Maandag 9 maart Een vrije dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Maandag 9 maart Een vrije dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Maandag 9 maart Een vrije dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

09 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Vandaag vierden de moslims de verjaardag van Mohammed dat voor iedereen een vrije dag betekend.
Wij wilden er een dagje uit van maken maar konden vanwege moskee bezoek van Babang en Wawang pas na de middag weg.
Oktov en zijn dochtertje Miryam gingen ook mee, Oktov is de man die bij ons nieuwe huis woont er toezicht houd wanneer het niet bewoont is en hand en span diensten verricht.
We vertrokken naar Bosnik waar een zandstrand is, heerlijk met je blote voeten in het zand en de golven er overheen laten gaan.
Er waren erg veel mensen die vroegen of we met hen op de foto wilden of dat Jantinus een foto van hen wilde maken.
Er was een vader met een klein meisje die wilde zijn dochtertje op de foto zetten bij Jantinus op de arm het kind wilde niet en huilde maar het moest wel van pa, voor later in het plakboek “zus met blanke man”.
Het was erg lekker daar rond te lopen en natuurlijk naar schelpen en bijzondere stukken koraal te zoeken.
Het is niet erg ver van de stad dus kunnen we er wel vaker naar toe gaan, de mannen gaan met ontbloot bovenlijf de zee in, de vrouwen met kleren aan, dus het lijkt me niet echt een goed idee daar als enige in een zwempak te verschijnen, je valt als enige blanken toch al uit de toon.
Hierna zijn we door gegaan naar Marau waar we weer langs de zee zijn gelopen.
Miryam begint een beetje aan onze aanwezigheid te wennen en op de terugweg speelt ze al kiekeboe met Jantinus.
Weer in het hotel ons van alle zand ontdaan en nog een poosje zitten lezen.
Morgen ga ik beginnen onze spullen in te pakken voor de verhuizing woensdag, we verheugen ons op een eigen plek.
Allemaal de groetjes van ons beiden.

  • 09 Maart 2009 - 17:31

    Mini :

    Niet te geloven ik moet iets inhalen.
    Elly is er voor jou al zicht op iets?
    Jantinus je weet toch wanneer je kleine meisjes knijpt, dan willen ze niet met jouw op de foto, zou ik ook niet doen. Sterkte met de verhuizing . Alle goeds . pootjeMini.

  • 09 Maart 2009 - 18:32

    Roelof:

    Hallo Tinus en Elly,

    wat een verschil ... jullie een dagje vrij en wij maar ploeteren hahaha Gaat het nog naar wens? morgen komt er weer een postzegelvelletje uit van Assen waar 2 watertorens staan )de oude van voor 1961 en de huidige) ik neem er ééntje voor je mee, want die wil je vast wel... groeten en maak er een mooie tijd van. Roelof

  • 09 Maart 2009 - 20:19

    Henk En Bets:

    Beste Elly en Jantinus,
    ZO zie je maar weer als je moslim bent dan ben je nog eens vrij.
    Nog een paar dagen en dan verhuizen naar een eigen plek,wat zal dat een rust brengen.
    Ik ben weer druk op het TT circuit met de voorbereiding van de Superbike in April,en voor de TT in Juni.
    Alle tribune kaarten voor de TT zijn al uitverkocht.
    De groeten van Bets en Henk

  • 09 Maart 2009 - 21:04

    Betteke:

    Wat fijn dat jullie je eigen huisje krijgen! JT had mij al verteld over die Japanse grot, maar daar zou ik nog wel wat meer over willen horen. Komt ongetwijfeld als jullie weer in Nederland zijn.
    Liefs, Betteke


  • 10 Maart 2009 - 00:12

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT
    Weer hartelijk dank voor het beschrijven van jullie vrije dag, en weer die leuke en mooie foto's.
    Ik heb best al wel veel foto's van Biak, en toch krijg ik van jullie steeds weer neiuwe dingen te zien.
    En vind je het gek dat zo'n kleinmeisje gaat huilen als zo'n grote witten man haar op pakt, dat is toch dood eng?
    Maar ik geniet van die verhalen, ik zie het als waren voor me gebeuren.
    helle veel sterkte met al je spullen weer inpakken, en heel veel plezier in je nieuwe onderkomenHartelijke groeten Hillie

  • 10 Maart 2009 - 03:30

    Trea:

    Hallo pap en mam,

    Jullie hebben je vrije dag dus goed besteed. heerlijk op het strand. Hier is het na 2 dagen zon nu weer regenachtig. Maar ach ik heb nachtdienst dus merk er niet zo veel van...
    Afgelopen avond bij Mark en jorryt gegeten...was weer prima voor elkaar en gezellig. Tja nu jullie er niet zijn heb ik gelukkig nog een ander adres waar ik eens aan kan schuiven...hahaha
    Tot horens!!

    Liefs, Trea

  • 10 Maart 2009 - 05:55

    Rinske:

    Ziet er goed uit op het strand. Lijkt me heerlijk.
    Eindelijk verhuizen en een eigen plek, dat zal prettig zijn. Leuk om jullie foto,s te bekijken.
    Komend week-end zijn wij op terschelling, het weer zal er iets minder zijn dan bij jullie.
    groetjes rinske

  • 10 Maart 2009 - 12:23

    Jantsje:

    Wat geniet ik weer van jullie verhalen! Wat een ervaringen! En leuk van die verhuizing naar dat prachtige huis met veranda! Een huisje noemt ze dat! Mag ik nog even melding maken van mijn nieuwe baan? Ouderen Ambulant, 24 uur Meppel. Een droombaan,niet dan? Hoewel, als ik jullie nieuws lees, verlang ik naar de OBU-regeling. Of iets in die geest. Verhuis-ze!

  • 10 Maart 2009 - 13:18

    Rob En Wil:

    Hallo Elly en Jantinus,
    Wat fijn dat je van de week kan verhuizen naar een eigen plekje en zo af en toe je eigen potje kan koken.
    Wat heerlijk om over het strand te lopen, hier blijft het weer een herfstachttig karakter houden.
    Trea van de week nog even gesproken, zat in de nachtdienst en zodoende kwam ik haar tegen.
    Nu geniet er van en ik kijk uit naar de volgende belevenis.
    Nu verhuis ze morgen, groetjes van Rob en Wil

  • 10 Maart 2009 - 15:08

    Corry En Roel:

    Ik heb de verhalen van jullie site gelezen en dat ziet er goed uit allemaal. De foto's zijn ook leuk om naar tekijken, zo heb je toch een klein beetje het gevoel dat wij er ook zijn.Jaloers zijn wij wel op het mooie weer want jaáááá dat kennen wij haast niet meer.Onze zoon zit ook alweer 4 maanden in Indonesia dan hier en dan daar, heerlijk. Hopelijk gaan wij er ook weer een keertje naar toe.
    Het allerbeste met jullie,en hartelijke groeten van ons hoor.Roel en Corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 566361

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: