Al een beetje opgang - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Al een beetje opgang - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Al een beetje opgang

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

18 Februari 2009 | Indonesië, Biak

Hallo Allemaal,
Gisteren is het er niet van gekomen om wat te schrijven, maar hier zijn we weer.
Dinsdag ben ik met Jt naar het werk geweest.
Allebegin is moeilijk dus moest er eerst een reis door de stad gemaakt worden om pijpen van een bepaalde dikte te vinden.
Jt wist zich van enkele jaren geleden nog zich te herinneren dat er ergens een adresje was na veel vragen zijn we daar gekomen en is het gelukt,maakt toch verschil dat je hier bekent bent.
We hebben door het deel van de wijk waarin de blokrenovatie gedaan word rondgelopen samen met o.a.Jenny die de tolk is zij is een aardige zwangere vrouw.
na het werk waren we behoorlijk moe en hebben we niet veel meer gedaan.
We kregen nog twee bezoekers te weten Truus en Chris waarmee we in het prieeltje koffie hebben gedronken en gezellig gepraat, truus nodigde mij uit om morgen de dag bij haar door te brengen.
Woensdag
Vandaag heeft Jt samen met het Brpteam voor drie blokken watermeters geplaatst om deze te kunnen controleren op lekverlies.
Verder is hij met Jenny schoenen wezen kopen omdat haar slipper het begeven had.
Ik heb een gezellige dag gehad bij truus met heeeeel veel informatie over Biak en het leven van de Papoea's.
Voor diegenen die haar niet kennen Truus woont al jaren hier en is dus volkomen ingeburgerd

Wij vinden het leuk jullie reacties te lezen.
groetjes JT E

• 18 Februari 2009 - 14:29

Jan EnAlie Stouten:

Hallo Elly en Jantinus,
    Na een lange en vermoeiende
    reis weer aangekomen op Biak.Als we jullie verhalen
    lezen,denken we vaak terug aan de periode dat wij naar
    Biak gingen.Helaas is dat allemaal voorbij.Jullie ver
    velen je niet denk ik.
    Er is genoeg zinvol werk te
    doen daar.Jullie verblijven
    voorlopig in het hotel
    waar Joke werkt? Als je haar ziet,doe haar de groeten van ons.We hebben
    rond de Kerstdagen een gerichtje gestuurd.Heeft ze
    dat ontvangen?
    Als je Truus van Vliet ontmoet,doe ook haar de groeten. Heb regelmatig kontakt met haar via de mail over de SMA school in
    Urfu waar ze les geeft.Wij van de Klu-Veteranen spon-
    seren deze school.
    Met de hartelijke groeten
    vanuit Nederland wensen wij
    jullie het allerbeste toe.

Jan en Alie.

• 18 Februari 2009 - 15:23

Rob En Wil,:

Hallo Elly en Jantinus,
    Nog bedankt voor de felicitaties, het borreltje (ja, Elly nog eventjes wachten)drinken we wel in juni.
    Ik wens jullie samen een mooie tijd en wat die kamer betreft die ziet er toch wel aardig uit.
    Lieve groet van Rob en Wil.

• 18 Februari 2009 - 16:05

Riekus En Iet:

Hallo Elly en Jantinus goed aangekomen zie ik niet iedereen heeft natuurlijk een kamer met uitzicht op zee.
    Dus dat is in iedergeval goed voor elkaar j t niet te hard werken daar want daar is het te warm voor daar.
    Vandaag de studenten gesproken die zijn terug van manado hadden het mooi gehad.
    nou de groeten van iet en r en tot horens

• 18 Februari 2009 - 16:55

Hemke En Janny:

Hoi Elly en Jantinus, leuk om weer wat van jullie te lezen. De eerste dagen dus al weer van alles beleefd. Nou, dat er nog maar veel verhalen mogen volgen.
    Groetjes uit Westerbork.

Jullie krijgen ook de groetjes van Jan en Grietje

• 18 Februari 2009 - 19:06

Henk En Bets:

Hoi Jantinus en Elly,
    Fijn te horen dat jullie al een beetje wennen.
    Zo zie je maar,als je meerdere keren in Biak bent geweest dan ben je al een beetje thuis.
    En aan jou Jantinus is het met Elly aan jou zijde geen enkel probleem om de dagen door tekomen.
    Is Pa Simon nog zo goed bezig om de drinkwater voorziening op gang tehouden.
    En zitten de zelfde dames nog op kantoor?
    Luitjes tot schrijfs

• 18 Februari 2009 - 20:57

De Fietser:

Geweldig dat jullie al zo snel op je plek voelt.

We blijven nieuwsgierig naar jullie belevenissen. Niet alleen over het werk maar ook naar andere dingen die op jullie pad komen.

• 18 Februari 2009 - 21:48

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    al heb ik je niet persoonlijk gesproken, weet ik toch dat je naast Truus zat toen we zaten te chatten.
    ik vind het zo leuk om jullie te volgen, zo krijg ik weer een heel ander blik op Biak.
    waar ik ooit nog eens naar toe hoopt te gaan
    hartelijke groetjes Hillie.

• 19 Februari 2009 - 22:20

Mohamed & Jolanda:

Ha die Jantinus en Elly!

Mohamed heeft z'n koffer ook ingepakt. Maar je raadt het al...veel te zwaar!
    Fijn dat jullie je goed op je plek voelen daar. Succes met alles!

Groeten vanuit koud en regenachtig Nederland.
    Mohamed en Jolanda

• 20 Februari 2009 - 10:12

Jan & Marrie:

Hallo Jantinus en Elly.
    Leuke weblog en leuk dat we jullie activiteiten zo kunnen volgen.
    Ik ben zeer benieuwd hoe het nu is gesteld met de watervoorziening in Biak en hoe Paray bedreven wordt.
    Aanstaande donderdag komen wij ook die kant op en dan bellen we wel even. Heel veel succees daar verder en tot horens.

ps. onze weblog is: janenmarrieindonesie.blogsnel.nl

Gr. Jan en Marrie