Weer even bijpraten - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weer even bijpraten - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weer even bijpraten

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

04 April 2014 | Indonesië, Biak

Het is voor je het weet al weer een paar dagen geleden dat ik verslag deed van ons Biak leven.
Dinsdag en woensdag waren regendagen. Het kwam met bakken uit de lucht, dan is het ook direct een probleem om de was droog te krijgen.
De luchtvochtigheid is altijd erg hoog, maar als de zon schijnt wordt de was een tijd in de zon gelegd en daarna gestreken.
Wij hebben waslijnen, maar we hebben enkele foto’s hierbij gedaan van wat veel gebruikte alternatieven.
Er was ook even een flinke onweersbui waarbij een man door de bliksem is getroffen, hij was op weg naar zijn prahu dus dichtbij zee..
Gisteren zijn we nog bij Jenny wezen kijken we hebben melk, havermout en chocola gebracht.
Voor kleine Jantinus een zak met bouwstenen, en voor zijn zusje Enzel een van de poppen die ik uit Nederland meebracht, er zijn er nog een paar over die een moeder moeten vinden.
Voor ons buurmeisje hier heb ik de tweeling gereserveerd, voor haar kleine broertje ben ik nog bezig een beertje te breien die moet eerst af.
Gister was het zonnig en zijn Betteke ik met de plaatselijke taxi naar de stad gegaan waar we wat leuke dingen hebben gekocht, daarna wat gedronken bij bakkerij Nirwana.
De taxi’s rijden min of meer een vaste route maar maken graag een omweg om mensen bij huis af te zetten, wij reden op de terugweg een hééél eind om, jammer genoeg zie je weinig in die kleine busjes zelfs wij moeten krom zitten om naar buiten te kijken.
Vandaag was het weer breien. We hebben buiten gezeten. Er waren niet veel mensen maar wel heel gezellig.
Helaas kreeg Betteke deze week ook het verdrietige bericht dat een goede vriendin van haar is overleden, dan voel je wel dat je erg ver van huis bent, gelukkig heeft zij wel mailcontact met de fam.

• 04 April 2014 - 18:18

Mini En Henk:

Hallo,

Mooie ,lelijke , vrolijke en verdrietige berichten volgen elkaar steeds weer op.
    Onder het verslag staat "wees de eerste van de vrienden die dit leuk vindt"
    Tot op de laatste alinea was het leuk,het laatste een verdrietig bericht maar dat hoort er wel bij.
    Mooie foto's .
    Twee Hollandse vrouwen die aan de andere kant van de wereld aardappels staan te keuren
    Van Gogh had het wel goed ,echt Hollands "de aardappeleters"
    De plaatjes van de drogerij zijn bij AEG,Bosch,Zanussi en nog enkele topmerken een gruwwel.
    Kijk de chauffeur alleen maar naar jullie in de vele spiegels of zo nu en dan ook nog even op de weg?
    Maar ach geef hem eens ongelijk en jullie zijn veilig en wel thuis gekomen.
    Dat kan de door de bliksem getroffen man waarschgijnlijk niet zeggen maar dat horen we nog wel.

Groet Mini en Henk

• 04 April 2014 - 19:16

Truus:

Betteke, van harte gecondoleerd.

• 04 April 2014 - 19:32

Henk En Bets:

Ten eerste willen wij Betteke condeleren met het verlies van haar vriendin.sterkte.
    Wij vinden de foto,s wel weer heel goed genomen een duim voor die gene die ze genomen heeft.
    En gaat het werk van Jantinus ook naar wens?druk zeker.
    En kleine Jantinus is ook al groter gegroeit ziet er goed uit.
    groet aan allen,

• 05 April 2014 - 01:03

Eelco:

Jullie doen een heel goed rijst&brijwerkje daaro..