Zaterdag 18 april Maat 47 niet te koop in Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag 18 april Maat 47 niet te koop in Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18 april Maat 47 niet te koop in Biak

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

18 April 2009 | Indonesië, Biak

Vandaag is Jantinus bij het pompstation Paray wezen kijken, waar heel grote problemen zijn aan de filters, een enorme klus voor Willem om dat weer te herstellen.
Hij zou normaal gesproken al weer in Sorong aan het werk zijn, maar hier zijn de problemen zo groot op dit moment dat hij nog wel een paar weken hier zal blijven.
Ze hebben besloten dat Jt maandag met een ploeg een leiding gaat omleggen zodat dan het hele filtersysteem in een keer aangepakt kan worden en het pompstation toch door kan draaien.
Jullie begrijpen dat ik hier al heel wat van weet, de mannen bespreken de mogelijkheden en problemen nogal eens na de gezamenlijke maaltijd.
Vandaag het sorteren van de kralen afgerond op de foto’s zie je de kastjes met borduurzijde en de kralen.
Vandaag hadden we die bij Truus lekker macaroni met komkommer en vruchtenbowl toe.
Deze avond was alleen Margret er als L L Nederlands Noortje is dit weekend weg, het is de bedoeling dat zij met ons praten en vinden dat nog eng, te bang om fouten te maken.
Toen wij weg wilden gaan wilde Willem zijn schoenen aantrekken die je hier meestal buiten laat staan, tot zijn schrik stond er maar een, en hij heeft hier maar een paar.
Nu zijn hier schoenen zat te koop maar maat 47 daar hoef je niet om te komen, gelukkig vond Jantinus de schoen op het gras naast het huis terug hij was daar door snoepie de hond heen gebracht de sokken zijn nog niet terug.
We hebben Willem nog proberen te troosten met de gedachte dat hier heel veel mensen barrevoets gaan dus voor gek lopen doe je maar zo niet, maar hij was erg blij toen hij zijn schoen weer terug had en wie Jantinus kent weet dat die weer eens onbedaarlijk heeft gelachen,

• 18 April 2009 - 17:13

Iet En Riekus:

hallo elly en jt alles nog naar wens hier gaat alles oke als ik nog een paar klompen voor willem op moet sturen dan even een berichtje gr.

• 19 April 2009 - 00:09

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    Wat een werk hebben jullie gehad zeg, maar het is zo wel een mooi gezicht. Ik hoop voor jullie dat het weer vandaag toch mooi gaat worden, en jullie een gezellige dag hebben onder die overhangende rotsen. En dat je er mooie schelpen kan vinden JT, maar ik lees het wel of de donkere wolken weg gedreven zijn en jullie lekker samen een dagje uit kunnen.
    Hartelijke groeten Hillie

• 19 April 2009 - 00:10

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    Hartelijke groeten Hillie

• 19 April 2009 - 09:15

Truus:

Heel toevallig heeft niet snoopy die schoen van Willem meegenomen, dat hebben de hond(en) van de buren gedaan. Snoopy speelt nooit met schoenen. De sokken komen zeer zeker niet meer boven water, ik denk dat ze die lekker vonden smaken, anders zou ik niet weten waar ze zijn gebleven.

• 19 April 2009 - 18:19

Rob En Wil:

Hoi Elly en Jantinus,
    Hier weer eens een reactie, ik had een poos niets meer gelezen daar we zelf op vakantie waren.
    Maar ik heb vandaag alles weer bij gelezen wat een belevenissen weer allemaal. Dan lijkt onze vakantie haast saai, maar wel heerlijk rustig en bijgetankt.
    Het is ook heel leuk om het te lezen, met een klein beetje verbeelding is het bijna net of ik er zelf af en toe ben zo leuk als je alles beschrijft.
    Ik zie dat je tijd van daar zijn al weer opschiet.
    Je heb het ook behoorlijk druk gehad met het sorteren van borduurzijde en kralen.
    Wij wensen jullie nog fijne weken toe. Ik zie uit naar je volgende belevenis.
    Groetjes van Rob en Wil.

• 19 April 2009 - 19:35

Nichtje Inge:

Lieve tante Elly,
    prachtig zien die gesorteerde kralen en borduurzijde er uit! Keurig op kleur, gewoon zonde om het te gebruiken.
    Oma had het sorteren vast ook een leuk klusje gevonden.

Grappig verhaal van die schoenen;-) Moeilijk voor te stellen maat 47 als je zelf maatje 36/37 hebt...
    Groetjes Inge

• 19 April 2009 - 20:38

Birgit:

Hoi Elly en JT.
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen zeg. Net als wat Wil schreef je kunt je er echt een beeld bij vormen. Wat een karwei was dat zeg al die kralen sorteren, maar het houd je wel van de straat.
    Hier gaat het hartstikke goed. Mien kleine ventie groeid goed en is zo'n lekker mannetje. Alweer 2,5 maand, wat vliegt de tijd toch. Moet vrijdag alweer beginnen met werken. Je mag blij zijn dat je met pensioen bent en lekker kunt genieten van al die vrije tijd.
    Liefs Birgit