Vrijdag 17 april Naar bureau emigratie - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag 17 april Naar bureau emigratie - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 17 april Naar bureau emigratie

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

17 April 2009 | Indonesië, Biak

Gistermorgen moesten wij naar het bureau emigratie waar ze al een week bezig zijn om ons visum met 30 dagen te verlengen.
Er werden pasfoto’s en vingerafdrukken gemaakt en wel van alle tien vingers het had me werkelijk niet verbaasd als ook onze tenen aan de beurt waren gekomen.
Jantinus werd nogmaals op het hart gedrukt dat hij de volgende keer een ander visum moet hebben dit wat hij nu heeft is onvoldoende volgens de heren.
Na dit bezoek moest Jantinus naar de bank met de medewerker die de huur van ons huis heeft overgemaakt naar Nederland want wij hoorden dat het nog niet binnen was.
Goed opletten nu volgt er een stukje Indonesisch denken.
Het geld was overgemaakt bij bank A dus Jt wilde daar naar toe, nee zei iemand die meereed de kantoormedewerker staat op ons te wachten bij bank B, die werd dus gebeld en gevraagd naar bank A te komen, dit was dus de man die het geld zelf naar bank A gebracht had.
Niemand is hier verbaast of gegeneerd door een dergelijk domme zet je lacht wat en dat is het dan.
Heeft iemand nog een lespakket communicatie liggen die melde zich hier.
Gister en vandaag heb ik mij bij Truus verdienstelijk gemaakt om kralen te sorteren een leuk werkje.
Vandaag en gister eet Willem hier mee, hij zit in zijn eentje maar wat in het hotel te kijken en Yustin vind het prima als er mee-eters komen, en voor ons weer eens andere praat is ook gezellig.
Jantinus is vandaag met de mannen in een nieuw blok begonnen, waar veel achterstallig onderhoud is en het blijft steeds een verrassing wat hij weer aan rare dingen tegenkomt.

• 17 April 2009 - 18:05

Roel En Corry:

Wat een mooie verhalen die we lezen. Ik ken je dan wel niet Elly, maar door deze verhalen leer ik je wel kennen....je houd wel van een geintje! Roel heeft Jantinus ontmoet toen hij op Biak was, en ik ben de wederhelft van hem......al héél en héél lang!!!!Maar nogmaals Elly leuke verhalen die je schrijft, ik kijk er altijd naar uit.
    Ik wens jullie beiden nog een héle goeie tijd daar toe, want het eind komt alweer dichter bij,
    hartelijke groeten van ons.

• 17 April 2009 - 21:24

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    Je brief is zo herkenbaar, ik ben er ook elke keer weer verbaast over hoe het toe gaat bij die bureau's. Maar ja als ik het goed begrepen heb is het jullie wel gelukt om er een maand bij te krijgen en dat zo maar op één dag.
    En wat een geluk dat jij wel over internet beschikt, nu hoor ik tenminste toch wat uit Biak. Want ik mis Truus wel hoor, maar misschien hebben we morgen weer contact. ik vind er helemaal niets aan dat het zo lang moet duren, maar ja niets aan te doen. Maar goed door jou heb ik er weer een nieuwe foto bij van haar erg leuk. nou tot schrijfs maar weeren hartelijke groetjes Hillie.