Zaterdag 14 maart Jalan Jalan (wandelen) - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag 14 maart Jalan Jalan (wandelen) - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag 14 maart Jalan Jalan (wandelen)

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

14 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Vanmiddag hebben we een wandeling gemaakt en dat is hier gauw lang in deze temperatuur, het is dan ook zaak niet in een Nederlands tempo te vertrekken maar rustig aan.
We liepen voor een deel door de wijk waar Jantinus in okt. nov. gewerkt heeft en er waren natuurlijk een aantal, die hem herkenden.
We zijn op bezoek geweest bij een oud leraar waar Jantinus toen regelmatig een praatje in het Nederlands mee maakte en waar hij toen de armbanden van akar bahar heeft gekregen, vorige week was hij al even bij hem langs geweest.
Deze mensen hadden al gevraagd wanneer hij met mij langs kwam, het was heel gezellig.
De oude man vond het erg leuk alles te laten zien wat hij gemaakt heeft het is een erg creatieve man hij zei ik heb geleerd van niets dingen te maken en dat lukt hem prima hij heeft mij gedemonstreerd hoe hij akar bahar kan buigen en vertelde dat het volgens de biologie niet onder de plant maar de diersoorten hoort.
Ik mocht een trommel uit zoeken en kreeg een prachtige schelp en een akar bahar “tak”van hem om te kunnen bewijzen dat ik Biak was geweest.
Na het eten belde Truus of we naar de stad kwamen dat hebben we gedaan met een taxi dat zijn kleine busjes waar 6 mensen in kunnen weer een leuke belevenis.
Na die tijd zijn we bij Truus een film wezen kijken maar na 8 uur rijden de taxi’s niet meer en dat betekent met een Ojek (brommer taxi) naar huis, gelukkig was dat Oktov die heel voorzichtig reed, ik had sinds mijn 16de denk ik niet meer op een brommer gezeten maar het was leuk.

  • 14 Maart 2009 - 21:20

    Rika:

    Ellie waar is je helm? je moet hem nog wel goed vast pakken hoor hahaha.
    heel leuk de verhalen en natuurlijk de foto's erbij geweldig mooi,ben ook benieuwd naar het uitzicht vanaf de veranda
    veel plezier groetjes

  • 15 Maart 2009 - 01:13

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT
    wat een leuke verhalen, op deze manier word je wel wat meer bij het werk van je man betrokken hé?
    en wat leuk de foto van de moter en Octov nu kan ik hem ook eens zien van wat dichter bij.
    en weer een leuke foto met Truus er op ik had bij de vorige foto op jullie terras gedacht dat het Inge was maar werd er door Trrus op gewezen dat het Inge niet was. maar op deze foto is Ina wel op de foto en dat vind ik wel leuk die zal door dat vele Nederlands spreken ook wel het één en ander op pikken
    leuk hoor ga voor al zo door want ik geniet en zo als ik zie ik niet alleen. tot schrijfs maar weer hartelijke groeten Hillie

  • 15 Maart 2009 - 11:59

    Rob En Wil:

    Hoi Elly en Jantinus,
    Zo zie je maar, back to the sixties en op je 60e nog een keer op de brommer.
    Het is steeds leuk om je belevenissen te lezen, er gebeurt iedere dag wel wat.
    Nu geniet er van groetjes van Rob en Wil.

  • 15 Maart 2009 - 13:02

    Birgit:

    He Elly en Jantinus

    Zit nu voor de eerste keer jullie site te bekijken en ik word gelijk jaloers. En je ziet er ook zo lekker bruin uit. Zo te zien heb je al veel meegemaakt. Zal binnenkort deze site helemaal goed bekijken lezen, maar met zo'n kleintje erbij heb je daar niet altijd tijd voor.
    Liefs Birgit

  • 15 Maart 2009 - 16:39

    Corry En Roel:

    We genieten echt van jullie mooie verhalen en belevenissen. Iedere dag kijken we wel even of er ook weer mooie foto's zijn, en die zijn er meestal wel bij.
    Hier gaat alles verder goed....alleen we zitten op mooi weer te wachten ha ha. De winter collectie heb ik alweer afgewerkt en straks in augustus de zomercollectie weer. Tot die tijd kan ik doen wat ik zelf wil, ook niet verkeerd. De film van New Guinea bekijken we geregeld, en dan komen er toch wel weer heimwee gevoelens naar boven, een mooie tijd.
    Groeten van ons hoor!


  • 15 Maart 2009 - 18:33

    Kees De Vries/Uelsen:

    Met interesse lees ik steeds de berichten uit Biak. Wat betreft de Grotten van Biak kijk op www.veteranen-online.nl/nieuwguinea/grotten.htm
    Hier vond één van de zwaarste landingen uit de 2e W.O. plaats.

  • 15 Maart 2009 - 19:04

    Jantsje:

    Hoi Elly en Jantinus. Opgelucht zag ik dat je toch aan het borduren bent begonnen, Elly. Zou je dat bijna voor niks helemaal meegenomen hebben vanuit W'bork verdorie! Da's zund. Al last van heimwee? Dat moet nu wel haast komen anders hoeft het niet meer. Echt, ik geniet erg mee van al jullie belevenissen in zo'n andere wereld! En gelukkig heb je die jambeekursus ook niet voor niks gedaan. Wat hadden we weer een vooruiziende blik!

  • 15 Maart 2009 - 22:00

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT
    Helemaal geweldig nu zelfs bewegende beelden, jammer dat het bewolkt is maar nu kunnen we toch van jullie mooie uitzicht mee genieten.
    dat is voor mij voor het eerst dat ik bewegende beelde van Biak zie, hartelijk dank.
    hartelijke groeten Hillie

  • 04 Oktober 2012 - 17:12

    Robin:

    Hoi! Misschien een beetje raar hoor, maar ik heb een Akar Bahar armband die ik graag zou willen buigen om groter te maken. Ik begon een beetje met googlen en kwam op je blog terecht. Zou je me kunnen vertellen hoe ik dit kan doen?

  • 13 Oktober 2012 - 16:55

    Jantinus En Mark Weggemans:

    Dit kan door middel van heet water

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 1601
Totaal aantal bezoekers 566401

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: