Bezoek van kleine Jantinus - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Bezoek van kleine Jantinus - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Bezoek van kleine Jantinus

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

07 Maart 2012 | Indonesië, Biak

Afgelopen dagen heeft het hier ontzettend hard geregend, maar vandaag was het weer beter.
Op Biak zijn heel veel mensen ziek het ziekenhuis is overvol, mensen wijten dat aan de regen, veel malaria en diarree klachten al kan dat ook goed samen gaan.
Vanmiddag gingen wij naar de winkel in de stad daar lopen altijd jongens rond die bij felle zon stukken karton op de zitting van motoren leggen en ook op de voorruit van de auto, ook staan ze achter de auto om je de weg weer op te loodsen.
Er was geen zon meer te bekennen het was zelfs al bijna donker maar toen wij parkeerden was er direct een klein ventje die karton op de voorruit legde.
De begeerde fooi werd hem niet onthouden maar wel grappig /slim zoals ze dat doen.
We hebben ook nog een paar Durian gekocht vruchten die hier momenteel veel verkocht worden, voor veel mensen echter te duur, omdat ik weet dat Inge ze heerlijk vind hebben wij haar die gebracht, voor ons is de prijs geen probleem wel de stank van die dingen je hele auto stinkt binnen de kortste keren verschrikkelijk, gelukkig rijden we met de ramen wijd open.
Bij thuiskomst wachten Jenny en de kleine Jantinus op ons het is al een lekker ventje en hij is nog wel verlegen maar af ons wel een handje en we mochten een foto maken van bij opa op de arm.

• 07 Maart 2012 - 20:24

Henk En Bets:

Kijk maar uit dat jullie niet in het ziekenhuis terecht komen.
    Het was hier voor de middag droog,maar na de middag was het regen en nog eens regen.
    Gelukkig hebben wij de vrucht durian niet,want om nu al met de ramen open te rijden lijkt mij ook niet goed voor de gezondheid.
    En de foto met kleine Jantinus is heel mooi,hij is al goed gegroeit.
    En wat een trotse opa.

• 07 Maart 2012 - 23:14

Joke:

Hier regende het ook.
    Ik heb een grote bos tulpen gekocht om me op te fleuren.
    Als ik naar die foto 's had gekeken was dat niet nodig geweest.
    Hoe smaken durians?

• 08 Maart 2012 - 00:02

Hillie :

wat is de kleine Jantinus groot gewordem, en wat is Opa trots dat zou ik ook zijn met zo'n heerlijk kereltje op mijn arm hoor. die prachtige grote ogen het is wel leuk zo zie je hem elk jaar weer hoe hij gegroeit is net als bij Ina.
    Die durian's lijken wel een beetje op kiwi's maar dan met stekels en kiwi's die stinken niet ik ben ook benieuwd waar ze naar smaken. en ook in Amersfoort kwam het vanmiddag met bakken naar beneden. ik hoorde net van Truus dat het op dit moment het zal nu bij jullie negen uur in de morgen zijn ook weer behoorlijk slecht weer is, ik hoop voor jullie dat het snel opklaart de hartelijke groeten Hillie

• 08 Maart 2012 - 00:05

Hillie:

sorrie ik bedoelde lities in plaats van kiwi's maar dat zullen jullie wel begrepen hebben.
    doeiiiii

• 08 Maart 2012 - 08:09

Hemiol:

Ave.

Ik heb vandaag met m'n oudste kleinzoon laminaat in zijn kamer gelegd.
    Hij heeft mij goed kunnen helpen met afmeten afschrijven en sjouwen.
    JanT over een jaartje of wat gaat de kleine Jt met je mee op "karwij".
    Lekker dat de vloer binnen was,anders hadden we in de boot gezeten.
    zwabrohe

• 08 Maart 2012 - 15:01

Netty En Bas:

Het verhaal over de Durian is herkenbaar. De ouders van Nova hebben ook een paar bomen en wij moesten ze natuurlijk eten. Ik vind ze heerlijk,Bas niet. Zit je dicht bij de stad?