Zondag 8 maart Een kijkje in de Japanse grot. - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zondag 8 maart Een kijkje in de Japanse grot. - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zondag 8 maart Een kijkje in de Japanse grot.

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

08 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Terwijl ik dit schrijft is er net een echt tropische regenbui los gebarsten en zien we vanuit onze kamer de kleine bootjes zo snel mogelijk naar de kust komen.
Vanmiddag zijn we naar het Japans oorlogsmonument geweest waar we binnen een aantal grote roestvrij stalen bakken zagen, deze waren volgens het meisje wat bij het gastenboek zat, voor de gevonden botten, verder allerlei foto’s en Japanse teksten.
Daarna naar de zo genaamde Japanse grot waar in de tweede wereldoorlog 3000 Japanners zijn om gekomen door een Amerikaans bombardement.
We hebben nog een poosje aan zee gezeten waar Jantinus weer een mooie schelp vond.
Hierna wilden we nog ergens wat gaan drinken maar ik voelde mij niet zo lekker en weet achteraf wel zeker dat het door het steeds wisselen van temperatuur komt, buiten bloed heet en dan weer in een veel te koude auto, het werd eigenlijk al beter toen ik vroeg of de airco wat minder koud mocht.
De chauffeurs hier hebben erg de neiging om in een koelkast te rijden waarom mag Joost weten maar het is me al vaker opgevallen, vorig jaar in Manado was het al niet anders.
Straks weer uit eten met Babang en Wawang het lijkt luxe alle dagen naar een restaurant maar wij verheugen ons op lekker thuis eten, vanaf woensdag gaat dat dus lukken.

  • 08 Maart 2009 - 15:33

    De Fietser:

    Wanneer ik dergelijke oorlogsverhalen hoor wordt ik altijd een beetje triest. Waarom doen mensen dit....?

    Schelpen zoeken op het strand brengt tenminste rust. Laat je verrassen door de natuur.

  • 08 Maart 2009 - 16:54

    Henk En Bets:

    Hoi beste mensen,
    Hier een krabel uut EMMEN
    De grote veranderingen in temperatuur lijkt mij ook niet bevordelijk voor de gezondheid.
    Jantinus aan de foto,s te zien zijn de ruimtes bij de Japanse grot vernieuwd?
    Het ziet er veel beter uit toen wij er waren.
    Hoeveel mooie schelpen heb je al gevonden,want jullie moeten nog een paar dagen.
    Als het zo door gaat komt de koffer vol.
    Hopelijk krijgen jullie je eigen onderkomen nu snel,en mogen jullie de eigen pot maken.
    Groeten uut Emmen,
    Henk en Bets

  • 08 Maart 2009 - 23:19

    Truus In Biak:

    hallo allemaal,

    Dit berichtje is o.a. bedoeld voor Henk en Bets. Zij vertellen over dat PLAN hier dus zou werken. Dit is NIET zo. Ik woon en werk hier al bijna 7 jaar en heb zelf een soorgelijk systeem opgezet voor een midd.bare school hier. Voordeel is alleen dat ik het in mijn eentje doe en dat dus al het sponsorgeld bij de leerlingen terecht komt. Ik hou er geen rupiah van achter. Ik heb dus helemaal niets te maken met PLAN, waar ik in de tijd dat ik nog in Nederland was geen erg beste ervaringen mee heb gehad.

    Wie mij wil helpen en voor het nieuwe school jaar door ook een leerling te willen sponsoren, vraag dan mijn emailadres aan Elly en je krijgt van mij alle informatie.
    Groetjes en wie weet tot mails.
    Truus

  • 09 Maart 2009 - 00:07

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT
    hartelijk bedankt weer voor je verhaal en je foto'sleuk om steeds ook wat meer over jullie te horen bijvoorbeeld dat JT schelpen spaart dat kan dan wel een hele mooie verzameling worden.
    ik had voor jullie gehoopt dat je eerder in je huis kon, maar ik wist niet dat Octof daar was, maar nog twee nachtjes slapen en het is zo ver.
    ik hoop dat de verhuiszing soepel verloopt, je hoeft in ieder geval niet met meubels te slepen en zo alleen je koffer maar weer inpakken.
    nou heel veel sterkte, en ik kijk uit naar je volgende belevenis.
    Hartelijke groten Hillie

  • 09 Maart 2009 - 17:23

    Mini:

    Daar ben ik weer ,te gek 2 keer achter elkaar. Afgelopen week weer naar den Haag geweest om te klussen.
    Binnenkort dus een eigen keuken voor jullie en wat kook je of laat je dan het eerst koken?
    J.T.zal wel zeggen doe maar boontjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 566361

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: