Maandag 27 april Een bloedhete dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Maandag 27 april Een bloedhete dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Maandag 27 april Een bloedhete dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

27 April 2009 | Indonesië, Biak

Vandaag was het echt onfatsoenlijk warm en toch zijn Truus en ik zo gek geweest om juist vandaag naar de stad te gaan om te winkelen.
We zijn in stoffen winkels wezen kijken waar ik een paar mooie batik stoffen heb gekocht.
Daarna even lekker koffie gedronken bij de bakker, met wat lekkers erbij, het is hier heel gewoon dat je meerdere gebakjes of hartige hapjes daarbij neemt.
We zijn met een Ojek (brommertaxi ) terug gegaan Truus had echt heel veel bootschappen gedaan o.a. een doos met 12 pakken melk dat kan allemaal mee, en het is heerlijk achterop een brommer als het zo heet is.
Jantinus had met de monteurs ook wat vroeger willen stoppen vanwege de hitte maar dat lukte niet door een onverwacht lek,de jongens zijn er welaan gewend maar hadden er vandaag toch ook wel last van.
Op ons terras gezeten zagen we plotseling een Kaki empat een soort hagedis de slaapkamer inschieten, Yustin er achter aan met de bezem, het beest vluchtte naar de keuken waar we het niet meer konden vinden, ze zijn niet gevaarlijk maar ik kijk er liever naar als ze in de boom zitten.
Vanmiddag heb ik ook het blokkenspel afgemaakt en zal het mee naar zus Joke nemen ter beoordeling maar het valt haar vast al mee dat het klaar is.zie filmpje
Groetjes allemaal van ons beiden

• 27 April 2009 - 14:45

De Fietser:

De keer even reageren vanaf het werk. Inmiddels heb ik het e-mailadres even doorgegeven waar Jantinus om heeft gevraagd, via sms.
    Ook jullie weblogadres even doorgegeven aan Harry want hij had Jantinus aan de lijn ivm werk in Nederland. Inmiddels is Harry ook nieuwsgierig geworden wat jullie zoal beleven op Biak.

Veel plezier en hou het hoofd koel

• 27 April 2009 - 14:45

De Fietser:

Veel plezier en hou het hoofd koel

• 27 April 2009 - 18:05

Nichtje Inge:

Alweer een knap werkje handwerk! Ziet er erg mooi en leuk uit.
    Zat er nog meer handwerk in de koffer of is het nu allemaal af?

Bedankt voor het felicitatie mailtje aan Dieuwertje! Ze heeft een gezellige dag gehad.

Nog hele fijne dagen samen gewenst, liefs,
    Inge

• 27 April 2009 - 19:23

Henk En Bets:

Zo ik ben weer boven water.
    Het superbike evenement zit er weer op,prachtig weer en spannende wedstrijden.
    Het weer is hier op het moment wat minder,maar we waren ook verwend.
    Ondanks de warmte bij jullie toch maar naar de stad,volgens ons zijn jullie al helemaal aan de temperaturen gewend.
    Elly en Jantinus besdankt weer voor de geweldige verhalen,tot de volgende.Het gaat jullie goed.
    Groeten uit Emmen

• 27 April 2009 - 23:56

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    wat een werk heb je gehad aan dat Blokkenspel zeg, ik heb zelf zo iets nog nooit gezien. Maar ik vind het wel heel leuk om te zien, echt mijn petje af voor dit werk hoor.
    Ga je nu ook nog voor je weer naar huis gaat kleding maken van je nieuwe lappen stof?
    Truus kan goed naaien hoor misschien ook weer iets voor jullie samen.
    waren jullie niet helemaal kapot toen jullie terug kwamen uit de stad en dat met die hitte?
    Bedankt weer voor het leuke stukje, en tot de volgende keer maar weer.
    Hartelijke groetjes Hillie

• 28 April 2009 - 09:58

Rinske:

Dat heb je mooi gedaan met die blokken. Je ziet het ook wel gemaakt met foto,s. Altijd weer leuk om te zien hoe dat dan inelkaar zit. Zo warm als jullie het nu hebben , is het bij ons ineens weer fris, maar de verwachtingen zijn weer beter. Benieuwd naar je batikstoffen en wat je op een brommer al niet mee kunt nemen.Bij ons vinden ze de auto soms nog te klein. Zo zie je maar er is veel mogelijk als je maar flexibel bent. Ik dacht er juist over om ook weer eens een stukje stof te kopen voor een leuk simpel zomerjurkje, we zullen zien. Het begint nu op te schieten voor jullie, dus pak nog even alles mee wat je daar kunt doen en geniet er nog van.
    groetjes rinske