Vrijdag 20 februari 2009 - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 februari 2009 - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 februari 2009

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

21 Februari 2009 | Indonesië, Biak

Hallo allemaal, weer even een verslag van ons leventje hier.
Vandaag begon onze dag met de mededeling dat een van de monteurs gisteravond is overleden, hij was al een poosje ziek.
Het is hier de gewoonte dat iedereen naar het huis van de overledene gaat om medeleven te betonen, met alle medewerkers gingen wij er naar toe.
Daar aangekomen ga je naar binnen de overledene ligt opgebaart in de kamer de kist staat op de grond en eromheen zit zijn naaste familie ook heel jonge kinderen, er wordt luid geweeklaagd,
Je blijft in de deuropening een poosje staan en gaat daarna buiten zitten, wel een kunst om je eigen slippers uit de berg te vissen, na ongeveer een half uur ga je weer weg, morgen is de begrafenis en hoe droevig voor de fam. dit ook is wij zijn wel benieuwd hoe dat zal zijn.
Het was een regenachtige dag en een lastige klus voor de monteurs heel wat hak en spit werk op zoek naar een afsluiter, wat uiteindelijk lukte.
Het is nu avond en we zitten lekker in het prieeltje de temperatuur is aangenaam.
Groetjes, Jantinus en Elly

• 21 Februari 2009 - 10:19

Jolanda & Kids:

Hoi Elly & Jantinus

Heb net bericht van Mohamed gehad dat hij inmiddels in Jakarta is aangekomen. Een goede vlucht gehad tot nu toe. Geen vertragingen, dus...Verder kon hij heerlijk zitten in de 'plane'want er zat niemand naast hem (hadden we dat geweten...). Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie, zo lekker in de warmte en wij hier in de kou. Wat mij betreft mag het voorjaar heel snel komen!
    Succes daar!!
    Groetjes Jolanda &kids

• 21 Februari 2009 - 10:55

Henrieke:

Ha Elly en JT,
    Groot nieuws: IK BEN AFGESTUDEERD!!!
    Gisteren heb ik bericht gekregen dat ik mijn Master met een 7 heb gehaald! JOEPIEDEPOEPIE!
    De uitreiking duurt nog even: vrijdag 22 mei. Maar dan kunnen jullie in ieder geval ook bij het feestje zijn!

Groetjes, Henrieke

• 21 Februari 2009 - 16:18

Bets En Henk:

Beste Elly en Jantinus,
    Zo is het leven maar is nooit leuk.
    Wij horen wel hoe de begrafenis is gegaan.
    Toen Bets en ik op Ambon waren,was er een begrafenis waar de naaste familie bij de overledene in de rouwauto(bus) plaats ging nemen.
    En er was heel harde muziek in de bus.
    Zo heeft een ieder land of streek zijn gewoontes.
    Groet Bets en Hek

• 21 Februari 2009 - 22:39

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    ja zo zie je maar je komt elke keer weer voor onverwachte dingen te staan. Dat kunnen dus ook verdrietige dingen zijn, ook ik ben benieuwd hoe of jullie ervaring daar bij is.
    en wat leuk elke keer een foto er bij zo maak je het ook zichtbaar wat of jullie doenalthnas JT
    groetjes Hillie