Een lange dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een lange dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een lange dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

18 Maart 2012 | Indonesië, Biak

vandaag gestart met het maken van wat ik heb leren kennen als Italiaanse sla, dat is koude macaroni met mayonaise en daarin van allerlei groente en een soort smack.
We zijn met Chris, zijn fam. komt oorspronkelijk uit Padwa sup, Inge, Margriet en Sonja die ook graag mee wilde naar Padwa sup geweest, er was een vergadering bezig in het gemeenschap huis fijn om te zien dat er zoveel gebruik van gemaakt wordt.
We hebben gevraagd of de vrouwen voor ons 50 boekenleggers willen maken, ( optimisten die we zijn)
Hierna hebben we een tocht dwars over het eiland gemaakt en aan de oceaankust de Macaroni met smaak op gegeten, gelukkig vonden zij het allemaal lekker.
En vanavond zij n we uit eten geweest met Truus, Inge en haar kleinzoon Garvin die bij haar woont,
we hebben ervan genoten en onze dank gaat uit naar onze KLU vrienden.
Thuis nog samen naar vermist en Flikken Maastricht op bvn gekeken, vooral voor Margriet een hele toer om het bij te kunnen houden.
Trea belde ondertussen dat is ook altijd weer gezellig, gisteren Mark dus we zijn weer op de hoogte van elkaars belevenissen.
Kort om een drukke gezellige dag.

• 17 Maart 2012 - 17:22

Henk En Bets:

De macaroni ziet er lekker uit maar zie op de foto,s dat het niet in een bord gaat maar op folie .
    Dan smaakt het waarschijnlijk nog beter.
    En het sporten bij deze temperatuur lijkt mij ook niet gezond.
    En dan een vraag de afkorting klu staat volgens mij voor koninklijke luchtmacht?
    Wonen deze mensen op Biak.
    Misschien vraag ik naar de bekende weg.

• 17 Maart 2012 - 23:05

Hillie:

die macaronie is ook heel verfrissend met ham en gekookte eieren en dan mandarijntjes of ananas en augurken en natuurlijk mayonaise
    dat kan je ook met spagettie doen.
    en ja je kan het lekker mee nemen als je gaat picnicken.
    leuk weer eens een foto van mijn vriendinnetje te zien.
    hartelijke groeten Hillie

• 18 Maart 2012 - 19:59

Hemiol:

Ave.

Ik weet het ,ik loop achter,maar naar mijn idee met een gegronde reden.
    We zien jullie meerdere keren uit eten gaan dat goede voorbeeld hebben we maar gevolgd.
    Met kinderen ons jaarlijkse etentje bij het Veerhuys gehad.
    Geen macaronie al is dat ook niet te versmaden .Fijn is om te ervaren dat je kinderen die elkaar door de woonafstand niet zoveel zien aan de dis een vrolijk gezelschap vormen.
    Nu even over het Italiaanse eten /salade wanneer er maar de drie kleuren vam hun vlag GROEN-WIT-ROOD in voorkomen is dat al goed.
    Zo te zien Elly gaat dat de goede kant op.
    Wanneer de 50 boekenleggers als symbool verkocht zouden worden(symbool voor schoolbehoeften kinderen in Biak die naar het vervolgonderwijs gaan,
    per boekenlegger euro 10,00 dat zou erg mooi zijn.50 x 10 =euro 500,00 te gek
    Maar gewoon als boekenlegger ,de prijs wordt nader bepaald, moeten er zeker 50 te slijten zijn.
    Tot over plm een minuut en dan ga ik door met morgen.
    Groet,brozwahe