Woensdag 8 april Even bij praten - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Woensdag 8 april Even bij praten - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Woensdag 8 april Even bij praten

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

08 April 2009 | Indonesië, Biak

Het is al weer een paar dagen geleden dat jullie wat van ons hoorden maar ook hier glipt de tijd je soms door de vingers.
Maandag zijn Willem Romkers vanuit Nederland en Jan Bolt vanuit Sorong hier aan gekomen, deze WMD ers zijn machinisten en werken hier aan de pompstations.
Jan gaat morgen naar huis en Willem gaat als hij hier “klaar” is naar Sorong.
Jan heeft hier al vaker gewerkt dus kan nu in een paar dagen Willem wegwijs maken want ook bij de pompstations zijn er veel problemen die vragen om deskundige begeleiding.
Maandag hebben we samen in de stad gegeten en gister hadden we hen hier uitgenodigd
Zij waren aangenaam verrast toen zij ons huis zagen en gepast jaloers, we hebben ook echt geluk met dit huis.
Gisteravond hebben zij hier gegeten en genoten van Yustin haar kookkunst het was erg gezellig en we hebben nog lang zitten kletsen op ons terras.
Vanmorgen ben ik begonnen met het inpakken van onze kleine handbagage koffers.
Yustin zag dat ik daarmee bezig was en vond dat de koffers eerst een poosje open in de zon moesten, ja en als zij het zegt dan ontkom je er niet aan.
Ook bij het inpakken nam zij de koffer voor Jantinus voor haar rekening hij heeft er nog nooit zo netjes uitgezien.
Er is een zoon van Yustin uit Jayapura over gekomen voor vakantie, hij studeert verpleegkunde en spreekt dank zij een familie bezoek van een jaar in Nederland een aardig woordje van onze taal.
Een leuke jongen en zoals zoveel mensen hier zou hij dolgraag weer naar Nederland willen.
Jantinus had gister een minder aangenaam gesprek met een klant, de man was met klachten over de rekening gekomen en zo gauw Jantinus zijn gezicht laat zien roepen ze hem erbij.
Het is uiteindelijk wel goed afgelopen maar hij kreeg aan het eind van het gesprek toch het verzoek bij thuiskomst naar de regering te gaan en nog eens goed duidelijk te maken dat de Papoea’s zich in de steek gelaten voelen en vrij willen zijn.
Op dit moment laait de discussie en de bij behorende demonstraties weer op morgen zijn er verkiezingen en het schijnt op veel plaatsen op het vaste land erg onrustig te zijn.

  • 08 April 2009 - 10:38

    Nichtje Inge:

    Hallo tante en oom,

    hoezo handbagage en koffer inpakken? Op de site "waarbenjijnu" staat in de linker kolom dat jullie pas over 37 dagen terug komen. Of gaan jullie het paasweekend met de caravan op pad?;-) Papa en mama zullen wel niet van de partij zijn denk ik;-)) ik bedenk me opeens dat dat jaarlijkse uitstapje met pinksteren is of niet? Al verschillende jaren leuke foto's van gezien!
    Ik lees het wel groetjes en geniet er van, liefs,
    Inge en de rest.

  • 08 April 2009 - 16:11

    Mohamed,Jolanda,kids:

    Hallo daar allemaal!

    Volgens ons hebben jullie het daar prima naar jullie zin. Jan, we wensen je een goede reis. Wat zal Marrie blij zijn. Ze draait de hele dag SEWU KUTO!!! Het staat zelfs op haar hyves pagina. En bij mij ook :-)
    Willem veel succes, kun je de BRP en de afsluiters een beetje voor me in de gaten houden?? Jantinus en Elly ook veel succes, we lezen jullie site dagelijks. Erg leuk!

    Groet vanuit regenachtig Nederland

  • 08 April 2009 - 17:43

    De Fietser:

    Eerst wil ik nog even reageren op het berichtje van een paar dagen geleden. Toen ik de foto zag van je handwerk was ik toch even stil. Geweldig.Dat het een paar jaartjes heeft geduurd is geen wonder, het is monnikenwerk, maar het resultaat mag er zijn.

    Enne..... een daggewat an de reis? Ik denk dat ik mag zeggen dat alle bezoekers van jullie site nieuwsgierig zijn wat jullie nu weer gaan beleven. Hoe dan ook alvast een goed paasweekend toegewenst.

    Doe Willem de groeten en ook aan Jan als je hem nog ziet.

    NB: We zijn druk met het lezen van alle weblogs van de WMD-ers in den vreemde

  • 08 April 2009 - 20:44

    Aly Bunschoten:

    Hoi Elly en Jantinus,

    Ik heb net weer een aantal van jullie verslagen gelezen. kostelijk!! Als ik het goed begrijp gaan jullie nu een aantal dagen naar Wamena. Heel veel plezier, geniet ervan!
    Wij zijn nu al erg benieuwd naar jullie verhalen.
    Wij gaan zaterdag voor een paar weekjes naar Portugal en Spanje, ook wel weer lekker.

    Groetjes uit Zuidwolde
    Kees en Aly

  • 08 April 2009 - 20:46

    Henk En Bets:

    Hoi oud collega,s
    Leuk om iets van Jan en Willem tehoren.
    Zo te zien gaat alles goed met jullie?
    Zoals jullie kunnen lezen heb ik (wij)veel contact met Elly en Jantinus.
    En dat is heel leuk want ze beleven alle dagen wel iets aparts.
    Zoals ik begrijp gaat Jan en komt Willem,en gaat naar Sorong.
    Wij wensen Jan een goede reis naar huis en Willem een goed verblijf in Sorong.
    Elly en Jantinus weer een leuk verslag
    Groet,
    Henk en Bets

  • 09 April 2009 - 18:31

    Jantsje:

    Hoi Elly en Jt, wat lijkt al die mensen nu eigenlijk zo leuk aan Nederland? Dat krijg ik even niet mee. Ook ik ben gepast jaloers. En niet eens alleen maar op een huis. Jaloezie is een slechte eigenschap, maar ik vind dat ik in aanmerking kom voor vergiffenis. Als Yustin graag een ander baantje wil en ook graag naar Nederland wil komen, kan ik beide wensen leuk voor haar combineren. Wordt het voor jullie nu straks gevaarlijk daar? Moet ik dat zo begrijpen? Drents nieuws: vandaag heeft Larsje kennis gemaakt met De Lotting. Met zijn moeder op kraambezoek. (De foto's hou je te goed.) Net toen ik 't mannetje liefdevol in de armen door de gang droeg, kwam ik de baas tegen die vroeg of ik oma was geworden... Wat kunnen leidinggevenden toch onnodig kwetsend zijn tegen hun jonge werknemers. Hou het veilig, Jantsje.

  • 10 April 2009 - 01:11

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT
    uiteraard weer je verslag gelezen, en jullie mogen wel blij zijn met Yustin. Heerlijk bezoek ontvangen ze mee laten eten, en toch niet in die hitte in de keuken te hoeven staan.
    en wat een geluk dat ze zo goed kan koffers pakken, dan kan je haar dat ook laten doen als jullie weer terug komen naar Nederland.
    want ja al die schelpen die jullie gevonden hebben, moeten wel heel over komen toch?
    misschien komen jullie op wamesi wel weer die koppensneller tegen met zijn 11 vrouwen.
    nou in ieder geval een hele fijne trip, en kom weer heelhuids terug.ik kijk nu al uit naar jullie verhalen en foto's
    een hele fijne paasdagen, en ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag
    hartelijke groetjes Hillie

  • 10 April 2009 - 07:12

    Hillie:

    Geweldig om de verhalen te lezen! En leuke foto's! Fijn dat je je verhalen met ons deelt. Veel succes verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 563509

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: