Een mooie zondag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een mooie zondag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een mooie zondag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

28 Februari 2016 | Indonesië, Biak

Het was vandaag een heel zonnige dag, het is hier altijd warm maar niet altijd zonnig het is ook regelmatig bewolkt.
Vanmorgen werden we gewekt door het zingen in de kerk die vlak naast het huis staat, omdat er mensen bij de kerk zijn komen wonen die een terras vlak naast ons hebben is onze privacy wat beperkter dan voor heen.
We besloten om onze witte benen dan ook onder kerktijd eens in de zon te leggen, lang houd je dat toch niet vol.
Om 12 uur hebben we Inge en haar kleinzoon Garvin en daarna Margriet opgehaald om naar oost Biak te rijden.
In kampong Opiaref is de Serumi grot waarin een klein meertje met water dat helder blauw van kleur is, er hingen vleermuizen aan de wand en vlogen ook rond verder waren er ook zwaluwen.
Jantinus is met Margriet en Garvin naar beneden geklauterd griezelig maar het ging gelukkig goed.
Het water wordt naar boven gepompt voor drinkwater men gebruikt hier zonnepanelen als energiebron voor leuk om te zien.
Hierna zijn we doorgereden naar Anggopi een kampong aan de kust, hier moesten we weer een eindje lopen en lange trappen af om bij een prachtig strand te komen werkelijk heel mooi.
Hier hebben we onze meegebrachte snacks (allerlei met groente gevulde dingen en soorten cakes en met kokos en degelijke )die we bij de bakker gekocht hadden op gegeten.
Een eindje verder gelopen kwamen we bij een zoet watermeertje vlak aan het strand dus, Garvin heeft lekker gezwommen.
Margriet vertelde dat wanneer er weinig mensen zijn, niet op zondag dus, je hier grote zoetwatervissen zien kunt.
En zo hebben wij vandaag weer twee nieuwe prachtige plaatsen op Biak bezocht geweldig.
Vanavond hebben we samen met Margriet kleren gekocht die we volgende week gaan uitdelen in noord Biak in heel afgelegen en erg arme kampongs.
We kopen altijd kinderkleren maar nu ook een paar sarongs voor oude vrouwen in de kampong die niks hebben, het is fijn dat Margriet zo goed weet wat er nodig is, ook handdoeken en onderbroeken.
Het is leuk dit met haar samen te doen en te zien hoe zij afdingt op alles wat er gekocht wordt en zij onthoud precies de afgesproken prijzen zijn zodat de verkoper als hij de rekening opmaakt geen cent te veel krijgt.
We gaan deze week nog boekjes kopen en misschien schriften en pennen voor de kinderen daar.
Het was een leuke ontspannende dag, morgen moet Jt weer aan het werk maar ook dat doet hij heel graag.

• 28 Februari 2016 - 17:14

Ab Beuving:

Elly en Jantinus,
    Wat een prachtig land is het toch, genoten van jullie foto's.
    Ikzelf heb op Biak 18 maanden doorgebracht van okt. 1960 tot april 1962.
    Bedankt voor jullie goede werk daar.
    Wij hebben het land toen moeten verlaten.
    met vriendelijke groet,
    Ab Beuving
    Harderwijk, Holland
    76 jaar.

• 28 Februari 2016 - 20:39

Herman En Dineke:

Hallo Jantinus en Elly, bedankt voor jullie verhalen en foto's, Dus eindelijk is de kerk naast jullie woning klaar, dat heeft even geduurd.De foto van de boomhut en het verhaal is om te janken. veel sterkte toegewenst om de juiste beslissingen te nemen, om zoveel mogelijk mensen te kunnen helpen.
    groet uut Bork.

• 04 Maart 2016 - 18:07

Mini En Henk:

Hallo zus en schoonbroer,

Ik heb het idee dat ik om een of andere reden een paar verslagen mis,maar dat kan natuurlijk ook verbeelding zijn.
    Ik dacht dat ik reeds een paar keer op een verslagje gereageerd had .
    Kan zijn dat mijn laptop kuren heeft en niet goed tegen de ziekenhuis sfeer kan.
    Mooie foto's.
    Groet,