Woensdag 29 april veel plezier met Koninginnedag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Woensdag 29 april veel plezier met Koninginnedag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 april veel plezier met Koninginnedag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

29 April 2009 | Indonesië, Biak

Nog even aansluiten aan het verhaal van maandag, wij zaten met de labtop in de kamer en hadden net de berichten verstuurd.
Ik voelde wat over mijn voet lopen en schrok me rot ik dacht natuurlijk aan de hagedis maar het bleek een knots van een muis te zijn, ook niet aantrekkelijk.
Wij lopen net als de meeste mensen hier, thuis altijd op blote voeten wat ons erg goed bevalt maar dan is het wel een ander gevoel dan met schoenen aan.
Gisteren heeft Jantinus een brander gekocht die Willem nodig heeft in het pompstation, hij wilde dat het ding eerst getest werd en maar goed ook, het eerste exemplaar was vreselijk lek de kerosine liep er met straaltjes uit het brandde overal behalve waar het de bedoeling was.
Zie filmpje
Het is een nieuw ding maar bij ons zou het op de rommelmarkt terecht komen, maar je moet roeien met de riemen die je hebt.
Verder is hij op zoek naar een kleine rupskraan die een sleuf kan graven in een nieuwbouw wijkje, anders kost het heel veel manuren om die er uit te hakken het koraal is keihard, hij heeft er een gezien en hoopt dat het kan, dat word ook weer proefdraaien, hier is het eerst zien dan geloven.
Vanmiddag kwam Jenny langs en heeft een paar uur bij mij zitten praten heel gezellig, gelukkig gaat het met haar en de baby goed.
Het valt op dat zij over van alles en nog wat alles aan elkaar praat maar over haar zwangerschap praat zij verder niet als ik er niet naar vraag is dat gewoon geen onderwerp.
Morgen is het in Nederland Koninginnedag hier heb je wel markten met veel rommel maar geen rommelmarkten die missen we morgen,wat je ook gaat doen, wij wensen jullie allemaal een leuke zonnige dag.

  • 29 April 2009 - 11:16

    Nichtje Inge:

    Was het een witte muis?? Zo ja dan gauw vangen en meenemen voor papa!

    Morgen een echte rommelmarktdag, leuk! Morgen samen met de kinderen maar eens op pad, Dieuwertje vindt het ook erg leuk, Jelle ietsiepietsie minder.....als hij wat gekocht heeft wil hij meestal acuut naar huis zodat hij met het gekochte kan spelen.....terwijl wij dan nog verder willen rommelen. Ik was dan ook in de veronderstelling dat Donald morgen een late dienst had zodat ik alleen met Dieuwertje kan gaan, maar helaas bij Donald is de B dienst een vroege....en bij mij op het werk een late....vandaar mijn vergissing waar ik net precies pas achter kwam......
    Laat oom Tinus maar uit kijken met die enge branders, ooit zelf een niet zo leuke aanvaring gehad met een brander....al was dit dan van een gourmetstel.
    Nog veel plezier en ik zal morgen op de rommelmarkt aan jullie denken als ik al dat pracht en praal zie en koop.....Liefs,
    Inge en de rest.

  • 29 April 2009 - 18:34

    Bets En Henk:

    Is Elly niet bang voor muisen,of heeft ze de gehele nacht de wacht gehouden.
    En dan de nieuwe brander,je zal maar een baard of snor hebben,dan kom je er snel van af.
    Ik heb gezien hoe snel de mensen daar een sleuf kunnen graven met een ouwe schep,maar met een minikraan gaat het natuurlijk sneller,en kost volgens mij ook niet veel als je deze huurt.
    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 564948

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: