Woensdag 25 maart Van alles wat - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Woensdag 25 maart Van alles wat - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Woensdag 25 maart Van alles wat

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

25 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Vanmorgen ben ik naar Truus geweest zij heeft een enorme hoeveelheid handwerk materiaal waaronder heel erg veel borduurzijde die ongesorteerd in een grote doos zat.
Zij wil in de toekomst hier vrouwen mee leren werken, dus heb ik mij vrijwillig als sorteerder aangeboden, daar kan ik nog heel wat dagen aan werken.
Truus was vanmorgen al vroeg gebeld door Oktov zijn zoontje van 6 maanden is behoorlijk ziek, overgeven en diarree ze waren in het ziekenhuis, het was daar overvol met heel zieke kinderen er lagen er drie in een bed en de gangen stonden ook vol, chaos dus, uit eindelijk heeft Truus een plekje in de kraamkliniek voor hem gevonden.
Omdat er door de fam. voor eten gezorgd moet worden heeft dat vandaag Yustin onze huishuishoudelijk wonder dat gedaan het moest vanavond daar gebracht worden en omdat het vreselijk regent is Jt met de auto dat gedaan en Yustin meegenomen die vond dat wel heel leuk.
Het zusje van bijna twee was ook ziek en de beide kinderen lagen nu rustig te slapen
Voor de lunch waren Jantinus en ik uitgenodigd door een man die vanuit ingenieurs bureau in Nederland betrokken is bij het werk wat Jt hier doet.
Hij is hier een paar dagen om ook de organisatorische kant van het bedrijf te bekijken.
Na het eten vanavond nog even naar de stad geweest voor wat inkopen bier voor Jt en Fanta voor mij, een glaasje port ik zou niet meer weten hoe die smaakt.
Wijn is hier wel met mate verkrijgbaar maar onbetaalbaar, de lokale bevolking drinkt wel en soms veel dat is ook hier wel een probleem, zij drinken dan meestal zelf gestookte bocht.
Nog even een nieuws feit onze Kaki Empat heeft jongen we zagen ze tegen de boomstam zitten, helaas beschuit met muisjes kennen ze hier niet.

  • 25 Maart 2009 - 17:31

    Fenny Beuving:

    Wat mooi dat wij jullie dagelijks kunnen volgen wat jullie doen. Dat deden we dan wel niet in Börk maar nu jullie zover weg zitten wel raar hè.
    Op de foto`s te zien is het wel een mooi land en hebben jullie een mooi uitzicht vanaf jullie balkon.
    In börk gaat alles z`n gangetje. Met de Bruntingervrienden naar Dalen geweest zoals afgesproken, het was een geweldige gezellige avond, veel gelachen en het buffet was zalig. We doen het gewoon nog eens over als jullie er weer zijn.
    Veel werk plezier nog en geniet ervan.
    Had je niet gedacht hè dat je een berichtje van ons zou krijgen.
    groetjes van Gezinus en Fenny

  • 25 Maart 2009 - 18:50

    Henk En Bets:

    Jullie zijn ook overal voor inzetbaar,geweldig.
    Zieke kinderen is altijd zielig.
    Toch een uitkomst met een rijbewijs, een beetje je eigen wegen rijden kijk goed uit Jatinus want je weet wat een hond dood rijden kost.
    Smaakt het bier nog net zo lekker toen wij er samen met Jan Eefting waren.
    Jij kunt nu de flessen bij een ander niet voor de deur zetten,dat was in het hotel wel anders ik leek de drank orgel te zijn.
    Maar Jan en jij waren de.....just jantinus.
    Alle gekheid.weer een leuk verslag van jullie.
    Groeten Bets en Henk

  • 26 Maart 2009 - 00:02

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT
    Fijn dat je Truus wat kan verlichten met al het werk dat ze heeft.
    ze wil zo veel en ook zij heeft maar één lichaam, ik zou er zo graag ook eens een maandje heen willen. Niet alleen om de omgeving te zien, maar ook dingen voor haar te kunnen doen.
    maar helaas mijn portomonaie zegt dat het geen haalbare kaart is.
    en ja mijn ouders hebben me geleerd als je iets wil moet je het kunnen betalen, en als je dat niet kan moet je het niet eens willen.
    Van dat principe ben ik mijn hele leven uit gegaan, maar diep in mijn hart wil ik toch stieken wel heel erg graag naar haar toe we zijn al zo lang vriendin.
    maar ik stop het maar snel weer weg want ik kan nu extra genieten van jullie verhalen foto's en nu ook filmpje
    harterlijke groeten
    Hillie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 565781

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: