Zaterdag 2 mei Een hete aardappel in je mond. - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag 2 mei Een hete aardappel in je mond. - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag 2 mei Een hete aardappel in je mond.

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

03 Mei 2009 | Indonesië, Biak

Gisteravond kwam Chris langs hij had Euro, s uit Nederland gekregen en die heeft hij bij ons gewisseld.
Hij kan als geboren Biakker mooi vertellen over Biak, hij kent het eiland op zijn duimpje en spreekt heel goed Nederlands.
Chris zit vol mooie uitspraken zoals wij Papoea’s doen ons best God doet de rest.
Vandaag was het voor Jantinus een beetje korter werken op zaterdag stoppen ze meestal om
1 uur, we wilden naar de pasar maar het was weer eens bloedheet dus dat hebben we pas eind van de middag gedaan.
Jantinus kon in tussen dan even naar de kapper maar daar ben je zomaar anderhalf uur aan kwijt, maar deze durfde er gelukkig wel echt wat af te knippen.
De kapster wist precies waar hij woonde en had ons gister nog zien rijden, heel Biak kent ondertussen dat witte hoofd.
Vanavond tijdens een weer heel gezellig etentje bij Truus kwam daar iemand wat brengen hij zag Jantinus zitten en deed gelijk zijn beklag over zijn waterleiding, ik bedoel maar.
Vanmiddag op de pasar lekker lopen rondkijken geweldig is dat, al moet je er wel op letten steeds vriendelijk naar iedereen te lachen en te groeten want daar zijn de mensen hier erg blij mee.
Je word vaak aangesproken en dan blijken er veel ouderen nog een woordje Nederlands met je te willen wisselen.
We kregen ook nog iets te eten aangeboden, als je eerst in de schaal kijkt denk je ik neem het kleinste stukje wie weet wat het is en dan blijkt het dus een stuk gekookte aardappel te zijn.
Zo loop je rond er is van alles te zien ook hele gore stukken maar de mensen zijn geweldig aardig, het is echt genieten.

• 02 Mei 2009 - 15:29

Henk En Bets:

Elly en Jantinus zoals ik zie op de sait is het nog 13 dagen,en dan is het (al weer)voorbij.
    Volgens ons vervelen jullie je nog niet maar aan alles komt ook weer een eind.
    Maar jullie moeten nog 13 dagen en komen wel weer met prachtige verhalen.
    Groetjes,
    Henk en Bets

• 03 Mei 2009 - 09:24

Leida En Birgit:

Wij vervelen ons een beetje op het werk dus dachten we laten we Elly en Jantinus even een berichtje sturen. Dus hierbij met zweet op ons voorhoofd (hard gewerkt!!!) de hartelijke groeten van ons allemaal van huis C. En je wilt er vast nog niet aan denken, maar alst een goede terugreis gewenst!!! Geniet nog even van de laatste dagen.

• 03 Mei 2009 - 12:19

Rinske:

en hoe is het met jullie spraak na de hete aardappel.
    spelen bij een lek komt hier niet meer voor, zou toch nog wel eens leuk kunnen zijn.
    De foto,s zijn weer mooi en kleurrijk. Moet ik al een afspraak bij de kapper maken? of laat jij Elly het ook een keer bij de kapper van Jantinus doen.

• 03 Mei 2009 - 13:14

Jantsje:

Het einde is in zicht, jammer of vragen jullie verlenging aan? Heerlijk dat je geen foto's meer hoeft te plakken, gewoon een cd'tje branden straks. Hier is het nu druilerig en kil. Geniet nog maar even van die buitenaardse temperaturen.
    Veel plezier, groetjes, Jantsje.

• 03 Mei 2009 - 18:12

Dirk En Roelie:

Hallo elly en Jantinus,

Wij lezen jullie berichten met veel vreugde, hebben de warme adem van de kinderen in onze nek hangen, want die vinden het allemaal erg interesant als wij op jullie site zitten te surfen. Vooral de foto's en filmpjes uit het verre Indonesië, vinden zij leuk!! Elly jij ontwikkeld je tot een ware crea-bea!!

Groeten van ons allemaal, de Börkers

• 03 Mei 2009 - 22:07

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    wat zijn kinderen over de hele wereld toch het zelfde hé, geef ze wat water en ze spelen er in of mee.
    en wat gaat de tijd nu snel nog geen twee wetren meer en dan ben je al weer thuis bij leven en wel zijn.
    wat een leuke foto van Chris weer zo iemand die ik op papier ken maar nog nooit gezien heb raar hé
    jammer dat Martha er niet bij was, maar ja je kan ook niet alles hebben hé?
    gaat het met het Nederlands van Margret en Noortje al goed vooruit want voor hun schiet het ook al op ik denk nog een week of zes en dan zijn hun ook hier
    leuk hoor ik kijk weer uit naar je volgende verhaal foto's en filmpjes erg leuk allemaal hartelijke groetjes Hillie