Vrijdag 13 maart Bijpraten over de laatste dagen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag 13 maart Bijpraten over de laatste dagen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 13 maart Bijpraten over de laatste dagen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

14 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Uit de reacties op onze weblog maakte ik op dat de gedachte bij jullie leeft dat wij hier ons eigen potje koken maar dat is niet het geval.
Justin is onze huishoudster en kokkin zij kookt erg goed en ik begin zelfs de vissen die zij op tafel zet al lekker te vinden, ook zorgt zij alle dagen voor groente, in restaurants zijn die schaars, die worden hier vaak gemengd en met kooknat gegeten, wanneer je dat bij je rijst doet smaakt het prima.
Justin is een heel zorgzaam type wat soms wel wat gênant aanvoelt het lukt je niet om zelf wat te doen, zij is je altijd een slag voor, Jantinus verstaat kunst dat allemaal te nemen zoals het is, ik probeer dat ook maar te doen.
Afgelopen donderdag ben ik na de lunch mee geweest naar de werkplek er was een heel grote afsluiter lek het was heel had werken om deze weer klaar te krijgen, Jantinus zijn handen jeukten weer eens en hij kon het niet laten om mee te helpen.
Jantinus mag eigenlijk niet werken alleen adviseren en begeleiden maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en de monteurs vinden het ook wel leuk, dus werkt het ook nog wel stimulerend.
Er zijn stappen ondernomen om voor Jantinus een Indonesisch rijbewijs te kopen maar zoals alles neemt dat even tijd.
Zoiets loopt dan via een of andere bobo, maar de politie was afgelopen week erg druk met oefenen er zijn in april nl verkiezingen.
We zullen blij zijn als het rond is dat geeft een beetje meer vrijheid, vooral ik heb er soms last van dat er altijd andere mensen om je heen zijn.
Overdag heeft hij nu wel een andere chauffeur gekregen omdat Babang zich ook met andere zaken bezig moet gaan houden.
Vrijdag avond zijn we met ons beiden naar de stad gereden voor wat boodschappen en daarna bij Truus wezen koffie drinken.
Truus had Nederlandse les en we hebben met 5 meisjes om de tafel gezeten zodat zij wat konden oefenen, het was heel gezellig al waren de meesten nog erg verlegen.

• 14 Maart 2009 - 21:37

De Fietser:

In Nederland is het zo vanzelfsprekend dat er water uit de kraan komt, maar: "Hoe staat het met de watervoorziening bij jullie in de nieuwe woning?"
    Je zou het haast vergeten waarom jullie daar zijn..........juist, de watervoorziening op een hoger plan brengen.