Fitness in de zon, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Fitness in de zon, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Fitness in de zon,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

16 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Vanmorgen om zeven uur hebben we Margriet van huis gehaald en heeft Jt ons naar haar werk gebracht.
Margriet werkt op het kantoor van het vliegveld, toen wij aankwamen waren wij de eersten, om ongeveer half acht was het merendeel aanwezig maar de instructrice was nog later, er is niemand die zich daar druk over maakt.
Ik was in de veronderstelling dat wij in een met airco gekoelde ruimte zouden fitnessen, dat ben ik in Nederland gewend maar nee hoor, het hele gebeuren vond plaats op een plein voor de brandweer en ambulance dienst van het vliegveld.
Geen probleem zou je denken maar je stond in de volle zon en het was vanmorgen om zeven uur al 28 gr in de schaduw, dus heb ik maar even meegedaan, wat een hitte.
Na afloop hield een leidinggevende ook nog een toespraak van wel 20 minuten en iedereen blijft keurig staan, niet te geloven.
Maar hierna was er thee, water en snacks, er werd wat gekletst onderling waarna iedereen weer naar huis ging om zich te wassen en te verkleden, je kunt wel nagaan dat het even duurt voordat er gewerkt word zo’n dag.
Margriet en ik gingen met een taxibusje terug ik moest nog een keer overstappen, dat vond Margriet toch wel naar voor mij en ik kon haar met moeite overtuigen dat ik het wel alleen kon dus gaf zij de chauffeur nog eens duidelijke instructies waar ik er uit moest.
Ik ben zelden blij met de koude douche hier maar vandaag was het heel lekker.
We hebben vandaag lekkere pizza gegeten die kun je hier tegenwoordig bij de supermarkt kopen, dus niet koken, morgen ook niet want dan gaan we uit eten met Inge Margriet en Truus het word ons aangeboden door een groep KLU veteranen.

• 16 Maart 2012 - 15:26

Hemiol:

Ave.
    Het heeft toch wel vele voordelen ons koude kikkerlandje.Waarschijnlijk hebben jullie daar zelfs geen kikkers.Van land Grond) is eigenlijk ook geen sprake want het is allemaal? Koraal?
    Hier is het smorgens bij wijze van spreken om 7 uur zo koud dat je zoveel kleren aan moet trekken dat dat alleen al de fitness kan vervangen.
    Nog twee nachtjes slapen dan heb ik twee zussen(nu ook al) die allebei in een zeer warm land verblijven.Onze oudste zus gaat een weekje naar Aruba.
    Dat OPEN baar vervoer(moet wel open zijn bij jullie temperaturen0betaalbaar voor de inwoners of alleen maar voor de meer bedeelden?

Bij het lezen van de laatste alinea met KLU -veteranen dacht ik meteen aan “ KLUK KLUK”de indiaan in een kinder tv serie in lang vervlogen tijden.
    Deze indiaan had een mooie uitspraak zo herinner ik mij “klap toch toe de mond”
    Dat doe ik nu ook voordat ik helemaal onzin ga schjrijven.
    Maar nog even naar de volgers
    Leest u even over de aktie onder Elly's verslag van 13 mrt.
    Groet,
    brozwahe

• 17 Maart 2012 - 22:55

Hillie:

Ik moet er echt niet aan denken met 28 graden even lekker te gaan fitnissen.
    en dat 'smorgens vroeg om zeven maar ja ik ben dan ook een nachtmens en ik komrond die tijd alleen mijn bed uit als ik iemand moet helpen, of bij mijn kleinkinderen moet zijn als zo wel mijn zoon of schoondochter nachtdienst hebben.
    maar goed zo zie je maar landswijs lands eer.
    Geniet er maar van want voor je het weet zijn jullie al weer terug
    hartelijke groetjes Hillie