Vrijdag 27 febr Een winkelend varken - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag 27 febr Een winkelend varken - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27 febr Een winkelend varken

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

27 Februari 2009 | Indonesië, Biak

Ik ben uitgenodigd door Vien en Truus om voor een dag of 4 mee te gaan naar Sowek.
dat een paar uur rijden en een paar uur met de prauw hiervan ligt.
Dit weekend herdenkt men daar dat het 100 jaar geleden is dat het evangelie daar gebracht werd.
Het is het dorp waar Vien haar fam. vandaan komt, het grootste paaldorp in Papoea.
Ik waardeer het dat zij mij mee gevraagd hebben maar ben er nog niet aan toe om zonder Jantinus zoiets te ondernemen.
Vanmiddag liepen we in de stad op zoek naar ansichtkaarten, jammer voor diegenen die er graag een zouden krijgen, ze zijn hier niet te koop.
Ook waren we opzoek naar een mogelijkheid voor beter internet want dat is echt naatje hier.
Soms lukt het om wel tekst maar geen foto’s op de site te krijgen en duurt het een kwartier om je mail te openen.
Wel zagen we een stel, vakantie varkens die je nou niet direct in het winkelgebied verwacht, op hun gemakje rode stoplichten negerend, liepen een enorme zeug met een jong door de stad.
Niemand die ze weg jaagt hier rijd het verkeer gewoon omheen.
Het was heel grappig om te zien Jantinus maakte met zijn mobiel de bijgevoegde foto.
Truus belde zij was een bandje van haar filmcamera kwijt, wij hebben dezelfde dus zou zij even langs komen.
Gelukkig vond zij het op tijd terug maar ging gezellig met ons mee naar het restaurant om te eten, Babang en Wawang hebben haar naar Vien gebracht dan hoefde zij niet met de brommer taxi.
Oké tot de volgende keer en bedankt voor alle leuke reacties we lezen ze graag,
Jantinus en Elly

  • 27 Februari 2009 - 13:27

    Gradus En Lammie:

    je hebt wel een mooie gemaakt van dat varkentje het kon wel familie van je zijn.mooie omgeving daar nog veel plezier.gr gradus en lammie.

  • 27 Februari 2009 - 13:51

    Rinske:

    hoi elly en jantinus

    leuke berichten en foto,s het is bijna niet bij te houden zoveel als jullie meemaken. Ik heb jullie ook nog een mailtje gestuurd, maar begrijp nu dat het met het internet niet meevalt. het is hier nu miezerig weer. vanavond moet ik zonder jou naar de kapper, als dat maar goed komt. mail binnenkort wel weer.
    groetjes en veel plezier. Rinske

  • 27 Februari 2009 - 14:42

    Henk:

    Een beetje teleurgesteld ik had verwacht dat toch minstens de burgermeester op het varken zou zitten.
    Reaktie op mail: uitstekend gedaan JT.
    Als ze het te bar maken
    moet je ze goed de oren wassen.
    gr.Henk

  • 27 Februari 2009 - 18:05

    Peter Bartelds:

    Hey Jantinus en Elly,

    Mooi dat jullie daar naar je zin hebben. Nu straks ook nog een mooi stulpje.Mijn complimenten voor de mooie verhalen.

    Daar nog veel (werk)plezier.
    Groet: Peter

  • 27 Februari 2009 - 23:15

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT
    Jammer Elly dat je niet mee durfde gaan naar Sowek dan had ik jou manier van verslag maken met die van Truus kunnen vergelijken.
    maar aan de andere kant vind ik het weer niet zo erg want nu kan ik tenminste nog jullie belevenissen mee maken.
    en die winkelende varkens ja die zie je bij ons niet.
    wat een gemak hé die mobieltjes heb je toch altijd een camera bij je.
    ik wilde je ook even laten weten dat mijn kleindochter van twee jaar vanmiddag uit het ziekenhuis is ontslagen.
    wel met infuus maar ze is in ieder geval thuis.
    En een beter internet zal wel heel moeilijk te vinden zijn want Truus heeft er ook heel veel last van of van een stroom storing maar goed het is nu eenmaal niet anders. dan moeten we maar wat langer wachten op de foto's ik zou haast zeggen tot morgen als de stroom en het internet het toe laat
    nog veel plezier Hillie

  • 28 Februari 2009 - 14:46

    Kees:

    Hallo Elly en Jantinus,
    Ik lees dat jullie je wel vermaken. Toch makkelijk als je wat kennissen hebt, die je de weg wijzen. Wat dat vee en huisdieren op de straat betreft; De bestuurders van auto's zullen wel uitkijken om een dier, varken, kip, hond e.d., te overrijden. Voor het doodrijden van een dier staat een behoorlijke geldboete. Voor elke soort een vastgestelde boete, voor een varken hoger als voor een kip b.v. Maar als je Chris vraagt, kan die het ongetwijfeld vertellen.
    Ik denk trouwens dat het zelfde varken ook door de stad liep toen wij er in dec. waren. Toen waren er 4 biggen.Ik hoop voor jullie dat je een mooi huis krijgt.Dat is wel wat waard. Jt.kan je ook foto'suitprinten? Dan heb ik misschien nog een binnenkomertje voor in de kazerne. Okay lui, prettig weekend verder. Groetjes ook aan Chris en Truus. Zeg maar dat we ze spoedig mailen.
    Aly & Kees

  • 28 Februari 2009 - 15:45

    Annelies Janssens:

    hai Elly en Jantines.
    Ik kwam via hyves op jullie reisverslag.
    Leuk om jullie verhaal en ervaringen op afstand een beetje te volgen.
    zitten wij maar in dat duffe holland. Alhoewel ik ga over een maand een week naar New York. Met mijn schoonzus Magda. Heb daar wel zin in. ik bericht je wel weer. Koen heeft het eten klaar. Ik ben een beetje ziek en laat me verwennen. He goede tijd daar en tot de volgende keer. liefs annelies.

  • 01 Maart 2009 - 11:29

    Hennie En Cees:

    Hallo Elly en Jantinus, via Willem ben ik achter jullie blog gekomen. Erg leuk, toen Hendrik en Durk hier waren zat ik ook altijd te smullen. Natuurlijk hebben wij veel telefonisch contact. Veel succes en plezier daar. En veel plezier in jullie nieuwe huis, zie graag nog meer foto's tegemoet.

  • 01 Maart 2009 - 11:35

    Nicky De Roo:

    Hallo Elly en Jantinus,

    Wat een leuk om jullie belevenissen te lezen en met de bijgevoegde foto's wordt het helemaal geweldig.
    Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Ik blijf jullie dagboek regelmatig lezen hoor!!

    groetjes Nicky de Roo

  • 01 Maart 2009 - 17:47

    Rob & Wil:

    Hoi Elly en Jt,
    Ik had de afgelopen week weinig tijd om je verhalen te lezen maar wat heb je weer een hoop beleefd in de afgelopen week.
    En wat fijn dat je nu zolang in dat huis kan gaan wonen.
    Wat die ansichtkaarten betreft laat maar, dit is veel spannender en leuker om ons van alles te vertellen en laten zien.
    Ik wens jullie veel plezier ook in jullie nieuwe huis en zie weer uit naar de volgende aflevering.
    Groetjes Rob en Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 565622

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: