Van alles wat - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Van alles wat - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Van alles wat

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

09 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Ik zal beginnen met een paar vragen te beantwoorden de smaak van Durian is minder erg dan de lucht maar wij vinden het niet lekker.
De kakkerlakken zijn een centimeter of 3 -4 groot ik heb er zelfs al een dood gemaakt, maar als het enigszins kan laat ik dat aan Jt over.
“ons huis ”is in de stad maar ligt op een heuvel en we hebben een prachtig uitzicht over de stad heen en naar de zee.
Vandaag ging ik met Inge naaimachines kopen twee voor de lessen die bij Inge thuis gegeven worden en een voor padwa sup, maar zoals dat in dit land gaat er ging wat mis.
In de toko aan gekomen bleek de baas naar Jakarta te zijn om onderdelen te halen, Inge was pas al wezen vragen naar prijzen e.d. daar kun je met je blanke prijsopdrijvende hoofd beter niet bij zijn.
De man had 6 machines in voorraad maar helaas toen hij ze wilde afmonteren bleken er onderdelen te missen, dus nog even wachten, we waren nu gegaan omdat de benzine prijzen in heel Indonesië omhoog gaan, dat houd in dat alle prijzen omhoog gaan, maar Inge heeft de prijs al besproken.
Vanmorgen bracht Martha bloemen voor mij mee prachtige orchideeën uit eigen tuin zij zet ze in een jampotje en versiert die dan met in dit geval een plastic netje, zij weet er wat van te maken, erg leuk.
Jantinus heeft zijn tweede werkweek erop zitten, hij heeft zijn plannen voor deze twee maand gepresenteerd en er is een start gemaakt, de eerste weken zijn soms wat lastig maar iedereen is altijd weer heel bij als hij hier is, en hij geniet erg van het werk hier en gaat er weer vol enthousiasme tegen aan.

• 09 Maart 2012 - 16:32

Hemiol:

Ave.
    Wat een "JOEKEL".Uit mijn bakkers verleden zijn mij wel de kleine neven en nichten bekend plm een cm.En vlug dat die beestjes zijn veel vlugger dan we antwoord ........(grapje)
    "Martha doet de was."
    Dit onderschrift bij de foto doet mij denken aan de plaatjes van Ot en Sien.
    Martha doet hier de was, zij kan dat ,zij doet dat met plezier beoefend dat bijna als een kunst .
    Dat is wat anders dan bij ons prop het maar in de machine stel in op.. klaar in de droger ..nee Martha bestiert hier het huishouden,wast strijkt vouwt , was het ook Martha in dat bijbelverhaal die diende , als jij het niet weet dan zeker onze grote zus.
    Wat een weelderigheid in vorm en kleur die bloemen .Gradus Blom zou jaloers zijn .
    Martha gaat in deze hier over de top,
    het zei haar vergeven.
    Knibbel knabbel knuistje
    Hoeveel golfplaten gaan er aan een huisje?
    Groet ,
    brozwahe

• 09 Maart 2012 - 19:40

Henk En Bets:

Dat is geen gekheid wat betreft de kakkerlak.
    Je zult er maar een op de kost hebben.
    Ik zou zeggen doe de was de deur uit.
    En dan de tijd wat gaat het snel al weer 2 weken aan het werk op Biak.
    Wij hebben al weer erg genoten van alle belevenissen,en wat er nog komen gaat
    Een vraag aan Jantinus staat het hotel er nog waar wij toen waren,ik hoorde dat hij afgebrand zou zijn??
    Fijn weekend gewenst uut Emmen.

• 09 Maart 2012 - 23:38

Hillie:

nou kan ik eindelijk eens een kakkerlak goed bekijkenhier in nederland heb ik er nooit één grzirnop de antillen heb ik er wel eens één zien rennen maar nu heb ik hem eens goed kunnen bestuderen.
    ik heb er maar één woord voor Bah.
    wat een prachtig uitzicht hebben jullie, wat is het daar mooi.
    ik hoop dat de naaimachines op tijd klaar zijn inieder geval voor dat jullie weer terug moeten.
    want wat gaat de tijd toch snel,fijn dat JT weer so'n plezier heeft in zijn werk.Dus genieten jullie er maar van dan kunnen wij mee genieten hartelijke groetjes Hillie

• 10 Maart 2012 - 13:25

Jantsje:

Dag Jantinus en Elly,
    Vandaag ein-de-lijk eens de verslagen gelezen. Dat Elly 'just a houswife 'over haar eigenl lippen kreeg, vind ik iets om te onthouden! Ook ZONDE van die fles port die verloren is gegaan aan de douane. Hoe moet je nu je moeilijke dagen doorkomen, Elly?! Je mag me bellen. Lezend over Gucci en Vuiton, schoot mij meteen de bestseller te binnen, die net uit is en die ik vorige week gelezen heb. "Geluk is een jurk". Kijk, dat missen jullie weer.... Heel jammer! Dan had je meteen mee kunnen praten op mijn niveau.
    Wat lijkt Jt-junior toch sprekend op z'n opa! Alleen de kleur is anders.
    Tip: bij zo'n kakkerlak ff een bankbiljet ofzo leggen, dan hebben we iets meer idee van de schaal.
    Net zoals iedereen, heb ik dringend behoefte aan boekenleggers Zoals hierboven vermeld, ben ik echt iemand van de literatuur. En omdat ik de 50 gepasseerd ben, vergeet ik telkens waar ik gebleven ben. Een boekenlegger lijkt me ideaal, Henk!
    Nou luitjes, maak er weer wat moois van. Ik meel nog wel ff persoonlijk over het Hollandse bestaan (4 graden, grijs en grauw, dus hou op met gepraat over die ja-loers-makende hitte!) Klaag, klaag!

• 23 Maart 2012 - 23:45

Kakkerlak:

Hallo Elly en Jantinus,
    zit echt te genieten van jullie en jullie verslagen..eerlijk gezegd met pijn in mijn hart..maar ja.. Jantinus wat heb jij met KAKKERLAKKEN...yech..bah...
    zit ik zo heerlijk te genieten van jullie foto's en dan schiet die vieze kakkerlak er ineens weer tussendoor...
    maar geniet er van... groetjes Lenne