Maandag 4 mei l Even bij kletsen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Maandag 4 mei l Even bij kletsen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Maandag 4 mei l Even bij kletsen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

04 Mei 2009 | Indonesië, Biak

Gisteren begon de dag rustig zittend op ons terras, tot Truus binnen kwam en zei dat de kleine Adam naar het ziekenhuis moest, het kleine ventje 8 maand oud had hoge koorts.
Dus Jantinus heeft ze er heen gebracht en al vind ik het leuk om daar rond te kijken, ben ik maar thuis gebleven anders word het zo’n optocht.
Vanmiddag zei Oktov (vader van Adam) dat het goed gaat met zijn zoontje, hij ligt aan het infuus, in deze warme omgeving raken kinderen snel uitgedroogd het probleem is dat de ouders vaak te laat hulp zoeken vanwege de kosten.
De meeste mensen hebben geen ziekte kosten verzekering en het is boter bij de vis, de familie haalt in de ziekenhuis apotheek zelf de medicijnen op die gegeven worden, die moet je daar ook direct afrekenen.
Maar de fam helpt altijd, dat is hier heel gewoon en als je fam in Nederland hebt heb je helemaal geluk.
In de middag zijn we bij de oude leraar geweest, bij ons vorige bezoek had Jantinus foto’s gemaakt en daar hebben wij een paar afdrukken van gebracht, waarvan we er een in een lijstje gedaan hadden.
Hij vond het prachtig en liet het direct aan de buurman zien, nog een poosje zitten praten en daarbij liet hij een fotoboek zien met prachtige vogels.
Nog even bij Chris en Martha langs geweest, zij houden een gastenboek bij van de Nederlanders die bij hun op bezoek komen, daar ook even wat ingeschreven, we zagen daarbij ook de namen van Kees en Aly uit Zuidwolde leuk is dat, wij kennen hen door de Biak site van Jantinus.
Jullie zien het lijkt net op een reguliere zondag in Westerbork, alleen krijgen jullie daar nooit een verslag van.
We beginnen al wat aan de terugreis te denken maar Jantinus wil nog heel wat doen voor die tijd.
Allemaal hartelijke de groeten van ons beiden.

• 04 Mei 2009 - 17:20

Henk En Bets:

Wat mogen wij dankbaar zijn met onze verplichte verzekeringen betreft ziekenzorg.
    Het is vreselijk om een kind zo ziek te zien.
    En dan de leraar die Jantinus gesproken heeft,volgens mij woonde die bij het restaurant waar we toen vaak gingen eten.
    Was weer een leuk bericht van jullie.
    Groet Henk en Bets

• 04 Mei 2009 - 22:19

Truus:

De foto van Adam in het ziekenhuis is niet op de kinderafdeling, maar op de eerste hulp. De echte kinderafdeling waar hij nu ligt, ziet er een stuk beter uit.

• 04 Mei 2009 - 23:00

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    weer leuke foto's. Alleen wel zielig voor die kleine Adam, dat jochie heeft al heel wat mee gemaakt in zijn korte leventje.
    Ik hoop voor JT dat hij het werk dat hij geplant had af krijgt.
    en wat leuk dat jullie die oude leraar zo blij konden maken met wat foto's zo zie je maar weer het hoeven helemaal geen duren dingen te zijn om mensen gelukkig te maken.
    Nou tot de volgende avontuur maar weer.
    Hartelijke groetjes Hillie

• 05 Mei 2009 - 04:57

Jantsje:

Waarom nooit een verslag van het westerborkse eigenlijk. We zijn nu aan deze regelmaat gewend allemaal...
    Gewoon over 10 dagen hiermee doorgaan, zo blijf je zelf ook in het ritme immers.
    Je kijkt je ogen uit bij zo'n ziekenhuis. Help!
    Jantinus succes met het halen van z'n targets en jij nog even bijbruinen en losweken daar....

• 06 Mei 2009 - 09:18

Rob En Wil:

Hallo Elly en Jantinus,
    De tijd daar schiet inderdaad op, ik zie dat het nog maar 9 dagen is.
    Wat is dat snel gegaan en wat een belevenissen allemaal, in de afgelopen 3 maanden.
    Ik vind het inderdaad wel een strak plan van Jantsje, gewoon doorgaan met je verslag als je thuis bent, geintje.
    Maar het wordt inderdaad wel tijd dat je daar weer afbouwt en straks zonder Justin er hier weer tegenaan. Dat zal wel even tegenvallen, succes hiermee.
    Liefs, Wil en aanhang.