Zondag 1 maart een weekendje dichtbij de wc - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zondag 1 maart een weekendje dichtbij de wc - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zondag 1 maart een weekendje dichtbij de wc

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

02 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Het heeft even een paar dagen geduurd, dat heeft te maken met de maagdarm problemen die ik in het weekend had.
Jammer want Jantinus heeft vanaf nu de zaterdagen vrij, de monteurs wilden liever 5dagen tot vijf uur werken en dan de zaterdag vrij, wij zijn daar wel blij mee.
Heel vervelend maar het hoort er bij, je lichaam moet wennen aan ander eten en ook de warmte zal wel meespelen.
We hebben de airco op 26 graden staan en je geloofd het niet ik heb met sokken aan geslapen omdat ik koude voeten had.
Het is toch zo dat de warmte begint te wennen, wanneer je van buiten komt is het alsof je in een koelkast stapt wanneer je in de slaapkamer komt, dat is ook wel eens even lekker toch zie ik er niet tegen op om straks zonder airco te moeten wonen.
Wanneer wij s’avonds om 7 uur weggaan om te gaan eten heb ik nog weleens een vage gedachte aan een jas, maar dat word al minder.
Zaterdag zijn we nog wel een poosje weggeweest een beetje in de buurt van de stad gebleven, om bij hoge nood weer rap terug te kunnen.
Hebben in het voormalig KLM hotel even wat gedronken, het ligt dicht bij het vliegveld en is gebouwd in de vorm van een W van Wilhelmina.
Er hangen binnen nog een paar foto’s uit die tijd maar verder is er niet veel meer van over, er wordt niets aan onderhoud gedaan dus zal het langzamerhand steeds meer vervallen.
Het is wel prachtig gelegen en de tuin ziet er ook goed uit en je kijkt uit over zee.
Ons hotel ligt ook aan zee en je ziet hier altijd wel wat voorbij varen een heleboel vissers in hun prauw maar ook grote cruisschepen de vaargeul ligt heel dicht bij de kust.
In het hotel is het dit weekend erg druk, er zijn veel bijeenkomsten van politieke of kerkelijke aard er wordt veel gezongen en voor mij komen er veel bekende melodieën langs, het roept herinneringen aan vroeger bij ons thuis op.

• 02 Maart 2009 - 16:56

Rinske:

en werd je er emotioneel van, of ging je juist meezingen, jammer dat het langzaam vervalt, ziet er op de foto wel ydillisch uit