Donderdag 26 febr. Het huis op de heuvel - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Donderdag 26 febr. Het huis op de heuvel - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 febr. Het huis op de heuvel

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

26 Februari 2009 | Indonesië, Biak

Op de verjaardag van Ina ontmoeten wij Vien, zij is hier voor 14dagen om naar een bijeenkomst in ,de plaats waar haar familie vandaan komt, te gaan daar word gevierd dat het 100 jaar geleden is dat het evangelie naar die plaats is gebracht.
Vien heeft een paar jaar hier gewerkt en er een huis laten bouwen, dat verhuurd word aan toeristen en ook word het door fam. van haar gebruikt.
De opbrengst gaat na aftrek van kosten naar St. Rajori.
Op haar uitnodiging zijn we bij haar wezen kijken en het is een prachtig gelegen huis op een heuvel met uitzicht over de stad en de Yapenzee.
Het huis is schoon gezellig en heeft voldoende faciliteiten om ons daar goed te voelen, we werden direct gevraagd om mee te eten, het is hier altijd mogelijk om mee te eten mensen zijn erg gastvrij.
Een nicht van Vien zorgt voor het huishouden en kookt als het huis bewoont word en dat ze lekker koken kan konden we gelijk ervaren, het was erg lekker.
Vien verraste ons ook met een glaasje port wat een luxe we hebben er van genoten.
Jt. besluit Leo te bellen of het goed is dat dit ons nieuwe onderkomen word hij vond het best.
Vien gaat 5maart terug naar Nederland en haar fam terug naar Jayapura daarna gaan we dus verhuizen hieper de piep.
Tot de volgende keer groet Jantinus en Elly

• 26 Februari 2009 - 16:44

Hemke En Janny:

Eindelijk jullie eigen plekje, en wat voor een plekje! Zo te lezen een prachtig uitzicht en wat een luxe als er voor je gekookt wordt. Veel succes met de verhuizing en geniet van jullie huis op de heuvel.

Groetjes

• 26 Februari 2009 - 20:12

Jolanda & Kids:

Hoi Jantinus & Elly

Nou op dat nieuwe plekkie kunnen jullie wel oud worden, als ik dat zo lees!!

Veel plezier en de groetjes.

• 26 Februari 2009 - 21:44

De Fietser:

Eindelijk thuis.
    's Avonds in de schommelstoel op je veranda
    Sigaartje in de ene en een biertje in de andere hand.
    En Jt zag dat het leven goed was met Elly aan zijn zijde.

• 27 Februari 2009 - 00:12

Hillie Koning:

Hallo Elly en Jt
    Zonder geluk vaart niemand wel zeggen we wel eens, maar wat heerlijk voor jullie dat jullie in Vien haar huis kunnen.
    dan heb je toch een beetje een thuis, en dat in de vreemde heerlijk voor jullie. Blijft Vien haar zus voor jullie het huishouden doen en koken? ik hoop het wel want jullie zijn veel te druk met allelei dingen te onder nemen, en blijf dat voor al doen zo dat wij van je verhalen kunnen genieten. En bedankt voor de foto's wat zag Ina er schattig uit en die taart was ook enig. maar gelukkig heeft Truus weer een fototoestel dus kan ik met haar verhalen ook weer meer mee leven. hartelijk bedankt en tot het vo;gende verhaal of belevenis harrtelijk gegroet Hillie

• 27 Februari 2009 - 13:56

Rinske:

Ziet er goed uit dat onderkomen, jullie kunnen dus logee,s ontvangen. Wel heerlijk iets voorjezelf te hebben en ook nog bediendes erbij. Geniet ervan, voel je niet bezwaard in die cultuur is het heel gewoon.