Weer drie dames uit Nederland - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weer drie dames uit Nederland - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weer drie dames uit Nederland

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

15 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Vanmorgen stond Jantinus weer om 5 uur op het vliegveld nu om drie Nederlandse vrouwen op te halen.
Met een van hen had Jt al vaker contact gehad in Nederland, zij heeft 37 jaar in Papua voor de zending gewerkt eerst als onderwijzeres en later als verpleegkundige, haar vriendin heeft ook hier gewerkt maar later op Java.
Zij komen hier voor vakantie en zullen op 2april in Jayapura zijn, om het 50jarig bestaan van de meisjes zending school van Marijke Bakker te vieren, hier worden meisjes uit kampongs van allerlei dingen geleerd die zij terug in hun kampong weer aan anderen door kunnen geven.
Wij hebben een paar jaar geleden in het gastenhuis van de school gelogeerd, Marijke heeft ons ook uitgenodigd om te komen maar het is voor Jt een gewone werkdag en de vliegreizen zijn ook hier niet goedkoop.
Morgen vliegen zij door naar Serui op het eiland Yapen wij passen een paardagen op hun koffers.
Toen wij vertelden dat wij in het huis van Vien Sawor woonden vonden zij dat erg leuk zij kennen haar ook, de wereld is maar klein soms.
Maar ik heb ook vandaag een trainingsbroek gekocht ik heb namelijk beloofd morgen mee te doen met de fitness bij Margriet op haar werk, dat doen ze daar iedere vrijdagmorgen om 7 uur.
Ik was samen met Inge in de stad om die broek te kopen en daar kwamen we Truus tegen dus hebben we samen koffie met gebak gedronken, gezellig.
De broek zit goed maar hoe het fitness gebeuren verder verloopt, horen jullie morgen.

• 15 Maart 2012 - 20:27

Hemiol:

Ave.

Arme JanT.zo vroeg uit de veren.
    Het prettige is misschien wel dat het zo vroeg wat minder heet is.

Elly pas vrijdag morgen maar op , rug ,achillespezen en nog enkele onderdelen zijn de laatste tijd niet gewend aan zoveel aktie.

Koffie met gebak ja dan moet je wel!!!
    Weinig volgers de laatste dagen zouden ze de AKTIE start op 13 mrt wel gelezen hebben?
    Tot gauw.
    Groet
    brozwahe

• 16 Maart 2012 - 00:21

Vien :

Hoi Elly,
    Leuk al dat bezoek dat jullie mogen rondleiden als echte bewoners van Biak. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig wie de 3 dames dan zijn die mij kennen..
    groetjes,
    Vien

• 17 Maart 2012 - 22:42

Hillie:

Hallo Elly en JT
    jullie hebben het maar druk met al die gasten, maar wel gezellig denk ik.
    en wie weet kan je latyer in Nederland eens een reunie houden van alle Nederlanders die je op Biak ontmoet hebt.
    kan je misschien je verslag van je reizen met hun foto's aan vullen
    hartelijke groeten Hillie