verschrikt reageren van die persoon op jullie wandeling.
    en dat terwijl jullie uit
    NL (niet lopen) komen, maar goedje kon daarna letterlijk een koude douche nemen.
    en een lekkere masage is ook nooit weg,ik ben heel benieuwd hoe het met Bert het broertje van YUyun gaat maar aangezien ik haar vandaag niet heb kunnen spreken omdat ze naar school is moet ik nog een dagje geduld hebben.
    ze zou foto's nemen in het ziekenhuis, omdat het daar niet echt helemaal is zo als het wezen moet. dus ik wacht maar even af.
    geniet jij nog maar lekker van je vakantie, terwijl die arme JT moet werken en dat in die hitte. ik kijk weer uit naar je volgende verhaal want ik geniet er elke keer weer van.
    groetjes Hillie.

  • 17 Maart 2009 - 08:49

    Inge Jansen:

    Hallo tant'Elly en oom Jantinus!
    Via het mailtje dat tante Elly stuurde (die ga ik zo beantwoorden!)kwam ik er achter dat jullie een weblog hebben, na wat speurwerk via hyves de site gevonden, geweldig! Ik heb al heel wat oude berichtjes terug gelezen, heel erg leuk om te lezen en eerlijk is eerlijk ik ben best een beetje jaloers. Ik ga jullie belevenissen nu op de voet volgen. Nog een hele fijne tijd gewenst en tot een volgend berichtje!
    Liefs van Inge
    (natuurlijk ook van Donaldieuwertjelle)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 566386

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: