Verjaardag Ina - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Verjaardag Ina - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Verjaardag Ina

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

27 Februari 2012 | Indonesië, Biak

Voor de vierde keer op rij vierden we de verjaardag van Ina mee, Truus had een mooie taart gemaakt, zoals bij alles wat er te vieren is hier was er ook weer lekker eten.
Wat ik nog steeds een wonder vind is dat kinderen hier de cadeautjes netjes aan pakken en dan onuitgepakt wegleggen, je mag die pas aan het eind uitpakken, dan is dus voor de bezoekers niet duidelijk wie wat gegeven heeft.
Vandaag was ook de eerste werkdag van Jantinus hij heeft die gebruikt om rond te kijken en voor overleg wat er deze maanden zoal op stapel staat.
Ook Martha onze hulp stapte om 8 uur weer binnen, fijn om haar weer te zien en even te praten met behulp van het woordenboek.
Vanmiddag kwamen er ook mensen langs om de tv te brengen en de parabool af te stellen richting Nederland zodat we BVN (beste van Ned. en Vlaanderen) kunnen zien.
Ook een medewerker van Dibiakcom onze internet provider hier is langs geweest er was weer een en ander veranderd aan het systeem, zij zien dit als service dus waren we voor een blikje fris weer online.
Wij en vooral ik had heel veel last van de warmte vandaag maar het is hier de laatste dagen volgens zeggen ook voor de mensen hier heel erg warm, morgen even een batterij in onze thermometer dan kunnen we het zien.
Niemand houd zich hier met temp bezig zoals bij ons het is warm of erg warm.

• 27 Februari 2012 - 14:35

Hemiol:

Ave
    Of we nog op Montmartre zijn" de suikertaart"(sacre coeur) op tafel als verjaardagstaart voor Ina.
    Op montmartre op loop afstand van de Sacre coeur is het metro station Abbesses.
    Niets vermoedend gaan we afdalen, oh daar is ook een lift ,maar lopen is gezond wat schertst onze verbazing 158 treden,bij nader inzien wel logisch mont= berg om op normaal metroniveau te komen moet je flink naar beneden. wordt vervolgd.
    Wanneer ik mij een kinderverjaardag voor de geest haal mag ik blij zijn met gehoorapparaten die kun je tenmiste uitzetten en dan het mooie rustige rijtje gebak etende kindertjes in Biak.
    Adhd zal wel niet voorkomen of komt er stiekem tussen jullie bagage ook van dergelijke onuitspreekbare welvaarts aandoeningen mee?
    Wel een mooi systeem cadeaux zonder te weten van wie wat is , waarschijnlijk nog prettiger voor de gever dan voor de ontvanger .
    Wanneer ik nog even terugkijk naar het rijtje kinderen dan komt mij de smaak van een glaasje"zuut" in de mond dat kregen wij op de verjaardag van Hampien Kruk,Gerrit Berends,Jan de Haan.........plm 65 jaar geleden...
    Truus mijn complimenten voor de prachtige taart. Een oude Bakker .
    Ze zal het zelf wel niet kunnen lezen maar ik neem aan dat mijn zus eventueel met gebruik van woordenboek en gebaren het wel duidelijk zal kunnen maken (of kan deze Truus evenals ,onze kon, nederlands ?)
    groet,brozwahe

• 27 Februari 2012 - 16:11

Joke:

Nou broer als je je eigen naam al zo verhaspelt, is het geen wonder als je de naman van mensen in biak door elkaar haalt.
    Ik dacht gisteren dat je een pseudonym had aangenomen.
    Sorry Elly ,eigenlijk wou ik jou schrijven ,begin ik met Henk terecht te wijzen.
    Ik hoop dat het weer een beetje afkoelt,het verschil met hier is wel erg groot. Sterkte! Joke