Aankomst Sonja - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Aankomst Sonja - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Aankomst Sonja

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

13 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Ondertussen is het dinsdagavond tijd om weer wat van ons te laten horen.
Vanmorgen is Sonja aangekomen op Biak, zij heeft hier een jaar gewoond toen zij een jaar of twaalf was, wij kennen haar alleen van internet.
Wij hebben haar van het vliegveld gehaald en naar haar hotel gebracht, en vanmiddag na het werk zijn we met haar een rondje Biak gaan doen.
Zij was al een aantal dagen in Jayapura geweest waar zij ook gewoond heeft, zij had er maar weinig meer herkent, ook Biak is natuurlijk erg veranderd, maar morgen gaat zij met Chris die hier geboren is en goed Nederlands spreekt weer op pad.
Zij nodigde ons uit om samen uit eten te gaan lekker en gezellig, we hebben bij ons thuis nog even na gezeten.
Het hete water wat we in een thermoskan bewaren was op, dus moest ik water koken voor de koffie en thee, helaas het deksel ging scheef en ik heb mijn vingers lelijk verbrand aan de stoom.
Ik heb uren met mijn hand in een bakje water gezeten en nu is het een beetje beter al zit er op een vinger een behoorlijke blaar, echt zielig dus.
Hopelijk is het weer morgen beter want vandaag was het alweer regen en dat al wel een week, Martha kon zelfs de was van gister niet strijken en dat is volgens mij nog niet eerder gebeurd.
Echt vrolijk maakt al die regen niet en Jt baalt er nog meer van want de monteurs kunnen ook weinig doen, al werken ze met een beetje regen wel door, gewoon je bloes uit, dan word alleen je vel nat.

• 13 Maart 2012 - 16:43

Elma Luijkx:

Wat fijn om te horen dat Sonja goed is aangekomen en wat leuk om haar op de foto te zien. Wat apart ook om elkaar daar voor het eerst te zien.
    Hier alles goed hoor; ook met Tinky en Binky.
    Een fijne tijd nog daar Sonja en heel veel groetjes van de buurtjes!
    Elma

• 13 Maart 2012 - 18:19

Hemiol:

Beste”MEDEVOLGERS”

U zult het met mij eens zijn “Het werk wat Jantinus en Elly daar in Biak verrichten verdient ons aller steun.
    Als je de toestanden ziet en leest springen je de tranen in de ogen.
    Al is het een druppel op een gloeiende plaat vele druppels kunnen helpen.
    Daarom wil ik weer een poging doen een actie met pyramide effect te starten.

Golfplaat euro 10,00(staat voor ongeveer twee echte golfplaten als bouwmateriaal)
    Boekenlegger euro 10,00 (voor schoolbenodigheden)
    Zakje rijst euro 10,00 (staat voor plm 30 kg rijst)
    Om het geheel overzichtelijk te houden hebt ik eenheidsprijs ingesteld.
    Afbeeldingen van de symbolische artikelen komen zo spoedig mogelijk

Evenals waarschijnlijk u heb ik de pest aan “ketting brieven”
    Vroeger een was het een kaart sturen aan de bovenste en de brief (moest je met pen overschrijven)
    aan 6 anderen sturen die dan ook weer hetzelfde moesten doen.Nu gaat dat nog wel eens met recepten bv.
    Maar het reuzen aantal reakties blijft meestal uit .
    En toch denk ik aan het principe.
    Cijfer even mee 30 volgers ,iedere volger vindt onder haar/zijn vrienden en/of familie 3 mensen die ook willen helpen ik gok op één golfplaatje of een boek of zakje rijst per persoon.
    30 x3 x 10= euro 900,00 we zetten hiermee niet heel Biak op z'n kop maar het geeft een mooi steuntje in de rug aan de projectjes Van Elly en Jant.

Het meest praktische lijkt mij : U gaat werven in uw omgeving en U schrijft het totale bedrag van uw fam.en vrienden op rekno 348710097 tnv Jansen,Olst “BIAK 2012”over.
    U mailt mij hoeveel en welke artikelen aan het eind van de aktie naar u gezonden moeten worden.
    ALS WERVING IS EEN VERWIJZING NAAR HET VERSLAG VAN ELLY VAN ZONDAG 5 MRT DENK IK VOLDOENDE

Ik wens u-ons sukses

brozwahe
    hajolst@ziggo.nl

• 13 Maart 2012 - 18:32

Hemiol:

Ave.
    Zo druk met allerlei zaken dat ik bijna zou vergeten mijn zus enkele troostende woorden toe te voegen.
    "Ik vuule met oe mee" zou onze moeder zeggen.
    Branden doet gemeen zeer. Denk om infectie want dan ben je nog verder van huis(leuk gezegd verder van huis dan Biak is geloof ik niet mogelijk)
    Jan T zioe de regen als positief je hoeft alleen voor de leiding te zorgen water komt van boven net als alle zegen.
    Groet
    brozwahe

• 13 Maart 2012 - 21:42

Carolien:

Beste Elly en Jan-Tinus, ik ben de dochter van Sonja en vele dank voor het hartelijk opvangen van mijn moeder! Heel leuk om een foto van jullie te zien. Veel succes met jullie project en het beste Elly met uw hand! Groetjes, Carolien

• 13 Maart 2012 - 22:57

Joke :

Au, misschien kun je flammazine- zalf ergens kopen ? Anders goed afdekken en proberen de blaar heel te houden,zolang het niet open is komt er geen infectie in!
    Sterkte!

• 14 Maart 2012 - 13:19

Betteke:

Ja, dat doet pijn.. Je hebt toch zeker in je EHBO-trommel wel flammazine-zalf meegenomen? Flying- sisters horen dat bij zich te hebben hoor!

Ik moet steeds maar denken aan die taal-lees methode die mij thuis staat te staan. Zouden we daar niets mee kunnen doen??
    En Henk, ik zal proberen een paar mensen enthousiast te maken.

• 14 Maart 2012 - 14:47

Herman En Dineke:

Hoi Elly en Jantinus,
    We zijn al weer een paar dagen op nederlandse bodem,Ons hoofd zit vol, ook met snot.
    We hebben alle weersomstandigheden meegemaakt zoals regen,zon,zandstorm,sneeuw.
    Nu nog even het gewone ritme oppakken.Balen voor jullie, dat het bij jullie vreselijk regent .groetjes
    Herman en Dineke.

• 14 Maart 2012 - 16:23

Lisette:

Ik ben blij een foto te zien met Sonja erop. Hopelijk gaat alles goed daar.
    Hier alles oke, geniet met volle teugen. Je verhalen hooren ik nog wel.
    groetjes Lisette

• 14 Maart 2012 - 22:02

Hillie:

Hallo luidjes
    leuk zo om iemand te ontmoeten die je enkel van internet kent.
    en ook leuk om iemand die daar geboren is haar eigen land te laten zien en te leren kennen.
    ja als je zolang weg geweest ben uit je eigen land zal er inderdaad niet veel meer te herkennen zijn.
    Maar goed fijnd dat Chris tijd heeft om haar het één en ander te laten zien.daar kan ze dan toch weer een tijdje mee verder.
    en dan jij Elly wat een pech het doet zo gemeen zeer, ik hoop inderdad dat je die blaar dicht kan houden zodat hij lekker verdroogt dan heeft he nieuwe velletje de tijd omte harde en heb je inderdaad niet zo snel kans op infectie.
    sterkte er mee, en maar hopen dat de pijn snel weg trekt.
    hartelijke groeten uit Amersfoort