Dinsdag 21 april Zomaar een dag in Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 april Zomaar een dag in Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 april Zomaar een dag in Biak

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

21 April 2009 | Indonesië, Biak

Gistermiddag zijn we even de stad in geweest en hebben op de pasar een matras gekocht.
We hebben een tweepersoonsbed met een redelijk en een zeer slappe matras, van onze verhuurster mocht er wel een nieuwe komen, dus hebben we er een gekocht geen dure omgerekend € 33 maar we hoeven er ook geen jaren op te liggen.
De nieuwe douche slang die we kochten koste €22 waarschijnlijk omdat dat geen gangbaar artikel is.
Matrassen ook niet de meeste mensen liggen hier op slaapmatjes zoals jullie op een van de foto’s zien.
Jantinus heeft deze jongeman al vaker uit zijn nest getrommeld met de oud Hollandse leuze s’avonds een vent s’morgens een vent.
Sommige Papoeas hebben zo nu en dan de neiging zich helemaal klem te “zuipen” en komen dan de volgende dag gewoon niet opdagen, Jantinus heeft deze knul al een keer eerder opgehaald en dat werkte preventief.
Vandaag ben ik gestart met het maken van een blokkenspel van 8 kubussen waar leuke quilt stofjes omheen en aan elkaar gezet worden.
Ik heb dit pakket meegekregen van mijn zus Joke, die heel goed is in dit soort werk, Jantinus moet de werktekening maar even bekijken die heeft een beter ruimtelijk inzicht dan ik.
Jullie horen wel hoe of het een beetje wil lukken

• 21 April 2009 - 20:35

Bets En Henk:

Hoi beste mensen,
    Ik kom net thuis van het TT circuit.
    Zoals ik al mailde ben ik druk met de voorbereiding van het WK Superbike die verreden wordt aanstaande weekend.
    En ben tegen 12 uur savonds thuis.En ga om 7 uur weer naar het circuit,zo zie je maar als je met de vut bent heb je het nog drukker als je bij de WMD werkt.
    Maar zo te lezen beleven jullie alle dagen wel weer wat.
    En slaapse op het nieuwe matras.
    Piept het bed ook erg,en aan vervanging toe????
    groet Henk en Bets.
    n.b Het weer is hier heel goed plm 21 graden heerlijk

• 21 April 2009 - 22:29

Hillie Koning:

Hallo Elly en Jt
    een nieuw matras is nooit weg, dan kan Vien ook weer lekker slapen als ze weer eens op Biak is. en ja er word wel eens vergeten door sommige mensen dat er ook gewerkt moet worden als je de avond er voor te diep in het glas gekeken hebt.
    Maar hopelijk verleren ze dat als ze maar lang genoeg met Nederlanders samen werken. ik kijk weer uit naar je volgende verhaal, misschien kan je nog eens met Truus mee naar school om te helpen met oefenen in het spreken.
    Maar vergeet dan je camera niet, want ik wil ook graag zien hoe de nieuwbou vorderd.
    het nieuwe klaslokaal en de toiletten, wie weet lukt dat nog voor jullie weer naar nederland komen. Hartelijke Groetjes Hillie

• 22 April 2009 - 19:20

Rinske:

Hoi Elly en Jantinus
    Lekker geslapen op het nieuwe matras, lekker gedoucht. Vast leuk om zo samen inkopen te doen, geeft ook zo,n thuisgevoel. Net nog een aantal foto,s bekeken, zien er heel mooi uit.Moet ik alvast een afspraak bij de kapper maken?
    groetjes rinske

• 22 April 2009 - 20:06

Betteke:

Oh, jee Elly 't is maar goed dat JT deze jongeman wakker moet maken!!

• 23 April 2009 - 22:58

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    Ik ben helemaal vergeten om wat over jullie leuke filmpjes te zeggen. ik zal wel iets fout doen want ik kan alleen maar het laatste filmpje wat je er op zet zien, en niet meer de filmpjes die je er eerder op heb gezet
    maar daar is niets aan te doen.
    Hartelijke groetjes en tot het volgende verhaal

Hillie