Samen zingen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Samen zingen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Samen zingen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

19 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Vandaag was het de bedoeling om naar het strand te gaan maar dat hebben we uitgesteld tot vrijdag.
Vrijdag is hier een vrije dag, een dag van de Hindoes, alle feestdagen van in Indonesië voorkomende godsdiensten zijn een vrije dag.
Vandaag dus even uitrusten mails bijwerken en voor Jt wat administratieve werkzaamheden.
Om vier uur was de afspraak voor het oefenen van paasliederen in het Nederlands door de leerlingen van de Nederlandse les van Truus .
Het is al heel lang geleden dat ik gezongen heb met een groep mensen, maar het was erg leuk de mensen hier kunnen goed zingen daar word op school en natuurlijk in de kerk veel aandacht aan besteed.
De uitspraak van sommige klinkers vooral de u is lastig Jantinus word hier dan ook uitgesproken als Jantinoes, dus halleluja is ook een lastige, maar na wat oefenen klonk het al aardig goed.
Het is de bedoeling een optreden in de kerk te verzorgen met Pasen.
Na de zang de stoelen aan de kant en samen yospan dansen dat is een traditionele Papua dans, het lijkt eenvoudig maar is best lastig, ik vind het heel leuk en probeer de patronen die zij dansen bij te houden.
Nog een kleine tegenvaller we hadden lekkere kippensoep met veel groente gemaakt wat je dan lekker eet met rijst, dan glijd die ook zo naar binnen.
Wat over was stond af te koelen in de keuken, een poos later zaten er wel een paar honderd mieren in de pan dus hebben we die maar weggedaan, we hadden van morgen net tegen elkaar gezegd dat we de mieren aardig onder controle hadden, nee dus.

• 18 Maart 2012 - 20:05

Hemiol:

Ave.

Of dat van een minuut wat ik gisteren schreef klopt weet ik niet maar .....
    Gefeliciteerd met jullie sensationele ontdekking .
    Ik heb de firma van de mierenlokdoosjes
    jullie adres doorgegeven of ben ik te voorbarig geweest en is het niet veel "soeps?'"

Groet,
    Brozwahe

• 19 Maart 2012 - 12:08

Netty En Bas:

Ik wist niet dat je kon zingen! Op het GGZ hebben ze soms een gelegenheidskoor, kom en zing mee, je ontmoet gelijk wat oud collega's. Misschien met Kerst.
    Leuk om te lezen wat je zoal doet. Wij zijn begonnen aan onze laatste week in Tuk Tuk. De tijd vliegt voorbij.