6 maart Even inhalen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu 6 maart Even inhalen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

6 maart Even inhalen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

06 Maart 2009 | Indonesië, Biak

Het is al weer een paar dagen geleden dat er wat te lezen was voor jullie.
Gister was het zo vreselijk broeierig het zweet gust je van je kop, dus een keurig op gemaakt hoofd heb ik al lang niet meer.
Wij besloten dus na het lezen van onze mail in onze kamer te gaan zitten en niet meer in het prieel waar we op internet kunnen.
Allemaal weer bedankt voor de reacties in deze weblog en onze mail we zijn iedere avond weer benieuwd wat er te lezen valt.
Gistermorgen ben ik met Truus mee naar school geweest een ervaring op zich.
De school is nieuw er zijn 3 klas lokalen en een dat bijna klaar is voor gebruik, er wordt nu een toiletgebouw gebouwd, tot dat klaar is moeten ze even van het struikgewas gebruik maken.
De kinderen moeten hier in de hoogste klassen van de middelbare school twee vreemde talen doen Engels is verplicht en op deze school is die tweede taal Nederlands.
De keuze voor een taal is nogal eens afhankelijk van of er een leerkracht voor in de buurt te vinden is.
De leerlingen kregen deze morgen sportkleding uitgereikt dat moeten zij op de vrijdagen dragen, dit is dus een onderdeel van het school uniform.
In deze klassen zitten nogal wat kinderen die een Nederlandse sponsor hebben die het lesgeld voor hen betalen, dat voor hun ouders niet te doen is.
Truus zorgt daar voor, het is een bedrag van €120, in het jaar.
De jongens en meisjes vonden het leuk dat er een Nederlandse vrouw in hun midden was maar zijn te verlegen om veel te zeggen.
Zij hebben op hun kaartje van Ned. Assen opgezocht en ik heb wat verteld, wat Truus dan vertaalde.
Dat is nog best lastig ik had dat ook niet voorbereid en dat doen echte juffen natuurlijk wel.
Gisteravond zijn we met een heel stel uit eten geweest er waren nog een paar mensen van Simavi hier. het was erg gezellig.

• 06 Maart 2009 - 15:33

Hennie En Cees:

Zo Elly, misschien wordt dit wel jouw uitdaging in Biak, lesgeven in Nederlands. Of in het Drents? Mooie verhalen, we genieten er van. Veel plezier nog en we hebben wel weer contact.

• 06 Maart 2009 - 19:38

Henk En Bets:

Hoi Elly, knap gedaan volgens mij was het muis stil toen je iets over Balanda vertelde?
    Wij hebben zelf al jaren een plan kind,en vinden het leuk om tehoren dat daar op Biak het geld goed besteed word.
    Het is bij ons in Emmen 6 graden,en zouden wel een tijdje willen ruilen met de temperatuur daar.
    Maar zo drukend is ook niet fijn.
    Weer een mooi verslag van jullie.
    Groet,
    Bets en Henk

• 06 Maart 2009 - 19:43

Henk:

Hallo,

We leven steeds met jullie mee.
    Met Mini drie dagen in den Haag geweest om het nodige te klussen.
    Het is nu vrijdagavond en morgen vroeg gaan we heel vroeg ook naar den vreemde .
    Een tweedaags bezoek aan onze zuiderburen.
    Combireisje met bus van Hans goederen bij Luuk halen een hotelovernachting en hopelijk twee of drie markten.
    Zondagavond terug want maandag moet er weer van alles gebeuren.
    Jullie zien alles gaat gewoon door ook hier in het mieserige europa.

gr.
    Mini en Henk

• 07 Maart 2009 - 14:36

Theo:

moi jantinus en elly ik lees dat jullie het goed naar de zin hebben zou graag mee gewild maar ja de baas denkt er anders over jammer. moet ik er maar meedoen jullie berichten te lezen ik wens jullie veel plezier toe
    de gr theo

• 07 Maart 2009 - 23:20

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT
    Heerlijk die foto's, ik ben er erg blij mee. Want volgens mij zit mijn sponsor kind Martina, naast Truus die samen met jou in de school bank zit.
    En staat ze op de voorste rij de derde van links, en natuurlijk ook heel leuk om Truus eens in aktie te zien.
    ik heb natuurlijk wel foto's van haar van Truus gekregen, maar om er nog een paar bij te krijgen is nooit weg.
    Ja en voor het nieuwe schooljaar wat met Juli weer begint moeten er weer nieuwe sponsors komen, dus weer een hele zorg voor Truus om dat weer voor elkaar te krijgen.
    Maar jij hebt tenminste met eigen ogen gezien dat het geld goed besteed word, en wie weet leverd dat ook weer nieuwe sponsors op.
    nou heel hartelijk bedankt voor je schrijven en de foto's nog heel veel plezier en tot schrijfs maar weer.