Maandag 2 maart De "kannibaal" van Wamena - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Maandag 2 maart De "kannibaal" van Wamena - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Maandag 2 maart De "kannibaal" van Wamena

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

02 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Tussen de middag komen Jantinus Babang en Jenny hier heen om te eten, nu was dat vorige week ook al zo maar het was vergeten maar met enig geduld komt het allemaal goed.
Wij zijn hiermee begonnen omdat wij niet steeds warm eten willen, wij eten dus een boterham en de beide anderen rijst met wat zij willen.
Vanmiddag zat er een man in het prieel bij ons die Jantinus direct herkende als een man uit Wamena, hij heeft er kijk op gekregen in de loop der jaren.
We kwamen in gesprek en hij vertelde dat hij een belangrijk man was met 11 vrouwen en 13 kinderen, hij is hier voor een meeting.
Hij vertelde dat hij een katholieke pater is ( celibaat is hier waarschijnlijk niet haalbaar en de paus ver weg) maar misschien was de vertaling ook wel niet helemaal goed.
Hij vertelde met veel gebaren dat indertijd toen de eerste Nederlanders aankwamen zij zich onder de bomen verstopten van angst voor die witte mensen.
Maar ook dat zij er eentje hadden opgegeten en dat twee van die lekkere dikkerds zoals wij er wel smakelijk uitzien, hij moest er zelf wel erg om lachen.
Hij liet zien dat er van een vinger en van zijn oor een stukje af waren dit had een Nederlander gedaan, en daarom hadden zij die opgepeuzeld, ja god straft onmiddellijk.
Maar hij vertelde ook dat hij voor dat de missionarissen kwamen zij heel primitief leefden en zij geen rijst en allerlei ander dingen aten, zij kookten met hulp van hete stenen.
Wat er van waar is weet ik niet maar het zijn leuke ontmoetingen en verhalen.

• 02 Maart 2009 - 13:12

Annie:

Hallo Elly en Jt,

Zo zie je maar, die waarschuwing van Gabriels was zo gek nog niet!!!

• 02 Maart 2009 - 18:39

De Fietser:

Leuke verhalen? Ja, ja ....

• 02 Maart 2009 - 20:12

Jantsje:

Mag ik mijn wens nog eens herhalen? Het zou leuk zijn als jullie heel terugkwamen...
    Verder wel lachen.

• 02 Maart 2009 - 20:53

Henk En Bets:

Hoi Elly ,
    Ook jij kunt iets vergeten,nietwaar?
    Een mooi verhaal, jullie moeten maar geloven wat hij vertelde.?????????????????
    groeten aan Jantinus
    Tot de volgende keer.
    groet Bets en Henk

• 03 Maart 2009 - 00:17

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    weer een leuk verhaal, alleen al de gedachten dat er een kanibaal op je terras zit. en al moet hij er zelf wel om lachen, maar je toch met andere ogen bekijkt als lekker hapje dan dat er bij ons over een lekker hapje gedacht word.
    ik zag net pas dat je gisteren ook wat geschreven had, en ik hoop voor jou dat je verhouding met de wc minder is geworden.
    want dat lijkt me met dat warme weer dubbel zo erg.Maar ja Truus schrijft ook wel eens ik heb weer een intieme verhouding met de toiletpot. en dan vraag ik altijd of ik bruidsmeisje mag zijn als het tot een bruiloft komt. Maar goed ik vond je verhaal erg leuk en de foto's erg leuk hartelijke groeten Hillie

• 03 Maart 2009 - 00:18

Hillie Koning: